Varulv Det dolda ger Kaos R2

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om han tolkade sin förmåga som det är han ju god men då tycker jag han borde skrivit det direkt. Och jag gillar fortsatt inte att han isåfall gav siaren till ulvarna direkt. Som siare är det spännande och du vill absolut inte bli upptäckt för tidigt av ulvarna. Om Brynolf ville det och är bybo tänker vi bara helt olika.
Så då är det alltså exakt så att det enda argumentet du har för att Brynolf är röd är att du missförstått en tidig kommentar och att ni fungerar olika?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308618
@Hägerstrand skriver att "Jag kan se vem en annan spelare besöker under nattfasen" vilket inte är samma som jag har. Jag kan se om en spelare går hemifrån.
Det är alltså olika saker. De liknar varandra men är olika. Har någon annan samma förmåga som Hägern?

http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308722
Sen läser jag vidare och Hägerstrand beskriver sin förmåga som att "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten". Denna är lik min förmåga men formulerad rätt mycket annorlunda.
Ändrades din förmåga Hägern och varför har vi olika formulering. Det går inte ihop just nu och tills du ger mig ett bra svar har jag dig därför som röd.

Röst: @Hägerstrand
Har Häger sagt att ni har samma förmåga?

Octagonal

Swashbuckler
Har Häger sagt att ni har samma förmåga?
Allt Hägern har sagt står i inlägget. Först har en förmåga för att några timmar senare ha en annan förmåga som fungerar som min och Sidds förmåga men är formulerad på ett helt annorlunda sätt. Hägerns historia går inte ihop.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Allt Hägern har sagt står i inlägget. Först har en förmåga för att några timmar senare ha en annan förmåga som fungerar som min och Sidds förmåga men är formulerad på ett helt annorlunda sätt. Hägerns historia går inte ihop.
Fattar jag fel här 😅 för de posterna du länkade säger väl Häger samma sak i? "Jag går hem till Olle för att se vem han går hem till"

Impetigo

Ärkebiskop
Det är stor humor att du drar sånna växlar på Strattens flufftext.
Det har inte slagit dig alls i texten som Isaac refererar till kan bero på att dennes sk Siande kanske är bruten på nåt sett.
Du väljer att läsa av det som brunsmetning på mig och tar upp det i en röd-grön-lista post som typ det du har på mig som scumt.
Det är lustigt.
Har du kollat mina poster med ideer å försök, gräv, pressande på spelare och kommentarer alls?
Verkar inte så då du inte nämner dessa alls i ditt omdöme.

Jag har ingen aning om varför Isaac ”inte vågade” kolla mitt sovrum.
Kanske för att dennes Siarförmåga är ”paranoid”.

Bra att du frågar👍 ändå.
Kolla gärna med övriga som inte ens reagerar på din post om varför.
Jag tog inte upp allt annat du gjort för att jag kort sgar tycker att det inte varit något särskilt att anmärka på. Jag sa ju rakt i r1 att din röst på mig var svag och att det rödaze dig i mina ögon men det var r1 och i nuläget är det inte längre viktigt att nämna jämfört med annat.

Jag har inte sagt att jag stänger dörren för att Isac är paraboid eller vad som helst, jag har ju argumenterat för att det sannolikt är så att siarna är naiva och paranoida lite till mans (iom att de är så många).

Men faktum kvarstår att det framkommit nåt avvikande och vare sig det beror på paranoia,meningslöst fluff eller någons illvilliga plan så är det förstås nåt vi ska uppmärksamma.

Sen kan jag fatta att du rwagerar på att jag pekar ut dg som vimes ulvkompis men det är ju tydligt när man ser på min rödlista vargör just du hamnar i den positionen.

Jag tror det är mycket vettigt att skärskåda alla sianden och jämföra förmågor osv. Det lär finnas ulv gömd bland siarna och allt som pekar mot vem det då kan vara är hjälpsamt.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Alltså, jag tycker ju att det är skummare att du och Sidd verkar ordagrant ha samma förmåga, än att Häger verkar vara någon sorts stalker.

