Jag fick många bra svar på mitt förra inlägg så då tänkte ja att det är värt att ställa min andra fråga:
När man strider, hur farliga skador får man, dör man av ett svärdshugg? En pil? En knytnäve på näsan? Jag är inte den som springer runt och slåss så jag vet inte så mycket om skador och shit.
Och vad för skadesystem skall man ha? Eons är realistiskt enligt mig, med alla extraskador och sånt, dock så kan det lätt bli att fienden endast får småskador på sin rp (sist ja spelade fick ja runt ett halvdussin svärdshugg och lika många pilar i mig innan ja flydde, och överlevde, utan att svimma). Detta känns mycket orealistiskt, även om ja hade väldigt tur, för min förra rp fick ETT svärdshugg i huvudet och så dog ja med en gång.
Så, när man strider, hur mycket skada gör man och vilket system är det bästa? Eons komplicerade som tar skiiitlång tid eller DoD och mutants som går mycket snabbare...
Jag vill inte att man ska dö på ett hugg, då detta är mycket trist, men det vore helt okej att efter två eller tre skador så faller man ihop. I mitt huvud så dör man iaf inte av en pil i benet, eller ett hugg i armen. Dock så står det nästan överallt att på medeltiden så var skadorna mycket farligare långsiktigt sätt, ja tolkar detta som att bieffekterna tog kol på en.
tack på förhand, mr Fryksdahl
När man strider, hur farliga skador får man, dör man av ett svärdshugg? En pil? En knytnäve på näsan? Jag är inte den som springer runt och slåss så jag vet inte så mycket om skador och shit.
Och vad för skadesystem skall man ha? Eons är realistiskt enligt mig, med alla extraskador och sånt, dock så kan det lätt bli att fienden endast får småskador på sin rp (sist ja spelade fick ja runt ett halvdussin svärdshugg och lika många pilar i mig innan ja flydde, och överlevde, utan att svimma). Detta känns mycket orealistiskt, även om ja hade väldigt tur, för min förra rp fick ETT svärdshugg i huvudet och så dog ja med en gång.
Så, när man strider, hur mycket skada gör man och vilket system är det bästa? Eons komplicerade som tar skiiitlång tid eller DoD och mutants som går mycket snabbare...
Jag vill inte att man ska dö på ett hugg, då detta är mycket trist, men det vore helt okej att efter två eller tre skador så faller man ihop. I mitt huvud så dör man iaf inte av en pil i benet, eller ett hugg i armen. Dock så står det nästan överallt att på medeltiden så var skadorna mycket farligare långsiktigt sätt, ja tolkar detta som att bieffekterna tog kol på en.
tack på förhand, mr Fryksdahl