Ymir
Liten kantbaron
Re: Förfalisk historia
Mjae, att ruinerna på Takalorr är alviska står svart på vitt i 'Alver'.
- Ymir, påpekar
Mjae, att ruinerna på Takalorr är alviska står svart på vitt i 'Alver'.
- Ymir, påpekar
Nej, det står svart på vitt att de verkar vara av alviskt, kanske sanariskt, ursprung. Vilket givetvis är en logisk slutsats om de bevakas av andra alver.Mjae, att ruinerna på Takalorr är alviska står svart på vitt i 'Alver'.
Jag måste fundera en smula på det. Jag är bättre på spontana koncept än spontana personporträtt. Nån annan får gärna improvisera lite förslag.Oooh, det menar du inte?
Jag menar lite info om gubben/kärringen i sig, lite bakgrundshistoria och varför han/hon håller på som han/hon gör och dylikt. Det borde bli ganska så tröttsamt att rumla loss i flera tusen år...
Jag funderade på nån sorts religös ceremoni (massoffer av småbarn eller något annat stereotypt?) eller nåt åt det hållet som krävdes för att behålla gudarnas beskydd.Om "offret" ifråga är med på det hela så borde det inte vara något problem med Qadoshen tycker jag i alla fall (vet dock inte vad reglerna säger). Annars så kan de väl bara byta kropp med varandra så att ingen dör av det, varpå ingen Qadoshförlust erhålles.
Fast det blir ju ballare om folk dör...
Jag vet inte om det är relevant egentligen, men jag skulle gissa säga man. Det kanske bara är mina heteronormativa övertygelser som talar, men en man i kvinnokropp är skabbigare än en kvinna i manskropp. Och skabbigheten i konceptet bör ju maximeras.Jo, han borde vara lite skum efter att ha pendlat mellan könen under alla år och både provat på det ena och det andra. Vet han/hon själv vilket kön han/hon hade från början?
Alltså, när förfalierna flydde från stora arkipelagen, nådde de Asharina med omnejd och delades i tre huvudgrupper:Skulle den eventuella förfaliska kultur som vaktas av henéa på takalorr blivit förstörd (om det nu är rätt ord) av de Koyn-dyrkande ödlefolket. Befann inte de sig på de öar som nu är melorion (vambolion & co).
Men sägs det inte någonstans att alverna tidigare levde på den sjunkna kontinenten, om det nu är så att cirefalierna levde där också är det väl ingen omöjlighet att de blev starkt influerade av alverna. Bara en tanke...Som Ymir påpekade tidigare i tråden, så står det i 'Alver' att ruinerna å andra sidan verkar vara alviska. Detta kan man dock förklara med det praktiskt taget bara Henéa som sett dem, och det en genomsnittlig Henéaalv kan om arkitekturhistoria ryms på baksidan av ett frimärke.