Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 4

Så om ni tror att det ÄR jag, så måste ni alla flytta rösterna till mig (det är förlust ändå, för det är inte jag)...eller alla rösterna till Rasmus och tro att jag har rätt....är det ngn annan så är vi rökta ändåp--...för det verkar ju bara stå mellan mig och rasmus just nu

En sak att komma ihåg:
Nu står det
@RasmusL 3
@StradhLestat 2

Så om RasmusL är Carmilla så kommer -2 leda till att StradhL ryker ändå. Så det finns ingen anledning för RasmusL att ha panik om han kan röstmanipulera. Det är ju grönande...

StradhL som Carmilla kan också röstmanipulera för att inte bli utröstad.

Som det står nu kommer definitivt INTE Carmilla röstas ut, oavsett ifall det är RasmusL eller StradhL som är boven i dramat.
Precis vad jag täckte i piosten över din och den under din (i förtydligande)

Är inte ni andra som inte är jag eller rasmus överens , så vinner Carmilla..... är ni överens och inte prickar rätt, så vinner Carmilla..... Är carmilla någon annan än mig och rasmus, så vinner carmilla....

Choose wisely

Mitt främsta grönande på mig själv tycker jag är när jag FÖRST av alla sticker ut hakan och drar fram VAD rationaliteten på att ge sig på SIAREn i runda ett kunde vara. Rasmus förklaring med att det kunde vara en chansing att väktaren vaktar ngn annan låter helt uppåt väggarna här.
Vi har alltså en OUTAD siare som behöver skydd.... enda anledningen för väktaren att inte vakta siaren i den rundan är om det finns en mekanisk begränsning på det....exgeografisk begränsning, "måste byta vem du vaktar varje runda (om detta vart runda 2) eller liknande.....sådana begränsningar har vi sett i spel förr...men då har de ofta bara varit kända av väktaren.. Då kan det vara värt att "chansa" ett nattmord med...här är det däremot uttalat att väktaren kan vakta annan spelare obegränsat med rundor.... rent logiskt borde vår väktare ha vaktat siaren nonstop till sista andetaget

§5b: Van Helsing – Kan varje runda väkta en annan spelare, men inte sig själv. Kan inte bli konverterad så länge som Van Helsings identitet är okänd.

RasmusL

Champion
Mitt främsta grönande på mig själv tycker jag är när jag FÖRST av alla sticker ut hakan och drar fram VAD rationaliteten på att ge sig på SIAREn i runda ett kunde vara. Rasmus förklaring med att det kunde vara en chansing att väktaren vaktar ngn annan låter helt uppåt väggarna här.
Vi har alltså en OUTAD siare som behöver skydd.... enda anledningen för väktaren att inte vakta siaren i den rundan är om det finns en mekanisk begränsning på det....exgeografisk begränsning, "måste byta vem du vaktar varje runda (om detta vart runda 2) eller liknande.....sådana begränsningar har vi sett i spel förr...men då har de ofta bara varit kända av väktaren.. Då kan det vara värt att "chansa" ett nattmord med...här är det däremot uttalat att väktaren kan vakta annan spelare obegränsat med rundor.... rent logiskt borde vår väktare ha vaktat siaren nonstop till sista andetaget

§5b: Van Helsing – Kan varje runda väkta en annan spelare, men inte sig själv. Kan inte bli konverterad så länge som Van Helsings identitet är okänd.
Det är inte uppåt väggarna, det är ju det där riskspelet i varje match med väktare och det finns en massa exempel från tidigare spel. Sen visst, jag håller med om att en ulv kanske inte är så stressad att maxa nattmorden iom de flera lagen, och kanske är det så uttänka ulvar som du föreslår, men jag vet inte jag...

RasmusL

Champion
Resutlate blir ju detsamma oavsett, förstår inte riktigt varför det skulle vara rödande för just mig att ulvarna nattmördade siaren i R1?

Och jag vill poangtera att just nu har @Sömniga Isaac avgjort partiet.... åt något håll.... det är alltså inte en slentrianröst.....det är direkt avgörande
Sen finns det ju en pyttechans att isac själv är carmilla...men det tror jag inte där....för om så vore fallet så skulle han nog hellre pilat vidare på Rasmus och sedan nattmördat någon för seger...

Påminner:_ Ni måste vara eniga byn...annars vinner Carmilla oavsett VEM det är

Om majoriteten av rösterna flyttat till mig, så kommer jag oxo flytta min röst till mig själv. Det är enighet. För vi är väl överens om att ett 2-3 röstläge= Carnilla seger oavsett?

RasmusL

Champion
Om majoriteten av rösterna flyttat till mig, så kommer jag oxo flytta min röst till mig själv. Det är enighet. För vi är väl överens om att ett 2-3 röstläge= Carnilla seger oavsett?
Det är vi överens om, men jag tror inte du plockar några poäng med martyrskapet <3 Det är väl etablerat att vi förlorar om vi röstar fel nu oavsett?

Det är vi överens om, men jag tror inte du plockar några poäng med martyrskapet <3 Det är väl etablerat att vi förlorar om vi röstar fel nu oavsett?
Jag är inte ute efter ett.martyrskap... mest att få resten av byn att fatta enigheten....känne du dig pressad och aggresiv nu när du egentligen inte har ett eget case alls?

RasmusL

Champion
Jag är inte ute efter ett.martyrskap... mest att få resten av byn att fatta enigheten....känne du dig pressad och aggresiv nu när du egentligen inte har ett eget case alls?
Det ser väldigt martyrigt ut. Jag är inte pressad nej, mer orolig att Basse och damogn behöver komma in och hinna ta ställning innan slutet!

RasmusL

Champion
Just saying... De tär lite larvigt, men går inte riktigt att inte kommentera på...
"Men Rasmus, om du själv tycke att det är lite larvigt, varför nämner du det ens?"

Det är ett klassiskt slarv-nybörjarmisstag. Det sker sällan, det har sällan fått någon jätteeffekt, men jag har själv åkt på ett sånt slarv för många många år sedan. Stradh är uppenbart stressad i sitt skrivande och det är i just en sån situation ett sånt slarvfel kan komma, och lagt till resten så är det iaf värt att nämna.