Krille
Super Moderator
Re: WoD och d20
"Har du studerat Ravenlofts nya utgåva?"
Jag har inte ens tittat på den gamla.
"Har du studerat Ravenlofts nya utgåva?"
Jag har inte ens tittat på den gamla.
Enkelt! Ni kan säga "Är det visst inte alls!".Att i princip säga »d20 är bajs« är dock kanske inte det bästa sättet att öppna en diskussion. Hur ska vi kunna argumentera mot det?
Jag har bestämt för mig att jag har sett något inlägg av Justin Achilli (Vampire-boss på WW) på rpg.net där han strängt dementerar att WoD2.0 ska vara d20, utan säger att det kommer att använda någon Storytellervariant (antagligen en variant liknande den i Aeonspelen eller Exalted).Och jo...enligt envisa rykten kommer nästa version av World of Darkness faktiskt att vara D20.
Självklart. Trodde någon att jag satt inne med svaret på frågan om livet, universum och allting?Well...that's just like...your personal opinion, man.
Öhhh, nej. Inte i den Conan jag har läst.Alla dör av ett hugg i Conan.
Jag kände med andra ord inget behov av att racka ned på D20. Jag kände ett spontant behov av att uttrycka min frustration och besvikelse.
Visst, förlåt om ni tog illa upp, men jag förstår faktiskt inte vad som var så farligt. Det var inte menat som påhopp på er och ert favoritspel, jag ville bara beklaga mig lite.
"d20 = vanhelga". Det tycker jag är ett rätt starkt påhopp.Conan är vanhelgad.
Conan är D20.
Varför jag inte tycker om D20 har diskuterats till döddagar annorstädes.
Just därför är dina frustrerade utrop så opassande här, eftersom vi alla vet att de bottnar i ett förbryllande hat mot ett spelsystem som vi andra finner stort nöje i.Att jag i princip hatar D20 är ju rätt välkänt vid det här laget.
Även om jag i princip håller med dig så känner jag också en viss förståelse för Ymir i den här frågan.Om någon vill dissa d20, gör då det MED ARGUMENT som underbygger er ståndpunkt. Annars kan man lika gärna skita i det och låta andra ha kul utan att behöva pissa på deras spel.
Det är inte hur ditt omdöme om spelet i fråga påverkas som jag bekymrar mig över, utan hur tonen och umgänget på forumet påverkas. De som gillar eller inte gillar d20 påverkas inte av ett nonsenspåhopp, men en nykomling kan få känslan av att det är så man bör uppträda på forumet.Jag tror inte att jag hade låtit en enkel, provocerande post på ett främmande forum påverka mitt omdöme om ett spel
Jag har haft att göra med Mongoose-snubbarna, de gör kanske inte världen mest solida regelimplementationer och de missar ofta saker med licensen. Men de är trevliga, hjälpsamma, de tycker det är askul att göra det de håller på med, och att göra Conan var en dröm som gick i uppfyllelse för dem.Next time you pick up a book and get set to complain, consider every little thing that went into it--how many people worked on it--and how little they got back from that.
Consider that what you're ripping on is someone's dream.