Varulv Det dolda ger kaos R1

Brynolf

Orange
@Brynolf du tycker också det är smart att som typ förste man ut säga att du är siare? Varför inte vänta tills andra hoppat på och håller med? Helt tokigt i mina ögon att det första att göra som siare är att säga det till alla bybor och ulvar.
Varför inte? Vi behövde en massoutning och jag startade en. Skulle det vara värre att låta folk veta att det finns siare än någon annan info? Det är väl den minst matnyttiga infon man kan ge ulvarna, egentligen.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det här med att folk kommer in och skriver två poster och sen checkar ut till rundans slut ger en inte jättefantastisk magkänsla med 11 timmars-runda.
Det blir så när man bara kan kika in kort några gånger på en dag. Hejja korta rundan i alla fall!

Octagonal

Swashbuckler
Varför inte? Vi behövde en massoutning och jag startade en. Skulle det vara värre att låta folk veta att det finns siare än någon annan info? Det är väl den minst matnyttiga infon man kan ge ulvarna, egentligen.
Förstår inte vad du menar. Jag har varit ulv några gånger nu och det värsta som finns är siare. Som ulv vill du hitta eventuella siare och döda dom illa kvickt innan du blir upptäckt. Om du är bybo ger dom dom den infon direkt på ett silverfat.

Vimes

Vitlöksförsäljare
Det går fort i hockey, kärlek och varulvsspel. Nu är läget

Impetigo 3
Octa 3
Brynolf 2
Sidd 2
Basse 1

Jag tycker att Varg-Basses helt menlösa spel borde rendera i fler röster egentligen. Men det verkar inte lyfta.

Av de som det står mellan ser jag inte riktigt vad Impetigo ska röstas ut för, och inte Octa heller egentligen. Av kvarvarande håller jag alltså med Octa om att Brynolfs claim är lite märkligt, och Sidd har ju kört en no show. Jag är ok att ta ut båda, tror jag.

Tills vidare gör jag såhär:

Röst: @Brynolf

Nu ska jag umgås med min familj, men kikar in innan deadline.

Brynolf

Orange
Jag gissar att ulvarna vet att de kan nattmörda men att bybon måste exponeras. Själva exponeringsgrejen hade ju ändå outats av bybor när du började skriva om det.

Du tycker inte det är konstigt alls när alla andras förmågor i viss mån är dolda och svåra att förstå förutom din egna?
Du har inte läst vad jag skrivit. Jag var medvetet vag i formuleringen för att inte göra det lättare för ulvarna att ljuga. Men att jag har "hälsa på hos folk men kan bli upptäckt" har jag alltså hintat om typ först av alla (efter Sidd).

Impetigo

Ärkebiskop
Brynolfs förmåga är inte det minsta dold vilket alla andras är förutom Impetiog och har inget med något hem eller boning att göra vilket alla andra tycks ha. Ergo, dom är ulvar.
Det här är bara felaktigt. Min förmåga har som jag sagt hela tiden allt att göra med förflyttning mellan boningar att göra. Brynolf har ju också förtydligat att samma sak hällerför hans förmåga. Men att man skulle outa sånt tidigt i rundan var baturlugtvis inte självklart som Octa verkar vilja få det till.

Röst: @Octagonal

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag tycker ju det låter rimligare att Octa är ulv och tagit en big swing här, än att 2 eller 3 av Impe, Basse och Brynolf är ulvar och faller på att de inte kunde hittat på något bättre i förmågeväg.

Octagonal

Swashbuckler
@Impetigo och @Brynolf, vad är det dolda med era förmågor? Det tycks som sagt inte finnas något sådant vilket sticker ut. Det måste ni ju trots allt hålla med om?

Brynolf

Orange
Sidd said:
Jag har en liten fundering om olika förmågor: om jag använder min bra-för-byn-grej så verkar det betyda att jag kan exponeras för andra lirares förmåga.
Funkar era på samma sätt?
Du riskerar att synas menar du?
Här är det ju rätt tydligt att jag är med på vad Sidd skriver ang kringknatande och upptäckt. Och det skriver jag alltså innan outningarna ens startat.

Så nej, att jag skriver att jag är siare är alltså inte i ulvig brist på information utan på att jag inte ville ge ulvarna den infon.

Och att förmågorna skulle vara så värst dolda är ju trams. Det är ju superuppenbart att tex Isac också är siare tex.

Nej, Octas case är humbug.

Octagonal

Swashbuckler
När jag läser bakåt har Impetigo och Brynolf holt med varandra om det mesta sedan starten av R1. De tycks i mångt och mycket sitta ihop. Impetigo anstränger sig också rätt rejält för att skydda Brynolf vilket inte direkt minskar mina misstankar mot dessa.