Octagonal

Swashbuckler
Fattar jag fel här 😅 för de posterna du länkade säger väl Häger samma sak i? "Jag går hem till Olle för att se vem han går hem till"
I första posten skriver Hägern att han kan se vem en annan spelare går hem till. Så om jag går hem till dig under natten och Hägern använder sin förmåga på mig får han veta att "Octagonal gick hem till Anthrox".

I den andra länken skriver Brynolf att han kan se om en spelare går hemifrån. Om jag går hem till dig under natten och Hägern använder sin förmåga på mig får han då veta att "Octagonal gick hemifrån".

Ser du skillnanden. Det är således ganska olika förmågor som Hägern claimade i R1.

Octagonal

Swashbuckler
Sen går det andra han skriver att tolkas olika men han får gärna komma in och förtydliga, enligt Sidd hade jag och Hägern samma förmåga.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308618
@Hägerstrand skriver att "Jag kan se vem en annan spelare besöker under nattfasen" vilket inte är samma som jag har. Jag kan se om en spelare går hemifrån.
Det är alltså olika saker. De liknar varandra men är olika. Har någon annan samma förmåga som Hägern?

http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r1.85092/post-1308722
Sen läser jag vidare och Hägerstrand beskriver sin förmåga som att "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten". Denna är lik min förmåga men formulerad rätt mycket annorlunda.
Ändrades din förmåga Hägern och varför har vi olika formulering. Det går inte ihop just nu och tills du ger mig ett bra svar har jag dig därför som röd.

Röst: @Hägerstrand
Ja, alltså det är min förmågas exakta formulering jag klistrade in. Jag tolkade den från början som att jag får veta vart en annan spelare går, men det står inte explicit.

Men ja, eftersom jag har en förmåga som påminner om andras förmågor men inte är ordagrant identisk blir jag misstänksam mot att de som har identiska förmågor har kopierat andras.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
I den andra länken skriver Brynolf att han kan se om en spelare går hemifrån. Om jag går hem till dig under natten och Hägern använder sin förmåga på mig får han då veta att "Octagonal gick hemifrån".
Hur får du "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten" till att inte handla om vart han går?
"Häger spanade på Octa och fick se att Octa gick hem till Anthrox"

Nu tycker jag du tolkar väldigt ogint.

Octagonal

Swashbuckler
Hur får du "Du spanar på en annan spelare (namngiven spelare) för att se om spelaren besöker någon annans boning under natten" till att inte handla om vart han går?
"Häger spanade på Octa och fick se att Octa gick hem till Anthrox"

Nu tycker jag du tolkar väldigt ogint.
Hägern svarade nu och det visade sig stämma som jag trodde eller har jag fel?

Octagonal

Swashbuckler
Han får alltså inte vart en spelare går utan förmågan fungerar som min och Sidds men är formulerad annorlunda. Ergo påhittad.

Brynolf

Orange
Körig kväll, läser ikapp med ena handen.

Hade vi spikat vart alla snokare skulle gå? Jag postade ett förslag som jag egentligen inte var superpepp på, men om det gillades så klr vi på det.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Han får alltså inte vart en spelare går utan förmågan fungerar som min och Sidds men är formulerad annorlunda. Ergo påhittad.
Haha, va fan, jag hänger inte med här alls. Jag läste ju Hägerns förmåga som jag postade innan, men jag kan ju ha fattat fel. Lägligt dock att Hägern inte fick ett resultat nu under natten, så det kan nog vara något att nysta vidare i under R3.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Körig kväll, läser ikapp med ena handen.

Hade vi spikat vart alla snokare skulle gå? Jag postade ett förslag som jag egentligen inte var superpepp på, men om det gillades så klr vi på det.
Öh, jag går till Sidd tänkte jag, för att få en cross reference till Isaacs besök.