Re: Beror på hur ...
”Beror på hur man vill spela eller inte spela.”
Jaså, så alla måste inte spela ett spel på exakt samma sätt alltså? Det här måste jag berätta för grabbarna! /images/icons/wink.gif
”Inte nödvändigtvis. Sabbaten struntar högaktningsfullt i
maskeraden, som enbart är en "camarillaploj".”
Måste vara lite speciella kampanjer ni kör i så fall om sabbathen struntar helt i att dölja sin vampyrstatus. Borde bli mycket tidningsartiklar i stil med ”medelålders man drack blod från förbipasserande – polisen har inga spår ”, ”ung kvinna förvandlade sig till varg” m.m.
”Beror på vad och hur man vill spela."
Jepp, och jag avstår nog gärna från att spela med dig om det i din spelvärld skubbar runt tusentals vampyrer som skiter helt i att inte visa vad de egentligen är. Att sabbathen struntar i regler om diablere är en annan sak.
”Beror på hur man vill spela helt enkelt.”
OK, så hela spelmiljön beror fullständigt på deltagarna? Kan man ens tala om spelmiljöer enligt dig? Kanske skulle man helt strunta i att ha med spelmiljöer i spelen då och bara ha med regler? Varför inte lira DoD Chronopia istället nästa gång, det är ju ”hur man vill spela” som avgör hur det blir? /images/icons/wink.gif
”Varför skulle det vara svårt att "byta" stad ?”
Tja, själv flyttade jag från Växjö till Lund hösten 95. Jag hade i det läget tyckt att det varit rätt jobbigt om:
*jag inte känt en käft i stan.
*stadens vampyrprins frågat vad som får mig att plötsligt vilja komma till hans stad och måste ge mig tillstånd.
*en betydande del av mina artfränder i den nya staden hade upplevt mig som livsfarlig konkurrent, jaktbyte eller lämplig person att manipulera för egna syften.
*jag inte kunnat visa eventuella hyresvärdar giltig legitimation, bevis på någon sysselsättning, inte kunnat höra av mig till dem eller träffa dem dagtid, inte kunnat transportera mig på något vettigt sätt dagtid m.fl. praktiska detaljer.
*den anledning till att jag plötsligt flyttat inte var av det slag att man gärna berättar det, och jag samtidigt kan räkna med att den förr eller senare kryper fram.
Framförallt skulle detta göra det svårt i de lägen då man verkligen behöver sticka omedelbart. Tänk dig själv om det är en timme till gryningen, det utlysts bloodhount på dig, diverse vampyrer och ghouls är efter dig, det är inte så kul i det läget…
”Det beror ju i och för sig på hur ma... ”
zzz…
”näh nu får jag ge
mig Det mesta du sagt är väldigt bra, Arcana !
Sträck på dig, klappa dig själv på ryggen och säg: Jag är
bra. För det tycker iaf jag.”
Man tackar! /images/icons/smile.gif Ifall du av någon (okänd) anledning är rädd för att jag skulle känna mig nedtryckt kan jag lugna dig med att jag inte känner mig det minsta ledsen för att det 60 mil bort finns en för mig okänd person som deltar i den här tråden (Vindhand) som inte lyckats få fram skräckstämning i Vampire...
Om du fortsätter vara snäll kan jag t.o.m. tänka mig att visa dig hur man bygger med LEGO… /images/icons/wink.gif (Nej, förlåt, jag ska sluta, jag lovar!)