Nekromanti Coriolis finns för förhandsbokning!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Coriolis beställt! ...

Sådärja, då har jag äntligen fått beställa spelet jag längtat efter ända sedan Stockholms spelkonvent 2006.

Gack att göra sammaledes!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
HOST! 600 pix? För lite drygt 200 sidor? I och för sig i färg, men ändå.

Har jag missat något om spelet? Liten marknad/upplaga må vara, men det är ju avsevärt dyrare än tex Dark Heresy som var av dubbla tjockleken. Järnringens böcker brukar ju inte vara så märkvärdigt dyra. Betalar man någon sorts premium för förhandsbeställningen?

Ymir

Liten kantbaron
600? Fuck them I say, aldrig att jag betalar så mycket för något som inte är, typ, Cambridge History of China. Okej, jag gjorde det en gång i tiden för Encyclopedia Vampirica, men det var dels den ultimata modulen till gamla WoD, och dels var jag galen på den tiden...

- Ymir, rantar

Traffeman

Veteran
Tjenixen alla!
En snabb kommentar bara, 599 kronor är för både spelet och ett äventyr, Gazalis sista färd. Kanske inte framgår tydligt nog? Vill du bara köpa regelboken klockar den in på 489:- i rekommenderat butikspris!

Bästa hälsningar
Jocke - Järnringen Förlag

Arfert

Facit
inte helt gratis, men jag vet ju vad saker kostar att trycka... om man inte gör det i indien eller så.. ;-)

Tycker det är larvigt att gnälla om priset... Vill man ha fyrfärg rakt igenom BLIR det ju dyrt i en liten svensk upplaga.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tycker det är larvigt att gnälla om priset... Vill man ha fyrfärg rakt igenom BLIR det ju dyrt i en liten svensk upplaga.
Vill man ha det? Blir rollspelandet roligare med regelbok i fyrfärg?

Dewil

Arfert

Facit
många har ju ooooo:at och aaaaa:at om Coriolis.... just för att det är snyggt och i fyrfärg. Så svaret på det är nog JA för många.

Personligen är det inte så viktigt, bara layouten är bra. Köper hellre en svartvit bok med bra layout än en dåligt layoutad i massor med färger, generellt sett. Nu har jag ju inte sett layouten i Coriolis, så den kan jag inte uttala mig om.

Det kan det faktiskt bli, om produkten är bra och snygg så tycker jag att den bidrar till att förhöja stämningen och vice versa.

Johan K

Gammal & dryg
Well, ska absolut köpa Coriolis !!
Dock inte nu.. Hur ser planerna ut att sälja det på GC ?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
One down...

Sådär, nu är det beställt. Tyvärr är mina förväntningar så höga att spelet antagligen inte skulle kunna leva upp till dem ens om det var skrivet av Iain Banks och William Shakespeare. Det är ju trots allt ändå bara ett vanligt jävla rollspel. :gremwink:

/tobias

wilper

Nu när jag kollat lite priser på annat... Tex... MUA, som kostar 200 kr i samma webshop.

Man kanske kan anta att 600kr innehåller frakt också, så själva spelet kostar 550.

Men då är ändå Coriolis mer än dubbelt så dyrt, vad är det egentligen man betalar för?

Nog för att jag köpt dyrare rollspel, men de är katten inte många.

bladerunner_35

Warrior
Frakt - 49 kr.

Coriolis Regelbok + Gazalis sista färd - 599 kr.

Få ett av de bästa rollspelen som någonsin producerats i Sverige i princip direkt från tryckeriet - ovärderligt.

:gremwink:

wilper

Hmm, jag har katten inte kvar infon över var jag gav för det. Men min Nordholmia-bok kostade 350 pix precis när den kom, och Nordholmia kostar fortfarande 350 pix i webshoppen. Så någon rutinmässig prinssänkning verkar inte finnas.

Jag vill spela Coriolis, och jag vill ha Coriolis. Men mmm, det får blir lite tänkande och lurande här. Kanske kommer någon annan i spelgruppen att köpa och spelleda det om jag inte gör det.