Varulv Det dolda ger Kaos R2

Octagonal

Swashbuckler
Och även i R2 försvinner han godtyckligt med jämna mellanrum för att inte behöva vara med i diskussionen.
Jag är tillbaks nu fram till deadline, har inte kunnat delta mer än lite på mobilen under dagen. Har du något du önskar diskutera med mig finns jag till hands✌

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag är tillbaks nu fram till deadline, har inte kunnat delta mer än lite på mobilen under dagen. Har du något du önskar diskutera med mig finns jag till hands✌
Till att börja med kan du ju besvara mitt gräv på dig, eftersom det du försöker porträttera inte är samma saker som du skriver.

Basenanji

postd20modernist
Vore smart att fundera på vem/vilka som är rimligast kompisar med ulv-vimes. Är set rimligt med duon Big Mama-Vimes tex?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
"Jag borde röstat på Vimes istället för dig men jag var för trött för att inse det."

Om du somnade så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes.
Just så. Jag visste inte att det fanns ett drev mot Vimes. Jag bidrog bara av misstag till att Vimes åkte.

Octagonal

Swashbuckler
Obegripligt för att du ulvar med BM?
Eller en hyfsat ny spelare som inte riktigt alltid har stenkoll och gillar att köra sitt egna race vilket stämmer exakt in på hur BM brukar köra och sedan tar det hela med en klackspark. Har jag fel?

Sidd

”Bybo”
Fast den premissen grundar sig ju i så fall på att en bybo vill kullkasta byns tankar och själv bestämma hur saker ska ligga, vilket inte känns som särskilt byboigt beteende någonstans. Och BM-osten har ju dessutom fler hål i sig.
Dock ligger det narrativet lite till BMs fördel då denne inte verkar ha full koll på dreven och ofta påpekar att denne minsann ska gå sin egen väg med röst osv.
Håller med angående det här med skumma om när de 3 Väktandena får/kan ske och dribblet med snack om Vimes-tåget och hårda försvaret av Octa: allt känns som efterhandskonstruktioner utifrån vad som grävts fram under spel. Dock lurigt när man hamnar i försvarsställning och det verkar som att BM försöker svara upp utifrån vad denne tycker.
Jag tror ju inte på DTF förens vi får se det.

Jag är lite orolig över att vi inte kommer få se nåt resultat av omröstningen om BM drevas ut.
Om jag vore denne så skulle jag använda mitt skydd på mig själv nu här.
Åker tex Brynolf som grön så lutar allt åt att BM och Octa är röda.
Drevas Octa så anar jag att BM kommer skydda denne igen.
Ser du problemet?

Octagonal

Swashbuckler
Till att börja med kan du ju besvara mitt gräv på dig, eftersom det du försöker porträttera inte är samma saker som du skriver.
Du bygger en lång händelsekedja på att jag är ulv. Felet är i början-jag är bybo. Du menar att det är obegripligt att jag tror Impetigo och Brynolf är sus vilket jag fortfarande anser.
Fortfarande en konstig outning av Brynolf i hur han formulerade sig och att han direkt outar siare och ger den infon gratis till ulvarna utan att veta att det fanns flera med liknande förmågor. Det står jag fast vid hela vägen tills ni röstar ut mig eller jag blir nattmördad.

Octagonal

Swashbuckler
Vore smart att fundera på vem/vilka som är rimligast kompisar med ulv-vimes. Är set rimligt med duon Big Mama-Vimes tex?
Just nu har jag fyra kandidater. Är fortfarande inne på Brynolf och Impetigo. Det innebär ett ulvlag på tre stycken vilket är fullt rimligt med 11 spelare.
Också rimligt att då Brynolf och Impetigo suttit ihop att Vimes ligger på andra sedan och försöker samarbeta med andra spelare.

Sen är jag osäker på dig Basse med ulvig förmåga.

Sen är jag osäker på Hägern då jag inte gillar att vi är tre stycken med samma förmåga och i sin beskrivning av sin förmåga har vi använt olika ord varav det gör mig nojjig kring denne. Hägern ligger också och lurar i vassen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Du bygger en lång händelsekedja på att jag är ulv. Felet är i början-jag är bybo. Du menar att det är obegripligt att jag tror Impetigo och Brynolf är sus vilket jag fortfarande anser.
Fortfarande en konstig outning av Brynolf i hur han formulerade sig och att han direkt outar siare och ger den infon gratis till ulvarna utan att veta att det fanns flera med liknande förmågor. Det står jag fast vid hela vägen tills ni röstar ut mig eller jag blir nattmördad.
Fast felet ligger ju inte i början. Brynolf har ju förklarat hur det låg till, men du har ju inte alls tagit till dig det (även om du bevisligen har uppmärksammat det). Varför tycker du nu i R2 fortfarande att Brynolf är sus?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Stämmer inte in precis med hur min fråga är formulerad eller vad säger du @Hägerstrand?
Nej, jag har tidigare bekräftat att jag inte delar exakt formulering med någon av de andra formuleringar som postats.

