Varulv Det dolda ger kaos R1

Octagonal

Swashbuckler
Ja, kan nån komma på nåt skäl till att det skulle vara dumt? Siare brukar vi ju outa dagligen numera, och väktare gör sällan nån nytta ändå. Jag tror det är mer värt att pressa ulvarna att ljuga bort sig än att hålla på lite powerroller.

I synnerhet om nu ALLA har en förmåga. Då blir ju varje enskild förmåga mindre värd ändå.
Bara för att vi brukar outa skate ska vi göra det nu? Det håller inte som argumentation. Är du ulv med alibi-förmåga som vill att vi ska outa? Väktare gör ingen nytta…

Röst: @Brynolf

Octagonal

Swashbuckler
Jaja vafan jag kan väll outa jag med. Förstår ännu inte riktigt innebörden av min förmåga ska sägas och gissar att mer kommer avslöjas senare rundor av SL och när fler outar.

Jag kan bevaka ev spelares hem och se om denna lämnar eller kommer tillbaka under natten. Vad nu det betyder kan man ju fundera på.
Eftersom vi har så lite tid på oss outade jag nu. Dock tror jag flera av oss har samma förmåga då vi är såpass många spelare. Därav blir det enkelt för ulvarna att gömma sig bakom andras förmågor där de inte behöver hitta på egna. Jag föreslår därför att resten av er outar samtidigt på givet klockslag för att hindra detta. Är det genomförbart? Alla outar prick 16:00 och den som inte följer ses som röd. Hur låter det?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
§1a: Varulvarna har varsin egen PM-konversation där de kan prata. OBS en eventuell läktartråd får bara innehålla icke deltagare eller utröstade bybor. Fördriven varulv får fortfarande delta i varulvschatten
Är det här något värt att gräva vidare i? En regelformulering som vad jag vet aldrig tidigare har behövts. Hände det något förra spelet som gjorde att den behövdes, eller är det något specifikt med det här spelet som gör att det behövs poängteras? Eller är det bara jag som är korkad och överanalyserar saker?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jaja vafan jag kan väll outa jag med. Förstår ännu inte riktigt innebörden av min förmåga ska sägas och gissar att mer kommer avslöjas senare rundor av SL och när fler outar.

Jag kan bevaka ev spelares hem och se om denna lämnar eller kommer tillbaka under natten. Vad nu det betyder kan man ju fundera på.
Eftersom vi har så lite tid på oss outade jag nu. Dock tror jag flera av oss har samma förmåga då vi är såpass många spelare. Därav blir det enkelt för ulvarna att gömma sig bakom andras förmågor där de inte behöver hitta på egna. Jag föreslår därför att resten av er outar samtidigt på givet klockslag för att hindra detta. Är det genomförbart? Alla outar prick 16:00 och den som inte följer ses som röd. Hur låter det?
Om någon orkar göra en sammanställning på vilka som outat förmåga så vore det hjärta. Jag outar förmåga 16.00

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om någon orkar göra en sammanställning på vilka som outat förmåga så vore det hjärta. Jag outar förmåga 16.00
Hittills ser det ut enligt följande i kronologisk ordning:
Brynolf
Sömniga Isaac
Häger
Impetigo
Octagonal

Så ser läget ut hittills från första till sista outning fram till nu.

Brynolf

Orange
Bara för att vi brukar outa skate ska vi göra det nu?
Som jag sa: i ett lir med en massa förmågor blir powerrollerna mindre värda relativt sett. Och att tvinga ulvarna att ljuga tycker jag har visat sig vara ett vinnande koncept om och om igen, med Glittriga Gullan, Red Sonia och allsköns arborister i åtanke.

Är du ulv med alibi-förmåga som vill att vi ska outa?
Nej. Är du ulv utan alibi-förmåga som inte törs ljuga?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Hallihallå, har det börjat!

