Ape of Wrath
DOWN WE GO
Oppenheimer, atombombens fader.
YES!!!Hans E Magnusson said:Gary Gygax såklart.
jag kontrar med:Poseur said:Einstein. Någon förklaring ska inte behövas.
Det är helt barockt att föreslå något annat än en europeisk man.Krille said:Genghis Khan.
Av den enkla anledningen att ungefär 8% av Asiens befolkning som verkar vara hans ättlingar. Hitler och Jesus är inte ens i närheten.
han får 7,950,000 results på google. Hitler får 20.0000.000 plus. I rest my case.Eksem said:+1
Utan tvekan Genghis Khan, av så många anledningar att jag inte orkar motivera mig på mobiltangentbord.
Det får mig att tänka på Buddha. En tung figur ur ett historiskt perspektiv.Vimes said:Det är helt barockt att föreslå något annat än en europeisk man.Krille said:Genghis Khan.
Av den enkla anledningen att ungefär 8% av Asiens befolkning som verkar vara hans ättlingar. Hitler och Jesus är inte ens i närheten.
Ibland är historien ogooglebar...Arfert said:han får 7,950,000 results på google. Hitler får 20.0000.000 plus. I rest my case.
Jag är hyffsat övertygad om att världen hade sett ganska lik det nuvarande utan honom, om man bara haft kvar Max Planck eller Niels Bohr (kanske inte vetenskapen men dock historien) så hans historievikt bör enligt mig delas med tre och då kommer många andra ploppa upp över den nivån.Poseur said:Einstein. Någon förklaring ska inte behövas.
Precis. Varför alltså Hitler borde vinna.Zorbeltuss said:/Zorbeltuss som fått intrycket om att folk svarar som om frågan var ställd om den viktigaste historiska personen, den mest historiska personen torde ju vara den det skrivits mest ord och referenser om.
Ehm jag var otydlig på två punkter om det ber jag om ursäkt för, första punkten var att jag menade att det skulle vara ord och referenser genom tiderna och dessutom inte nödvändigtvis publikt, Hitler kan kanske fortfarande vinna, men jag tror att Julius Cesar har en stor chans att vinna där också, hur många har inte refererat till något av/om Cesar i brev genom tiderna tillexempel.Vimes said:Precis. Varför alltså Hitler borde vinna.Zorbeltuss said:/Zorbeltuss som fått intrycket om att folk svarar som om frågan var ställd om den viktigaste historiska personen, den mest historiska personen torde ju vara den det skrivits mest ord och referenser om.
Nä, men, även om det här är en tramstråd så värjer jag mig mot att tolka "mest historiska" som "historiens viktigaste person", jag förstår inte riktigt hur man över huvud kan läsa in sådan absurd frågeställning i trådstarten.