chrull
Stockholm Kartell
- Joined
- 17 May 2000
- Messages
- 8,421
Ehm?
Jag ser att du och jag inte ser på Vampire på ens i närheten av samma sätt:
- Spelarna gör inga lyckade bakhåll. De hamnar i dem.
Varför skulle inte Vampire funka här?
- Ovisshet. Det är inte så otäckt att se ett stor monster som att höra något massivt röra sig i mörkret när facklan blåst ut.
Precis vad som hände när jag spelade vampire. ljuset slockande och något lät. en vindpust. Ljuset går på och inget är där. Utom kallsvetten i pannan på mig då...
- Maktlöshet. En tuff strid är inte skrämmande. Det är skrämmande att tro att man inte kan överleva en konfrontation.
Jaha? så när man slänger in 13e generationens vampyrer i en stor sabbat-hög så kommer de klara sig?
Eller bara en enda gammal vampyr de inte har en aning om hur mäktig han är. Eller en demon?
Lite varulvar? ...
- Förvirring. Om spelarna har en plan som de försöker följa, strö lite grus i maskineriet. Låt något gå snett så att de helt plötsligt befinner sig på olika ställen och inte har en aning om vad som händer.
Jag har svårt att se varför man inte kan göra spelarna/rollpersonerna förvirrade i vampire...
- Det finns alltid mer ondska. När de tror att de knäckt fienden så visar det sig att de bara skalat av yttersta skalet på löken, i själva verket finns det något ännu otäckare bakom.
Nä. för att alla uråldriga vampyrer som kan äta upp er är ju döda efter två spelmöten. Alla andra vampyrer som bara vill åt din makt också. Åh. såklart. alla demoner och sånt tar ju slut vid tredje. Eller? Seriöst. Bara för att inte alla standardrollpersoner i vampire har en speciell fiende från start betyder det väl inte att man inte kommer få fler?
Spelar man vampire länge märker man ju att antalet fiender och personer som är emot dig bara växer och växer...
Ett extremt vinklat test.
Precis som Risings då.
chrull
Jag ser att du och jag inte ser på Vampire på ens i närheten av samma sätt:
- Spelarna gör inga lyckade bakhåll. De hamnar i dem.
Varför skulle inte Vampire funka här?
- Ovisshet. Det är inte så otäckt att se ett stor monster som att höra något massivt röra sig i mörkret när facklan blåst ut.
Precis vad som hände när jag spelade vampire. ljuset slockande och något lät. en vindpust. Ljuset går på och inget är där. Utom kallsvetten i pannan på mig då...
- Maktlöshet. En tuff strid är inte skrämmande. Det är skrämmande att tro att man inte kan överleva en konfrontation.
Jaha? så när man slänger in 13e generationens vampyrer i en stor sabbat-hög så kommer de klara sig?
Eller bara en enda gammal vampyr de inte har en aning om hur mäktig han är. Eller en demon?
Lite varulvar? ...
- Förvirring. Om spelarna har en plan som de försöker följa, strö lite grus i maskineriet. Låt något gå snett så att de helt plötsligt befinner sig på olika ställen och inte har en aning om vad som händer.
Jag har svårt att se varför man inte kan göra spelarna/rollpersonerna förvirrade i vampire...
- Det finns alltid mer ondska. När de tror att de knäckt fienden så visar det sig att de bara skalat av yttersta skalet på löken, i själva verket finns det något ännu otäckare bakom.
Nä. för att alla uråldriga vampyrer som kan äta upp er är ju döda efter två spelmöten. Alla andra vampyrer som bara vill åt din makt också. Åh. såklart. alla demoner och sånt tar ju slut vid tredje. Eller? Seriöst. Bara för att inte alla standardrollpersoner i vampire har en speciell fiende från start betyder det väl inte att man inte kommer få fler?
Spelar man vampire länge märker man ju att antalet fiender och personer som är emot dig bara växer och växer...
Ett extremt vinklat test.
Precis som Risings då.
chrull