Nekromanti Colonan et Iargia

Pendragon

Swashbuckler
Re: Nu blev det för mycket

Men sägs det inte någonstans att alverna tidigare levde på den sjunkna kontinenten, om det nu är så att cirefalierna levde där också är det väl ingen omöjlighet att de blev starkt influerade av alverna. Bara en tanke...
Det står faktiskt ingenting om den sjukna kontinenten i något officiellt material alls, men jag Bobby var inne på det spåret lite tidigare i tråden. Kruxet är att alverna inte var närvarande på Mundana under hela förra Eonen. Det är osäkert om människorna ens lämnat grottmansstadiet när alverna gav sig av. Det var trots allt minst 20 000 år sen.

/Joel

Kinapuffen

Veteran
Re: But...

Ah. Oj ursäkta måste ha läst slarvigt. Ja, sådana likheter är ju då kanske rätt skumma. Skriftspråk som liknar varandra av en slump är ju inte så jättesannolikt skulle jag tro.

Wictor

Warrior
Cirefalier och alver.

Men det cirefalierna kan ju ha varit någon form av tjänare eller dylikt åt alverna som blev kvar när de stack och fick ta över det lilla som blev kvar och som de kunde hantera.

Står det inte någonstans att alver är av mänskligt ursprung. Cirefalierna kan ju annars ha varit de människor som förblev mänskliga och stannade kvar när de andra drog mot skyarna.

Jag bara spånar lite allmänt...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Cirefalier och alver.

Men det cirefalierna kan ju ha varit någon form av tjänare eller dylikt åt alverna som blev kvar när de stack och fick ta över det lilla som blev kvar och som de kunde hantera.
Alltså, att det har överlevt något under de 10 000 år som denna Eon har pågått är rätt extremt. Att något överlevt de ytterligare 10 000 åren (minst) sen alverna gav sig av är rätt extremt. Å andra sidan, Mundana är en rätt extrem värld, så visst... kanske.

/Joel - undrar hur mycket människan utvecklas på 20 000 år.