Problemet som jag ser det är att d20 är så stort:
Dungeons&Dragons, d20Modern, STAR WARS, Call of Cthulhu, Wheel of Time - och nu har jag bara tagit upp Wizards produkter.
Att säga att man ska ge ut en tidning med d20-material idag är nästan lika stort som att säga att man ska ge ut en tidning med rollspelsmaterial.
Jag skulle vilja se 3 avdelningar: Fantasy-avdelningen störst, Modern-avdelningen mindre, SiFi-avdelningen minst (detta reflekterar givetvis min egen smak).
Korta recensioner av massor av produkter + riktiga djup-recensioner av hela världar som t.ex. Forgotten Realms (där man går igenom flera produkter samtidigt för att se hur de interagerar).
Långa kampanj-äventyr: i första nummret kommer ett 1st level-äventyr, i andra nummret kommer fortsättningen som är ett 2nd level äventyr, osv till 20:e nummret där det kommer ett 20th level äventyr som avlsutar de hela.
Ingen "svengelska". Jag vet att jag är hemsk när det gäller svengelska, men Oldtimer har gjort ett jättejobb med översättning så det finns svenska termer för det mesta.
Läsarmaterial, som kommit in genom t.ex. tävlingar.
Husregler. Personligen så är jag barnsligt förtjust i regelmodifikationer (som är balanserade och kan användas).
"Regel-hörna", där man går igenom och förklarar en specifik regel (mer som en FAQ för nybörjare).
T.ex. Attack of Opportunity, Critical hits, Multiclassing, Turn undead...
Exempel på hur man kan få annorlunda stämningar i sina kampanjer. Jag är urless på att alltid få höra att d20 bara är Hack n' Slash, det är på tiden att någon sätter sig ner och visar att man kan spela på andra sätt också.
(t.ex. nya sätt att använda spells, skills etc)
Internet-tips: bra sajter, var man kan ladda ner fria pdf-er osv.
Serie-strippar! En rollspelstidning utan serie-strippar är inte en... (vad hade det här att göra med d20?)
(prestige classes, feats, spells och monster är så uttjatat att jag inte vet om jag vill se mer - men jag tror att det är oundvikligt när man skriver om d20)
Oops...med alla mina förslag så skulle d20-avdelningen ta upp en ganska stor plats