Såhärm tänker jag mig att de i Eon-litteratur nämnda demonerna ser ut:
Anticultor - Tänker mig en form av insekt, kan variera, eller vara en form av spindel (med tanke på att i dess kropp lever rangxnånting små spindlar.)
Cicatrix - Har du sett filmen species? Ungefär så tänker jag mig.
Cruor - Betyder blod eller mord om jag inte misstar mig, så jag tänker mig en blodsugande eller blodskrävande demon, lite som en kompakt blodhög vars hud är levrat blod.
Diabol - Klassisk djävulsdemon, Diablo från spelet med samma namn, alternativt en smalare, mer trimmad och förförisk lucifergestalt. Kan dock vara möjligt att göra båda fast med olika namn, eller att den kan ändra form och förmåga, antingen slank och förförisk, eller stor och brutal, beroende på humör.
Dubbelgångare - Osäker på hur dess "grundform" är, men den kan anta andras skepnad och härma dem perfekt. Med PSY slag också få del av personers minne och förmåga.
Edax - Typ Girighet eller frosseri om min google-fu funkar. Så här har vi demonen som vill ta andras saker, oftast genom att vinna dem i tävlingar och gåtor. En Edax är den typ av demon som går med på att spela fiol om en människas själ. Iallafall nu såhär rent spontant. Antingen det eller så är det en drakliknande demon som älskar att ruva på skatter och glupskt äta allt, ja, allt. Gärna att den slukar pengar och värdefulla föremål, kan bli kul. Lite som Smaug, fast demon.
Nefandas - Betyder typ rätt och slätt ondskefull, eller hiskelig. Eng. 'Nefarious'. Här tänker jag mig den klassiska 'lura andra att begå synder och straffas av sin gud' demonen är inkarnerad. Nefandasen frestar troende att bryta mot sina bud och när guden till slut straffar den troende tillräckligt erbjuder Nefandasen en chans att inte drabbas av straffet, sälja sin själv etc. Utseendemässigt tänker jag mig att den byter skepnad beroende på vart den är.
Ruptor - Finns en skurk i power rangers som kallades för ruptor, det var typ en skalbagge med jättestora bestick, inte särskilt hemskt. Men Ruptor, eng. 'rupture' tänekr jag mig en fysiskt våldsam demon, lite Khorne-stuk om vi ska tänka i warhammer chaos termer. Muskler, horn, ondska och styrka.
Sanguinar - Sanguis betyder blod, och jag har inte så mycket att gå på då enda googlingen ger en wow-boss. Men kanske en demonversion av en Vampyr?
Irrlicht - osynlig så när som på de eldflammor som ständigt dansar kring där dess kropp är. Eldarna är oftast i kalla färger som ljusblå och ljusgröna nyanser, de kan dock flamma upp i andra nyanser beorende på demonens humör. Lite som en mörk-genomskinlig siluett omgiven av dansande ljus.
Aegrotar - Som någonting ur Fader Nurgles armhåla. En stinkande klump av var, bölder och äckelpäckel.
Olika typer av elementar och aspektdemoner /skuggdemon, kaosdemon, tidsdemon, kölddemon, elddemon etc.) Kan anta lite vilken form som helst men har alltid starka uttryck av sin aspekt. En elddemon omges alltid av eld, beroende på rang. Exempelvis så brinner dess fotsteg.
Demonen i misslor antar jag är en form av kölddemon.
Umbra - Syns endast som en skugga, om ljuskälla finns. Om du sett Supernatural så stöter de på varelser som kallas för 'Daeva' i första säsongen om jag minns rätt, de är i princip bara en skugga som rör sig. Det eller en Balrog som inte är gjord av eld och skugga utan mer, avgrund (som jag tänker mig är mörk lila) och skugga.
Övriga förslag på demoner är:
Ahriman - En mörk demon med ett stort öga och en grinande käft som täcker hela huvudet. Kroppen är föränderlig men antingen en svart, slöjlig människogestalt eller ett par enorma skuggade vingar. (Floateyes i final fantasy serien)
http://www.ffinsider.net/final-fantasy-4/sprites/monster/A-G/FloatEye.gif
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lesser_Key_of_Solomon Här har vi lite härliga illustrationer.
Skriver ner mer om jag kommer på något kul. Men här är lite tankar iallafall.
Jag är helt för att demoner inte är statiska utan kan vara mer än en typ. Kanske en Elddemon som tillika är en Cruor, en bolmande brinnande massa av blod som puttrar och kokar. Exempelvis.