Big Mama

Har du gjort någon ansats att kontakta SL om det här?
Nope, jag ville se om fler skulle rapportera detta och agera därefter.

Nu har jag fått en ursäkt från SL.
Jag är bybo med följande förmåga.

Din Förmåga: Snokare: Du kan nattetid genomsöka en annans bostad i jakt på ledtrådar om något sticker ut med den personen. OBS: Detta innebär att du lämnar ditt eget hem. Risk att bli sedd.

Octagonal

Swashbuckler
Så nej, att jag skriver att jag är siare är alltså inte i ulvig brist på information utan på att jag inte ville ge ulvarna den infon.
Väldigt märkligt om du har skrivit att "Jag är siare" vilket du har om du har misstankar om det på grund av en fluftext. Jag köper det inte för fem öre.

Impetigo

Ärkebiskop
@Impetigo och @Brynolf, vad är det dolda med era förmågor? Det tycks som sagt inte finnas något sådant vilket sticker ut. Det måste ni ju trots allt hålla med om?
Vad menar du är så dolt med förmågorna? Menar du att vissa har använt begrepp som ”siare” ”vigilante” osv och att du tolkat det som att vi skulle claimat att ha de termerna utskrivna i våra pm?

Octagonal

Swashbuckler
Vad menar du är så dolt med förmågorna? Menar du att vissa har använt begrepp som ”siare” ”vigilante” osv och att du tolkat det som att vi skulle claimat att ha de termerna utskrivna i våra pm?
Det står inte rätt ut vad ens förmåga är, jag har exempelvis att jag kan bevaka en spelares hem och se om denne lämnar eller kommer hem. Vagt och dolt i viss mån skulle jag säga. Alla andra har något liknande förutom du och Brynolf där du "har nattmord" och Brynolf "är siare". Det sticker ut.

Octagonal

Swashbuckler
Jag har som alla uppfattat det Brynolf och Impetigo som röda. Helst röstar jag ut Brynolf men om detta inte vill sig kommer jag byta till Impetigo för att inte vara den som åker själv.

Big Mama

Som brynolf säger har jag en vigilanteförmåga, att @Big Mama läser det som direkt ulvigt må vara förlåtet men att @Sidd och @Octagonal gör nummer av att det ska vara uppenbart ulvigt tycker jag är klart märkligare.

sidd skriver nåt märkligt om attjqg inte ”skriver nåt om hur fluffet skulle se ut för en bybo med natmord” och röstar därför påmig. Kan du förklara vad du menar med den frågan Sidd? Varför skulle jag skriva fluff och inte säg Brynolf till exempel? Eller menar du att en bybo med nattmord är nåt du aldrig hört talas om?

Skummast än så länge är dock @Vimes lilla instick om att ”Impetigo har redan outat” som att det var detta som på nåt sätt fällde avgöenadet mellan outa eller inte. Vad menar du här Vimes? Varför är just min outning konstig eller fel? Är purgatorisk ordningsföljd ett begrepp du
Du borde ha förtydligat att du är bybo när du skrev att du kan nattmörda. Du kan inte förusätta att alla ska förstå att det är helt normalt att en bybo kan nattmörda och dumförklara oss som inte har spelat spel där detta är en möjlighet. Röst ligger kvar så länge, sorry.

Impetigo

Ärkebiskop
Det står inte rätt ut vad ens förmåga är, jag har exempelvis att jag kan bevaka en spelares hem och se om denne lämnar eller kommer hem. Vagt och dolt i viss mån skulle jag säga. Alla andra har något liknande förutom du och Brynolf där du "har nattmord" och Brynolf "är siare". Det sticker ut.
Ja, nej det är alltså inte så det står i mitt pm. Det har jag aldrig påstått heller.

Det står att jag kan ligga i bakhåll utanför en spelares hem och ta denna av daga när den lämnar och/eller kommer hem men det känns riktigt dumt att skriva ut exakta tajmingen.

När jagnoutade kunde jag ju också göra det klart att det handlade om att den jag mördade behövde lämna sitt hem utan att skriva det rakt ut. Självklart är det bättr då att hålla inne med den infon för att inte hhälpa ulvarna att formulera sina alibiroller

Att du kåtsas inte förstå detta är ju helt barockt.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Skrev vid spelstart och sen på pendeln ut mot Sollentuna. Nu sitter jag på pendeln tillbaks mot södra Sthlm å läser av tråden👍
41 minuter och klockan tickar, hur lång tid tar det att läsa igenom egentligen? Jag har ju hållt tillbaka för att det inte skulle bli så mycket att läsa igenom för er som var borta med den korta rundan. Och du har fortfarande inte sagt din förmåga. Känns mer och mer som att du medvetet håller dig undan.