Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
En fråga, såg du böcker sist också? Vill minnas det. För jag ser ju inredning och vad som känns som hemtrevlighet under mina besök, även om jag är livrädd för sovrum. Kanske inte finns något att ta på här, men tänker om vi kan se ett tema.
Kan ju påpeka att Sidd bakar väldoftande pajer då, men det hjälper kanske inte så mycket i övrigt.

Brynolf

Orange
En fråga, såg du böcker sist också? Vill minnas det. För jag ser ju inredning och vad som känns som hemtrevlighet under mina besök, även om jag är livrädd för sovrum. Kanske inte finns något att ta på här, men tänker om vi kan se ett tema.
Ja, jag var inte så imponerad av Sidds bokhylla.

Hur var min inredning, menar du?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
@Hägerstrand vad säger du om att Sömnige S ser ut att ha siat Brynolf som röd?
Jag satt precis och kollade efter om Isaac förklarat nånstans varför han försvann sista timmarna.

Det borde vara matchbollsläge för någon scumfraktion. Om scum startade på 2-2 och Vimes har åkt från en av dem så lär den andra försöka styra omröstningen nu och sen vinner de nästa omröstning automatiskt.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag satt precis och kollade efter om Isaac förklarat nånstans varför han försvann sista timmarna.

Det borde vara matchbollsläge för någon scumfraktion. Om scum startade på 2-2 och Vimes har åkt från en av dem så lär den andra försöka styra omröstningen nu och sen vinner de nästa omröstning automatiskt.
Nej, jag förklarade det aldrig. Låg och kikade på adolescens och blev illa berörd. Så pausade från och till för att kika in, men fastade i serien. Dumt tillfälle att vara frånvarande, väl medveten om det.

Octagonal

Swashbuckler

Så du menar att Sömnige S är en onding med andra ord?

Octagonal

Swashbuckler
Men du tänkte inte samma när rösterna haglade in på undertecknad i början av denna runda…

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så du menar att Sömnige S är en onding med andra ord?
Är det inte mer att det inte går att utesluta? Vilket är rimligt om en spelare försvinner och sen kommer med påståenden för att styra spelet i början av nästa runda? Ser inget konstigt i det resonemanget. Snarare ett sunt resonemang.

Octagonal

Swashbuckler
Istället för att agera och ta ställning skriver Hägern vaga meddelanden likt detta. Det jag bland annat har menat med mellanmjölk. Antydningar åt det ena och andra hållet.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Men du tänkte inte samma när rösterna haglade in på undertecknad i början av denna runda…
Rösterna mot dig bygger på underligheter från tidigare rundor. Jag tycker nog att det är viktigt att inte vara så impulsiv i en matchbollsrunda, så man kastar bort tidiga röster för att någon ropar siande. Du såg ju själv till att plocka förstaröst mot mig här, du vet att det är viktigt.

Men jag ska läsa Brynolfs R1/R2 i sängen. Skriver om jag hittar något.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
JAG BLIR GALEN! PÅ RIKTIGT!

Jag försöker tänka hur utfallet kommer bli om Sömniga Isaac talar sanning respektive ljuger, och hur vi ska göra i R4 då - MEN DET GÅR JU INTE! ”Tog de rätt eller slaktade de en av sina egna? Vem vet....tiden får utvisa detta.”

Nu är det alltså fritt jävla fram att claima att man siat vem man vill som ulv, eftersom man aldrig kommer bli påkommen i den lögnen. Det här är inte bra design!

Röst: @StradhLestat

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag besökte Brynolf, det jag vet är att hans bostad inte kändes som en bostad och att det kändes omänskligt. Jag vågade dock inte kika i hans sovrum. Så jag börjar misstänka att jag helt off och livrädd för min egen skugga vid det här laget.
Men vänta lite här nu va! Jag har ju huvudet så långt uppkört i häcken att mitt tunnelseende går runt i cirklar.
Jag hälsade ju på brynolf förra rundan, utan att få något direkt skumt svar. "Brynolfs boning luktar god mat..."

Röst: @Sömniga Isaac
Antingen så ljuger du, eller så är någon av våra förmågor ickefungerande.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Men vänta lite här nu va! Jag har ju huvudet så långt uppkört i häcken att mitt tunnelseende går runt i cirklar.
Jag hälsade ju på brynolf förra rundan, utan att få något direkt skumt svar. "Brynolfs boning luktar god mat..."

Jag misstänker, vilket jag påpekat ett par gånger, att jag är galen eller knäpp. Jag vägrar besöka sovrum till exempel båda gångerna, något är off med mig. Bra observation!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Hur landade du i att sia Brynolf, vad var tankegången? Och i samma post skjuter du ner dtf som nu är mer eller mindre bekräftat?

Ok.

Om jag måste ta ställning mellan två som jag ändå har tilltro till så väljer jag nog att offra BM i det här fallet. Upplever att Brynolf varit inne och försökt vara ett stöd i större utsträckning än BM. Sen har båda varit förvirrade, men BM är nog den som varit lite mer förvirrad av de två.

Så min röst faller på BM, även om jag inte är helt nöjd med att behöva välja mellan Brynolf och BM i det här fallet. Min röst kan komma att ändras, jag funderar fortfarande. Det här är inte lätt.

Jag vill även att någon går över till Sidd och spionerar. Jag kommer gå till Brynolf om han är kvar för att kika på hans snygga kök.

Angående tredje fraktionsdiskussionen som uppstod efter fjodors inlägg så tror jag det hänger ihop mer med SL uppmaning att skriva något kaosigt. Här tror jag folk hängt upp sig på hjärnspöken helt enkelt, vilket ulvarna vinner på.

Röst: @Big Mama

Octagonal

Swashbuckler
Eller så ljuger du.
http://www.rollspel.nu/threads/det-dolda-ger-kaos-r2.85095/post-1308924
Här skriver du "Jag gick hem till Brynolf. Hans hem luktar god mat."

Glömde du bort det för att du är ulv och det egentligen är påhittat? Det är också väldigt kort beskrivet. Alla andra har fått mycket mer fluff i texten. Även jag när jag använt min sketna förmåga. Vad för mer fluff hade du, eller hade du inte det och ljuger?

Både du och Brynolf claimar siare för att skapa kaos. Alla är siare, du Brynolf, Sömnige S, alla i princip. Egentligen är det kanske något du och Brynolf ljög ihop om att det finns en massa siare.