Hur mycket stamina du förlorar beror på sköldens stability, så kolla om du har en sköld med 60+ stability...
Jag slog mig precis igenom Anor Londo, men var tvungen att fuska för att klara av det. Anor Londo är proppfullt av andra spelar som försöker slå ihjäl en, men bossen är en dubbelboss så den är skitsvår utan hjälp. Lösningen blev förstås att koppla ur bredbandet och härja i fred...
Sen drog jag ned till Valley of Drakes, och slog ihjäl en odöda draken. Däremot kunde jag inte förstå vad man skulle där att göra, för området i övrigt kändes skittrist.
...så jag åkte till undead asylum istället för att byta till mig lite stuff. "Orka hålla på och dutta" tänkte jag så jag droppade 47 blod-mossa och kastade mig utför stupet. När jag kom tillbaka låg en jävla malmklump och glimmade. En jävel! Ett bra byte blev således till en duglig nettoförlust för mig...
... så jag sket i kråkan och hoppade ned i hålet istället för att bekämpa Stray Demon. Han är nog en av spelets tyngsta bossar, om man jämför svårighetsgrad med förväntad level när man möter honom. Jag drack nästan slut på flaskan, och ändå kunde jag inte levla efter att den var nedgjord.
Med min dyrköpta malm åkte jag till jättesmeden och fixade jättestora vapen. Sammanlagt har jag nog ägnat 5 timmar åt att uppgradera mina saker och i ärlighetens namn måste jag tillstå att det är nog spelets tråkigaste del. Jag kan helt klart köpa att jag måste grinda för att gå upp i level, men att uppgradera vapen är en helt annan grej. Först måste man grinda, sen åka och handla, sen gå till smeden, sen saknas det 2000 själar och man har slagit hela banan tom på fiender, så man måste springa skitlångt för att hitta nya, sen visar det sig man måste dra till den andra smeden för att bara han kan göra nån grej... det tar på krafterna, helt klart.
Så nu har jag jättebra vapen, men kan inte riktigt använda dem eftersom jag lagt alla poäng på att uppgradera dem istället för att bli starkare. Liksom KOM IGEN - 58 i styrka? Hur ska jag någonsin komma dit?