(Jag är på gymmet och kör marklyft med tolvåringen, shoutout stark- @Basenanji ! Tagga mig så jag inte missar något riktat till mig)

Octagonal

Swashbuckler
Fast felet ligger ju inte i början. Brynolf har ju förklarat hur det låg till, men du har ju inte alls tagit till dig det (även om du bevisligen har uppmärksammat det). Varför tycker du nu i R2 fortfarande att Brynolf är sus?
En förklaring ges men jag tycker inte att den är tillräckligt bra, bara för att flera spelare tycker det är smart att outa går du ju inte ut som siare och gör det som förste man. Jag köper helt enkelt inte förklaringen, sen är jag medveten om att en förklaring finns.
Jag gillar fortsatt inte heller att Brynolf beskrev sig som siare när det egentligen är en bra fluffigare formulering av förmågan. Att då gå ut bensäkert med att jag är siare sitter inte bra hos mig.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kan nog dra till med en lista också, från grön till röd:
@Sömniga Isaac - är tidigt på massoutning för att tvinga ulvar till dåliga alibin, outade bra förmåga tidigt (kanske lite för ordagrant för att inte hjälpa efterkommande ulvar, men det gör ju inte honom rödare), hjälper till och förklarar på ganska många hörn (det är väldigt många feltolkningar och sånt i det här spelet, så det uppskattas), analyserar vrider och vänder på flera stenar. Bybon med minst tunnelseende av oss alla, klart grönast.
@Sidd - grönas av Isaac, är i övrigt lite all over the place som sig bör, men argumenterar i mitt tycke huvudsakligen som en bybo (#228 R1 är ett praktexempel på det, startade Vimes-drevet så ytterst osannolikt att han är Vimes ulvpolare iaf (men det hindrar ju inte två ulvfraktioner/DTF)
@Hägerstrand - ska försöka låta bli att dra med "känslor" och "resonerande tankar", men jag och Häger brukar ofta reagera och tänka på samma saker, så från min synvinkel ser jag ju en bybo i Häger som förstärker mina egna tankegångar. #141 känns som typiskt bybovändande på tankar, vill se byn samarbeta och släpper ifrån sig gröna tankar i gröna lägen med gröna motiv.
@Impetigo - tror mycket av att jag vill gröna Impe har att göra med att andra vill röda denne, på i mina ögon ogina grunder. Jag ser inget som helst problem med Impes förmågeoutande, och de som hakat upp sig på det känns det för mig som att de gör det för att försöka brunsmeta en bra spelare. (värt att påpeka är att även ulv-vimes var involverad i försöken att svartmåla Impe). Försvarar sig bra från alla substanslösa påhopp, och får trots mycket heat inget tunnelseende på de som anklagar honom. Solid byboklippa alltså.
@Brynolf - Jag tycker ju då att Brynolf få oförtjänt mycket heat utan grund. Tycker han beter sig som en bybo vid en absolut rimlig gräns, vilket givetvis även kan betyda att han lajvar bybo. Men han försvarar sig på ett byboigt sätt, snarare än som en ulv.
@Basenanji - Jag läser väl alltid Basse fel, men nu tycker jag minssann allt att han är lite för osynlig för byns bästa. Kanske finns det en förklaring till det, men att vara en ulv är ju alltid en rimlig förklaring (tills det motbevisats). Håller honom nere på skalan, tills han bevisar motsatsen.
@Octagonal - se tidigare gräv #268
@Big Mama - se tidigare gräv #223-229

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
En förklaring ges men jag tycker inte att den är tillräckligt bra, bara för att flera spelare tycker det är smart att outa går du ju inte ut som siare och gör det som förste man. Jag köper helt enkelt inte förklaringen, sen är jag medveten om att en förklaring finns.
Jag gillar fortsatt inte heller att Brynolf beskrev sig som siare när det egentligen är en bra fluffigare formulering av förmågan. Att då gå ut bensäkert med att jag är siare sitter inte bra hos mig.
Och om du tar ett steg tillbaka och utgår från att Brynolf skrev att han var siare för att han tolkade förmågan som det, hur läser du spelet då? Och resten av spelarna för den delen? Det är mycket tunnelseende från din sida, och det hjälper nog inte byn så mycket.

Octagonal

Swashbuckler
http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308618
@Hägerstrand skriver att "Jag kan se vem en annan spelare besöker under nattfasen" vilket inte är samma som jag har. Jag kan se om en spelare går hemifrån.
Det är alltså olika saker. De liknar varandra men är olika. Har någon annan samma förmåga som Hägern?

http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308722
Sen läser jag vidare och Hägerstrand beskriver sin förmåga som att "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten". Denna är lik min förmåga men formulerad rätt mycket annorlunda.
Ändrades din förmåga Hägern och varför har vi olika formulering. Det går inte ihop just nu och tills du ger mig ett bra svar har jag dig därför som röd.

Röst: @Hägerstrand

Octagonal

Swashbuckler
Och om du tar ett steg tillbaka och utgår från att Brynolf skrev att han var siare för att han tolkade förmågan som det, hur läser du spelet då?
Om han tolkade sin förmåga som det är han ju god men då tycker jag han borde skrivit det direkt. Och jag gillar fortsatt inte att han isåfall gav siaren till ulvarna direkt. Som siare är det spännande och du vill absolut inte bli upptäckt för tidigt av ulvarna. Om Brynolf ville det och är bybo tänker vi bara helt olika.

Octagonal

Swashbuckler
@Anthrox vad säger du om mitt mini gräv på Hägerstrand? Han har ju inte direkt spelat grönt utan snarare gömt sig i skuggorna som en slug ulv!