G
Guest
Guest
Re: Vilka spel spelades på DanCon IX?
- Rappan Athuk - S&W-varianten
- WFRP
- Bordscurling
- Sea Dracula
Jag har ju redan skrivit det, men det var ju en hel roman. Igen, i listform:Dante said:Av ren nyfikenhet skulle jag tycka det var kul att se vilka (och hur många) spel som spelades under DanCon IX.
Anth spelledde inte PF, men väl Swords & Wizardry (en D&D-klon, OSR). Han satt i köket och spelledde äventyret Rappan Athuk (en mega dungeon). Tanken var att jag skulle ha spellett Rappan Athuk till Pathfinder, men jag tyckte att det blev lite kaka på kaka att köra samma äventyr på ett litet konvent. Så här i efterhand tycker jag att det var ett bra beslut, eftersom det istället lämnades plats åt en massa andra rollspel!Cissi said:Det enda jag saknar var PF, både Vitulv och anth hade andats om att spelleda detta men jag hörde inte av det på hela helgen! Nästa år? Fina ni??
Ah, det missade jag. Men det kommet väl fler tillfällen.Vitulv said:Anth spelledde inte PF, men väl Swords & Wizardry (en D&D-klon, OSR). Han satt i köket och spelledde äventyret Rappan Athuk (en mega dungeon). Tanken var att jag skulle ha spellett Rappan Athuk till Pathfinder, men jag tyckte att det blev lite kaka på kaka att köra samma äventyr på ett litet konvent. Så här i efterhand tycker jag att det var ett bra beslut, eftersom det istället lämnades plats åt en massa andra rollspel!Cissi said:Det enda jag saknar var PF, både Vitulv och anth hade andats om att spelleda detta men jag hörde inte av det på hela helgen! Nästa år? Fina ni??
Gillar raka besked2097 said:jag vill inte vara med på Facebook™
Det nya forumets möjligheter till trådnekromanti är ju fantastiska! Hade nästan glömt av detta eminenta spel. Måtte det göra återinträde på Dancon!Till sist Sea Dracula med Elmrig och Stövelkatten, samt en gradvis växande publik. Det var sådär fjantigt och roligt som Sea Dracula ska vara, och jag kan inte tänka mig roligare folk att spela med än dessa två herrar, som jag ångrade mycket att jag inte fått chansen att spela med tidigare under dagen. Det är något katharktiskt i att skämma ut sig totalt inför en grupp människor som inte dömer en för det. Jag vann, trots att jag hade det töntigaste målet (att bevisa att stöld är ett brott). Jag var lite trött och hade ibland svårt att få igång hjärnan, men danserna är ju det viktigaste och de blev ju så bra. Den gravida zebrans dans, zonbiedansen, tango med Stövelkatten och en stol, samt den helt oförglömliga Det sexiga misstagets dans. Bästa. Dansen. Någonsin.