Vet ni vilka Catalyst game Labs är?
Inte?
De är grabbarna som just nu sitter på Battletech och Shadowrun, och som publicerar Cthulhutech och även mitt nuvarande favvospel Eclipse Phase.
Nå, det verkar som att de sitter i skiten.
här står det lite mer, om man scrollar lite
Någonstans undrar jag vad det är för människor som stjäl från rollspelsföretag. Och dessutom: Hey! $850.000! Det är nästan en miljon. DOLLAR. Att det ens fanns så mycket pengar i rollspelsbranschen utanför WotC...
Inte?
De är grabbarna som just nu sitter på Battletech och Shadowrun, och som publicerar Cthulhutech och även mitt nuvarande favvospel Eclipse Phase.
Nå, det verkar som att de sitter i skiten.
här står det lite mer, om man scrollar lite
Och då ska vi minnas att både FanPro och FASA, if memory serves, fick liknande problem. Typ, pengar som... försvinner.This is not because Shadowrun hasn't been selling enough to cover expenses, but merely because a significant quantity of money is missing outright. Reliable sources put this figure at roughly $850,000. Which sounds like a lot, and it is. It is roughly 40% of Catalyst's entire sales for last year, missing over a three year period. There will of course be lawsuits, and there are already people drawing up legal documents accusing Loren Coleman of having hired people to construct an extension on his house through the company as "freelance writers" and somehow reporting an estimated $100,000 of convention sales as $6,000. Whether that is actually true or not is - of course - a matter for the courts to decide.
Någonstans undrar jag vad det är för människor som stjäl från rollspelsföretag. Och dessutom: Hey! $850.000! Det är nästan en miljon. DOLLAR. Att det ens fanns så mycket pengar i rollspelsbranschen utanför WotC...