SL skriver i inledningen att bybor försvinner. Betyder det något att han använder detta ord istället för nattmördas?

Bra med bara några timmars första spel så inte tråden korkar igen av hundratals inlägg som inte säger något eftersom vi inte haft en natt att analysera resultatet av.

Big Mama

Det förvånar mig att Brynolf & Impetigo & Hägern (nån mer?) svängt 180 grader i frågan om att outa förmåga vs att inte göra det. Brukar ni inte smälla den på fingarna som föreslår en sådan sak? Sen ska det tydligen också göras lite småhemligt, så bybor ska förstå men inte varulvar?!?

Jag återkommer kl 16 med min förmåga, kanske... :sneaky:

Big Mama

Jag kan nattmörda. Det finns begränsningar på mina nattmord, dels kan jag inte mörda varje runda och dels är det en fråga om hur exponerad målet är. Alla verkar hittills förstå hur man exponeras tänker jag.
Du kan nattmörda så alltså är du varulv.

Röst: @Impetigo

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det förvånar mig att Brynolf & Impetigo & Hägern (nån mer?) svängt 180 grader i frågan om att outa förmåga vs att inte göra det. Brukar ni inte smälla den på fingarna som föreslår en sådan sak? Sen ska det tydligen också göras lite småhemligt, så bybor ska förstå men inte varulvar?!?

Jag återkommer kl 16 med min förmåga, kanske... :sneaky:
Det är lite, spela öppet! Men gör det för fan inte! Eller gör det, men ändå inte, för gör det så vagt att ingen ändå förstår! Kaotiskt!

Riktigt så illa är det inte, men jag känner mig själv lite förvirrad över hur diskussionen förts hittills.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Du kan nattmörda så alltså är du varulv.

Röst: @Impetigo
Kan vi vara bergsäkra på detta? Jag förstår att den förmågan i vanliga fall paras samman med varulvar, men kan det vara just en sådan förmåga som gör att alla bybor måste ut ur spel för att ulvarna ska vinna?

Octagonal

Swashbuckler
Gissar att jag är en förmågesiare. För att utföra en förmåga behöver spelaren lämna hemmet och jag kan se ifall någon går hemifrån. Dock intressant att jag kan se ifall någon kommer hem också. En förmåga/nattmord tar kanske två rundor. En natt att lämna hemmet och sedan nästa för att komma tillbaka.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kan vi vara bergsäkra på detta? Jag förstår att den förmågan i vanliga fall paras samman med varulvar, men kan det vara just en sådan förmåga som gör att alla bybor måste ut ur spel för att ulvarna ska vinna?
Nej. Jag hade exv med nattmordsförmåga på bybosidan i Dune, så det är rätt hårda växlar dragna här.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Nej. Jag hade exv med nattmordsförmåga på bybosidan i Dune, så det är rätt hårda växlar dragna här.
Tack, så vi kan med andra ord inte göra några starka antaganden utifrån vem som har eller inte har nattmord, även om det kanske bryter norm.

Octagonal

Swashbuckler
Om nån har i sig att outa nattmord som ulv är det också Impetigo. Det är ju knappast grönande att Anthrox har haft med nattmord för bybor i ett av sina spel?

Konspirations Octa sitter och funderar på om Anthrox och Impetigo ulvar tillsammans och har pratat ihop sig…

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om nån har i sig att outa nattmord som ulv är det också Impetigo. Det är ju knappast grönande att Anthrox har haft med nattmord för bybor i ett av sina spel?

Konspirations Octa sitter och funderar på om Anthrox och Impetigo ulvar tillsammans och har pratat ihop sig…
Mitt resonemang grundar sig mer på vad som skulle kunna göra att en ensam bybo kan vinna mot ulvarna annars, om ett sådant scenario uppstår. För mig så gör det varken att Impe är grönare eller rödare i det här fallet. Folk får gärna upplysa mig om det finns andra saker jag inte tänker på.