Nekromanti d20 Basic Set

Ackerfors

Alas, your rapids!
Du borde låsas in för det där... [ot]

Då kan man också ha bra namn på äventyrargänget. Typ DJ Cleric and the Furious Four, eller nått sånt.

Ska de sjunga Christina Aguileras låt "Fighter" också? :gremtongue:

Shaggy

Swordsman
Re: Det du missat

Nejdå, det har jag inte missat. Men som sagt gäller den bara Open Game Content, och till det hör inte PHB. Fast bara du är medveten om det och inte inkluderar något som inte explicit publicerats som System Reference Document är det förstås lugnt.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Just ja

Svartalfer, troll, jättar, drakar, vandöda, skelett, ulvar, björnar, hästar, fåglar, vargar, djur

Hmm... Sen när slutade björnar, hästar, fåglar och vargar vara djur? :gremtongue:

*Kunde inte låta bli... Förlåt*

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nä (OT)

De skulle sjunga:

Eye of the Beholder (i bästa Rocky-stil)
YMCA (Young Men's Cthuloid Association)
Dungeon, bloody dungeon
Warhammer (ja, ni kanske kan gissa vad originalet heter...)

Och ja, jag erkänner att detta är OT som fan, men det är KUL! Det tycker i alla fall jag...

M. :gremgrin:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vänta bara!

Jag ska nog visa er alla! MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Host... snörvel...

Hehe

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tack för varningen!

Det är lätt att åka på smällar när det gäller det där. Men jag ska bara använda SRD:n, jag lovar! :gremgrin:

M.

Troberg

Sinister eater
Re: To cleric or not to cleric

Hmmm... glömde faktiskt Clericen... han ska nog vara med, inte så mycket för att han kan läka, utan för att han kan vända vandöda.
För mig har alltid motståndet varit på en sådan nivå att man inte kunnat turna dem ändå vid den level man är. I slutänden blir det enklast att bruka våld.

Storuggla

Champion
Argh! Sunkskämt! [ANT]

Men neeej! Ni få rju inte göra så här, mackrillen ramlade av mackan och ligger på golvet nu! Mellanmålsförstörare!

Storuggla, tycker icon barbarian borde bli en bra dansare

Staffan

Myrmidon
Re: Nä (OT)

Trollkarlarna som kommit upp på nivå 5 (eller 6 om du kör sorcerers) kan ju då lämpligtvis sjunga "Great balls of fire".

Nightowl

Champion

För mig har alltid motståndet varit på en sådan nivå att man inte kunnat turna dem ändå vid den level man är. I slutänden blir det enklast att bruka våld.
Du har inte spelat med en kille som alltid spelar cleric och som har sådan tur med tärningar att man får kolla om Uri Geller ligger under bordet. :gremfrown:

Erik

Nightowl

Champion

inte så mycket för att han kan läka, utan för att han kan vända vandöda. Eller plattor, om man tar prestige classen DJ Cleric
Menar du att onda clerics kan rebuka plattor om de tar prestige classen Cleric Critic.

'This sucks!'

Erik

Nightowl

Champion
Ett sunkigt förslag

Tror jag.

Jag hade en förvirrad idé när d20 Modern kom ut om att ett skriva en liten fnupp som jag kallade d20 Primitive. det var ett av mina många Sword&Sorcery-försök, och det byggde lite på d20 Moderns bas-klasser.

Det fanns fyra bas-klasser: Valorous Hero (tuff, modig hjältetyp), Wise Hero (vis, eftertänksam hjältetyp), Cunning Hero (listig, sneaky hjältetyp) och Flashy Hero (imponerande, charmig hjältetyp). De täcker alltså inte direkt in grundegenskaperna (trots ordet 'wise'), men precis som basklasserna i d20 Modern handlar det mer om stil än om 'yrke'. Allihop kan mycket väl vara krigare.

Erik, spelar dyster musik

Krille

Super Moderator
Re: Ett riktigt, riktigt bra förslag

"Jag hade en förvirrad idé när d20 Modern kom ut om att ett skriva en liten fnupp som jag kallade d20 Primitive. det var ett av mina många Sword&Sorcery-försök, och det byggde lite på d20 Moderns bas-klasser.
Det fanns fyra bas-klasser: Valorous Hero (tuff, modig hjältetyp), Wise Hero (vis, eftertänksam hjältetyp), Cunning Hero (listig, sneaky hjältetyp) och Flashy Hero (imponerande, charmig hjältetyp)."

Sunkig? Förvirrad? Tvärtom - det där är en riktigt, riktigt bra idé. Den var faktiskt till och med komplett lysande.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Ber om ursäkt

Jag ber härmed om ursäkt för mitt omotiverade OT-ande i den här tråden, och ger mig själv en varning, och lovar att skärpa mig.

M.

(som insåg att han varnat andra för OT-ande, och nu syndade själv)

Staffan

Myrmidon
Liten liten putsning

Om du inte vill ha någon direkt koppling till grundegenskaperna kan du ju alltid byta "Wise Hero" mot "Clever Hero" eller "Thoughtful Hero" eller något sådant.

Nightowl

Champion
Re: Liten liten putsning

'Wise' är inte riktigt samma sak som endera, tyvärr. Gamla munkar som suttit på berg i decennier och mediterat och alkemister som suttit och kokat kvicksilver-knäck är bägge 'visa'. Och 'wise' har en sago/myt-klan på samma nivå som 'valorous' och 'cunning'.

Erik