Nekromanti Conan

Troberg

Sinister eater
Re: Usch, jag vill inte...

Gör erat eget system eller spela något annat, så slipper vi det här, eller?
Vi gör egna system, vilket du antagligen redan visste.

Vad som däremot är ett problem som jag tidigare i tråden påtalat är d20-företagens vana att skriva exklusiva avtal på de koncept man köper licenser på, vilket effektivt hindrar oss från att exempelvis göra ett bättre Babylon 5, åtminstone om vi vill dela med oss av det, vilket jag tycker man bör göra.

Ser du nu vad jag menar?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Usch, jag vill inte...

"Vi gör egna system, vilket du antagligen redan visste."

Jo, det vet jag ju såklart, och min kommentar lät mycket aggresivare än den var menad. :gremblush:

"Vad som däremot är ett problem som jag tidigare i tråden påtalat är d20-företagens vana att skriva exklusiva avtal på de koncept man köper licenser på, vilket effektivt hindrar oss från att exempelvis göra ett bättre Babylon 5, åtminstone om vi vill dela med oss av det, vilket jag tycker man bör göra."

Just det håller jag med om, det är värdelöst, men jag tycker inte den delen av diskussionerna faller under benämningen "d20 är bajs". Där kan man bara skylla på stora hemska WotC. Om det nu var det det var...

"Ser du nu vad jag menar?"

Jao, och den delen av inläggen har jag inget emot så så länge jag förstår att det är det ni/du menar. När Ymir skrev "d20 är bajs"(fri tolkning) så kunde jag ju inte se att det var kritik mot WotC och deras planer på världsherravälde.

Krille

Super Moderator
Re: 34 troll Celsius

"Om du nu faktiskt är så insiktsfull och objektiv varför skrev du då inte det här inlägget ifrån början istället för att med liv och lust kasta dig in i striden?"

Enkelt. Ämnet var inte uppe då.

"Bara för att du har lugnat ner dig nu så innebär det inte att du har mindre skuld i kaoset än de övriga."

Jag har åtminstone lugnat ner mig.

Krille

Super Moderator
The End of All Things

Som moderator bör man definitivt ha oändligt tålamod. Det är fullt mänskligt att inte ha det (jag har det inte), men det är definitivt inte bra ur modereringssynpunkt om man inte har det.

Folk som brinner för något brukar ha sämre tålamod än folk som inte gör det, så man kanske helt enkelt skulle förbjuda folk som brinner för en viss sak att moderera forum som omfattar ämnen som de brinner för?

Archer

Swashbuckler
Re: NU är det nog.

Krille, nu får det var slut på dina provocerande inlägg i denna tråd. Det enda du gör är att fiska efter att folk ska bli arga, så att du kan förnöjt dra vidare bråket. Det tillåter jag inte. Av denna anledning låser jag nu tråden.