Re: Usch, jag vill inte...
När det sägs på det sättet så möts det på ett schysst sätt, vad jag vet. Sägs det men byter du ut första raden i din dialog mot "D20 är skräp bortom alla gränser. Punktelipunktpunkt." då stämmer det rätt bra...
Tja, det är snarare att man säger att man ogillar något men inte säger varför (typ HP) och vill ha förslag. Då kan kan man säga 'titta på Eon/Västmark/annat spel för KP-lösa system och se om du kan få inspiration därifrån' istället för 'men det var ett jävla gnäll, vad är det nu som inte passar?'
Jag är ganska säker på att nybörjare behandlas bättre än de gamla rävar som kommer hit, skriver samma sak, och startar karusellen. Så hur man än gör så får man ta bort nybörjarna ur ekvationen.
anti: d20 suger, och ni vet varför jag tycker det redan
pro: sluta klaga utan motivering!
anti: jag har förklarat mig _här_, _här_ och _här_.
pro: äsch, det där var inte konstruktivt, du sa ju bara vad som var fel och dessutom var den tråden infekterad.
typ.
Jag må vara oförstående, men om det är er åsikt, vad är det för vits med att "försöka diskutera" det?
Somliga hyser kanske större hopp än vi andra om systemet?
Gör erat eget system eller spela något annat, så slipper vi det här, eller?
Vi slipper, för det finns bra system som funkar för samma stämning som d20 till ett flertal spel.
Däremot om er främsta åsikt verkligen är att förändra det, vilket du nyss sa att ni tyckte att det inte gick, så är det nog helt okej med D20-fanboys eller vad ni nu vill kalla dem.
Nej, d20 fanboys är
inte okej om all kritk möts med 'sluta gnäll'-attityden istället för 'nähe, det tycker vi inte alls!'. Så fort vi tar minsta tillfälle i akt att gnälla på d20 tar fanboysen minsta tillfälle i akt att plocka martyrpoäng.
Jag ber om ursäkt, men jag kan verkligen inte låta det här passera, med tanke på att vi diskuterade det tidigare.
För all del, jag ville bara inte låta som 'HAHA NI SUGER OCH JAG TÄNKER INTE LÄSA NÅGRA SVAR NI SKRIVER SÅ JAG HAR RÄTT' trots att jag bad om att avsluta diskussionen (eller iallafall flytta den till ett bättre forum då den enda anknytningen till d20 är att ena lägret i debatten gillar det, och den andra ogillar det.).
Du kan få båffa nig på bollarna igen, om du vill...
Ja! Ska vi ta det på redan på Calcon eller vill du vänta till kanske Gothcon eller Lincon?
Jag brukar ju inte vara negativ, men jag ser inte vad det skulle leda till mer än samm sak igen.
Jag hoppas det leder till att anti d20 får kritisera d20 igen, in i minsta detalj, utan att bli slaktade för flaming osv och att pro d20 bemöter kritiken på ett snyggt sätt. Ymir och Krille får alltså beskriva varför de tycker att man kan köra en atlantångare på tvären igenom hålen i systemet, och Dante och Seter får en gång för alla förklara hur de har nätat igen hålen, om de ens upplever att de finns. Typ.
Det är bättre att rätta till problemet än att glömma problemet.
Njae. Jag tänkte rätta till det genom att glömma det. ^_^
Mina gosiga tofflor håller inte med. Det bästa hatet är det som inte existerar...
Och vad hade forumet varit utan CoC vs. Vampiretråden med Krilles och Risings Nähe-Johokrig?
Foggmock - som ber om ursäkt om han stoppar åsikter i munnen på folk