God45
#PrayersForBahakan
- Joined
- 23 Oct 2012
- Messages
- 18,529
Det här är ett downtime system jag skrev till min Chaos Space marine kampanj. Någon annan kanske kan ha nytta av det? I alla fall, mellan varje session väljer man ett Move och så rullar man för det.
Spelarna går runt bordet i en cirkel och alla sätter en scen med ett move i början av varje session.
Spelar Moves
Carve your will upon the GALAXY!
Spelaren beskriver en sak hens Chaos Space Marine vill ändra i subsektorn och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1: Space marinen orsakar direkt motsatta den önskade effekten.
2: Space Marinen lyckas delvis men skapar ett nytt hot eller en ny komplikation.
3: Space marinen lyckas delvis med det hen ville göra.
4 och 5: Space marinen lyckas delvis med det hen vill göra eller lyckas helt fast orsakar en konsekvens eller ett nytt hot.
6: Space marinen lyckas helt och utan negativa konsekvenser.
Most Dangerous Game
Space marinen försöker leta upp någon eller något och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1 och 2: Space Marinen hittar inte saken eller personen eller hittar saken eller personen men en stor konsekvens eller hot uppstår.
3 och 4: Space Marinen hittar saken eller personen och en liten konsekvens uppstår.
5 och 6: Space marinen hittar saken eller personen utan en negativ effekt.
Stare Into the Abyss
Space Marinen söker visdom genom att kommunicera med de törstande gudarna eller genom att stirra ut i warpen och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1: Space Marinen får reda på en mörk sanningen om en situation men förlorar en del wargear.
2 och 3:Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation men det är vagt och följt i gåtor.
4 och 5: Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation.
6: Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation och en spelledare hemlighet om kampanjen.
The Long War
Space marinen försöker hjälpa eller ta hand om någon som är viktig för henom och rullar 1d6 för detta.
1: Space Marinen faller till en av gudarnas inflytande och dödar en NPC som är viktig för henom.
2: Space Marinen förvärrar relationen med en NPC som är viktig för henom och förlorar en Willpower.
3 och 4: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv lite grann och får 1 del wargear men ett hot eller en komplikation uppstår.
5 succeses: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv lite grann och får 1 del wargear.
6 succeses: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv signifikant och får 1 del Xenos, Daemon eller Legendary wargear.
Blood for the Blood God
Space Marinen anfaller själv eller med sitt Warband en fiende och rullar 1d6 för detta.
1: Space Marinen är ensam mot en hen övermäktigt fiende.
2: Warbandet är i strid med en dom övermäktigt fiende.
3 och 4: Space marinen är ensam mot en värdig fiende.
5: Warbandet slåss mot ett värdigt hot.
6: Space marinen besegrar automatiskt ett värdigt hot.
Spelarna går runt bordet i en cirkel och alla sätter en scen med ett move i början av varje session.
Spelar Moves
Carve your will upon the GALAXY!
Spelaren beskriver en sak hens Chaos Space Marine vill ändra i subsektorn och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1: Space marinen orsakar direkt motsatta den önskade effekten.
2: Space Marinen lyckas delvis men skapar ett nytt hot eller en ny komplikation.
3: Space marinen lyckas delvis med det hen ville göra.
4 och 5: Space marinen lyckas delvis med det hen vill göra eller lyckas helt fast orsakar en konsekvens eller ett nytt hot.
6: Space marinen lyckas helt och utan negativa konsekvenser.
Most Dangerous Game
Space marinen försöker leta upp någon eller något och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1 och 2: Space Marinen hittar inte saken eller personen eller hittar saken eller personen men en stor konsekvens eller hot uppstår.
3 och 4: Space Marinen hittar saken eller personen och en liten konsekvens uppstår.
5 och 6: Space marinen hittar saken eller personen utan en negativ effekt.
Stare Into the Abyss
Space Marinen söker visdom genom att kommunicera med de törstande gudarna eller genom att stirra ut i warpen och rullar 1d6 för detta. Se listan nedan för resultat på tärningen.
1: Space Marinen får reda på en mörk sanningen om en situation men förlorar en del wargear.
2 och 3:Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation men det är vagt och följt i gåtor.
4 och 5: Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation.
6: Space Marinen får reda på något användbart om en aktuell situation och en spelledare hemlighet om kampanjen.
The Long War
Space marinen försöker hjälpa eller ta hand om någon som är viktig för henom och rullar 1d6 för detta.
1: Space Marinen faller till en av gudarnas inflytande och dödar en NPC som är viktig för henom.
2: Space Marinen förvärrar relationen med en NPC som är viktig för henom och förlorar en Willpower.
3 och 4: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv lite grann och får 1 del wargear men ett hot eller en komplikation uppstår.
5 succeses: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv lite grann och får 1 del wargear.
6 succeses: Space Marinen förbättrar en NPC:s liv signifikant och får 1 del Xenos, Daemon eller Legendary wargear.
Blood for the Blood God
Space Marinen anfaller själv eller med sitt Warband en fiende och rullar 1d6 för detta.
1: Space Marinen är ensam mot en hen övermäktigt fiende.
2: Warbandet är i strid med en dom övermäktigt fiende.
3 och 4: Space marinen är ensam mot en värdig fiende.
5: Warbandet slåss mot ett värdigt hot.
6: Space marinen besegrar automatiskt ett värdigt hot.