CoC + D20 = Paradiset
[color:\\"red\\"]Jag flyttade denna deltråd från denna tråd på Fenix-forumet då jag tyckte att den hörde bättre hemma på detta forum.
/Dante[/color]
Jag kanske hädar alla seriösa CoC:are, men jag tycker att den nuvarande CoC-kampanjen jag är spelare i (D20 Modern/CoC) är den bästa jag har spelat. Mycket kommer från D20-regelkärnan, där helt plötsligt man inte måste ha gjort lika många investigators i förväg som man har kloner i Paranoia.
D20 Modern är ett lysande system tillsammans med CoC-mythos. Konfrontationerna blir plötsligt intressanta och inte bara jättetrista-för-nu-dör-vi-igen.
Med D20 Modern kan man ta ut svängarna, man kan vara cool och påverka, man måste inte dö hela tiden, eller bli skogstokig. Helt plötsligt blir CoC ett spel där man kan utvecklas som RP. Den gruppen jag är med i nu har vi hittills förlorat en enda RP (som blev lite galen efter att ta tittat på en Great Old One på alldeles för nära håll, så hon förlorade 1D100 SAN (=85). Hon hade inte 85 ,-). Vår grupp är sammansvetsad, påverkad av vad som sker omkring oss, den utvecklas och får nya relationer och kopplingar. Detta har jag aldrig tidigare fått då man i princip alltid måste skapa nya RPer under äventyret eller mellan dessa. Nu har jag haft samma RP i nästan 10 äventyr. Och jag är ändå stridsgalningen i gruppen. Rekord liksom! =)
Jag säger det igen - aldrig har CoC varit så kul som när vi kastade BRP-kärnan åt helvete och kör Modern.
Anatoly Voronin signing off (Fast Hero 4/Smart Hero 2/Soldier 3)
---
[color:\\"red\\"]Jag flyttade denna deltråd från denna tråd på Fenix-forumet då jag tyckte att den hörde bättre hemma på detta forum.
/Dante[/color]
Jag kanske hädar alla seriösa CoC:are, men jag tycker att den nuvarande CoC-kampanjen jag är spelare i (D20 Modern/CoC) är den bästa jag har spelat. Mycket kommer från D20-regelkärnan, där helt plötsligt man inte måste ha gjort lika många investigators i förväg som man har kloner i Paranoia.
D20 Modern är ett lysande system tillsammans med CoC-mythos. Konfrontationerna blir plötsligt intressanta och inte bara jättetrista-för-nu-dör-vi-igen.
Med D20 Modern kan man ta ut svängarna, man kan vara cool och påverka, man måste inte dö hela tiden, eller bli skogstokig. Helt plötsligt blir CoC ett spel där man kan utvecklas som RP. Den gruppen jag är med i nu har vi hittills förlorat en enda RP (som blev lite galen efter att ta tittat på en Great Old One på alldeles för nära håll, så hon förlorade 1D100 SAN (=85). Hon hade inte 85 ,-). Vår grupp är sammansvetsad, påverkad av vad som sker omkring oss, den utvecklas och får nya relationer och kopplingar. Detta har jag aldrig tidigare fått då man i princip alltid måste skapa nya RPer under äventyret eller mellan dessa. Nu har jag haft samma RP i nästan 10 äventyr. Och jag är ändå stridsgalningen i gruppen. Rekord liksom! =)
Jag säger det igen - aldrig har CoC varit så kul som när vi kastade BRP-kärnan åt helvete och kör Modern.
Anatoly Voronin signing off (Fast Hero 4/Smart Hero 2/Soldier 3)
---