Kan nog dra till med en lista också, från grön till röd:
@Sömniga Isaac - är tidigt på massoutning för att tvinga ulvar till dåliga alibin, outade bra förmåga tidigt (kanske lite för ordagrant för att inte hjälpa efterkommande ulvar, men det gör ju inte honom rödare), hjälper till och förklarar på ganska många hörn (det är väldigt många feltolkningar och sånt i det här spelet, så det uppskattas), analyserar vrider och vänder på flera stenar. Bybon med minst tunnelseende av oss alla, klart grönast.
@Sidd - grönas av Isaac, är i övrigt lite all over the place som sig bör, men argumenterar i mitt tycke huvudsakligen som en bybo (#228 R1 är ett praktexempel på det, startade Vimes-drevet så ytterst osannolikt att han är Vimes ulvpolare iaf (men det hindrar ju inte två ulvfraktioner/DTF)
@Hägerstrand - ska försöka låta bli att dra med "känslor" och "resonerande tankar", men jag och Häger brukar ofta reagera och tänka på samma saker, så från min synvinkel ser jag ju en bybo i Häger som förstärker mina egna tankegångar. #141 känns som typiskt bybovändande på tankar, vill se byn samarbeta och släpper ifrån sig gröna tankar i gröna lägen med gröna motiv.
@Impetigo - tror mycket av att jag vill gröna Impe har att göra med att andra vill röda denne, på i mina ögon ogina grunder. Jag ser inget som helst problem med Impes förmågeoutande, och de som hakat upp sig på det känns det för mig som att de gör det för att försöka brunsmeta en bra spelare. (värt att påpeka är att även ulv-vimes var involverad i försöken att svartmåla Impe). Försvarar sig bra från alla substanslösa påhopp, och får trots mycket heat inget tunnelseende på de som anklagar honom. Solid byboklippa alltså.
@Brynolf - Jag tycker ju då att Brynolf få oförtjänt mycket heat utan grund. Tycker han beter sig som en bybo vid en absolut rimlig gräns, vilket givetvis även kan betyda att han lajvar bybo. Men han försvarar sig på ett byboigt sätt, snarare än som en ulv.
@Basenanji - Jag läser väl alltid Basse fel, men nu tycker jag minssann allt att han är lite för osynlig för byns bästa. Kanske finns det en förklaring till det, men att vara en ulv är ju alltid en rimlig förklaring (tills det motbevisats). Håller honom nere på skalan, tills han bevisar motsatsen.
@Octagonal - se tidigare gräv #268
@Big Mama - se tidigare gräv #223-229