Ny trailer uppe på www.apple.com/trailers Jag blev överraskad (positivt) då jag knappt kände igen Tom Hanks.
Jag borde kanske bli klar med härket - en tredjedel kvar...
Jag borde kanske bli klar med härket - en tredjedel kvar...
Eller att man skojar med sin egen elitism - Quantalis antyder ju att folk som vägrar läsa grejer ju aldrig lär sig vad som skulle vara så dåligt med vad det nu är det föraktar.Elitism? «Jag gilade da Vinci innan han sålde ut sig och skrev en bok fem hundra år efter sin död under pseudonymen Dan Brown» stinker snarare bizarrohumor än elitism. Tagga ner.
Hahaha.I do know a little bit about cryptography, though, so to try to get a general gauge on things, I picked a copy of another book of his, "Digital Fortress", out of a bin. The general background to this one concerns cryptography. I flipped it open to a randomly selected page, and found the Nazi Enigma cipher machine described as a "12 ton monster".
It's not hard to find pictures of an Enigma machine. Not hard at all. It's a little harder to get access to the actual device, but I have seen them up close. You can pick them up and carry them. And depending on the model, you may not need both hands.
Brown claims to be a crypto expert. His fans talk it up...
Okej, det har du alldeles rätt i. Jag håller med om att det är töntigt av Dan Brown, och på den punkten tycker jag att det är alldeles rätt att tillrättavisa honom.Brown får skylla sig själv att han blir så kritiserad eftersom han inte bara säger "vafan det är ju bara underhållning" utan faktiskt påstår att de fakta som presenteras i boken ÄR sant... alldeles på riktigt...