Re: Men för helvete! ...
Jag kom inte hit för att irritera er, även om jag inte ser någon resonabel anledning till att det här forumet inte bör vara tillägnat diskussion både för och emot D20. Ingen har någonsin påstått att man inte får dissa Vampire på skräckforumet, tex.
Nej, jag råkade få veta att mitt älskade Hyboria skulle bli rollspel igen. Och jag fick veta att det skulle bli D20, och blev duktigt besviken över det eftersom det innebär att jag inte kommer att kunna ha nån större glädje av det med annat än att jag byter ut hela regelsystemet, och då kan jag lika gärna spela GURPS Conan som faktiskt är bra.
Jag kände med andra ord inget behov av att racka ned på D20. Jag kände ett spontant behov av att uttrycka min frustration och besvikelse. Varför jag inte tycker om D20 har diskuterats till döddagar annorstädes.
Att säga att jag tänker att köpa spelet ändå var mer ett undermedvetet sätt att fiska martyrpoäng än att släta över det hela, om jag ska analysera det nu.
Visst, förlåt om ni tog illa upp, men jag förstår faktiskt inte vad som var så farligt. Det var inte menat som påhopp på er och ert favoritspel, jag ville bara beklaga mig lite. Att jag i princip hatar D20 är ju rätt välkänt vid det här laget.
Och jo...enligt envisa rykten kommer nästa version av World of Darkness faktiskt att vara D20. Ingen hjärnblödning.
- Ymir, ber om ursäkt, men tycker inte att han borde behöva det...