Har nu kollat på den senaste versionen. När det kommer till typsnitt, placerandet av text och dyl så är iallafall jag nöjd, det är inte svårläst, och stämningen förmedlas redan bra av bakgrundsbilderna så att leta upp ett specialtypsnitt för att förmedla stämningen verkar överflödigt. Men jag är ingen expert på det här med typografi så ta inte allt för stor notis om detta.
När det kommer till det rent grafiska (dvs. bagrundsbilderna) så är det riktigt bra och Cthulhueskt. Här behövs det inte ändras något, jag kunde nu se att det var en lite mer jämn blandning med utomjordiska tecken och Scriptura-latin, vilket som jag tidigare nämnde känns mer CoC än vad ENBART latinskrifter gör (vilket mer lutar åt Kult eller Scriptura hållet, intressant kreation det här rollspelet "Scriptura" är by the way).
Så pilla inte så mycket mer med de grafiska bitarna, du har nått CoC-stämning utan att faktiskt gå så långt att behöva trycka in silhuetter av mythosmonster, som Chaosium ofta gör i sina CoC böcker.
Jag fick ju iofs EN idé som skulle kunna tilläggas i grafiken men jag vet inte hur bra det skulle passa, så jag lämnar det upp till dig att avgöra. Hur vore det om en av dessa mörka områden övergick till en liten bild av yttre rymden? (alltså att istället för att vara helt svart så ser man små stjärnor). Jag tänkte att det kan vara ett bra sätt att förmedla "kosmisk" skräckstämning till läsaren, så att de icke-invigda undermedvetet förstår att det handlar om monster som inte kommer från jorden ursprungligen utan att de är "utifrån" någonstans.
En annan idé var att du istället för att ha ett mörkt område med vita stjärnor som syns i fjärran, är att du på något sätt har en inverterad bild av rymden (alltså att stjärnorna är svarta medans resten av rymden lyser vitt) som löper ovanför och nedanför texten på sidan. Som en liten ram alltså.
Men hur som helst, jag är inte säker på att det skulle bli bra så du får väl prova själv och se vad det blir av det. It's your call, jag är bara här för att kräkas ur mig idéer (vilket är det jag gör bäst
)