Re: Speltidningar (OT)
Det är en viktig skillnad där; Rubicon skrev om lite allt möjligt, medan Sinkadus bara handlade om Äventyrsspels egna spel. (Historiskt faktum: Target bokförde kostnaderna för Sinkadus som "marknadsföring".)
True, true! Men trots det har jag kvar några gamla Sinkadus-tidningar som faktist trots "Äventyrsspels" inriktningen innehåller matnyttig information för spelare/spelledare av andra spel. Jo Rubicon höll i princip samma klass men det är Sinkadus som lärde upp mig som den entusiastiska rookie man var när man börja spela rollspel under 80-talet och liksom de flesta som började på den tiden var ju Drakar och Demoner instegsporten till rollspelens underbara värld. Därav platsen i mitt hjärta.
Angående material idén så har jag faktiskt ett ganska färskt material som kanske skulle kunna vara av intresse.
Har nyligen klåpat ihop en fantasytrilogi löst baserat på "Gamla" Star Wars, började som GURPS äventyr men blev även konverterat till D&D (var osäker på vilket spel jag skulle använda, blev GURPS till slut). Hursomhelst skulle lätt kunna utveckla mina tankar under äventyrstillverkningen till en artikel med tips och råd för spelledare med idétorka som vill knåpa ihop äventyr eventuellt med äventyren som exempel, eventuellt med lite konverteringstips också för olika system.