Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Octagonal

Swashbuckler
En sak som dök upp medan jag grävde på Sidd.
@Octagonal varför propsade du för att andra skulle outa senare, men i samma inlägg outar du själv direkt?
Jag outade för att flera ville att jag skulle göra det. Det är bra med samarbete i byn och jag kunde inte delta senare pga fotbollsmatch som började 15:00. Outning av mig senare skulle bli väldigt sen så av praktiska skäl fick det bli så.

Däremot tyckte jag grundidén att outa samtidigt är bättre än en i taget.
Att jag skulle vara borta under eftermiddagen framgår om du läser om mig i R1.

Octagonal

Swashbuckler
Du kan ju inte komma och säga att du tyckte att BMs förmåga var rimlig?
Fullt rimligt att hon kunde skydda någon från utröstning då det förklarade R1. Sen är det klart skumt att rädda någon utan att konsultera byn men det är vad jag där och då trodde hände. Detsamma gäller alla andra så försök inte nu.
Nu sitter vi med facit men det fanns inte då.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Sidd blev ju nattmördad så ett otroligt långskott.
Argumenterar du fortfarande mot att D3f är i spel? Trots dubbla nattmord idag?
@Anthrox la fram bra argument som jag hade missat för att Sidd var bybo, men just att han blev nattmördad tycker jag är ett av indicerna för att han skulle varit scum. Om scumfraktionerna kan nattmörda varandra så vill de göra det.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Fullt rimligt att hon kunde skydda någon från utröstning då det förklarade R1. Sen är det klart skumt att rädda någon utan att konsultera byn men det är vad jag där och då trodde hände. Detsamma gäller alla andra så försök inte nu.
Nu sitter vi med facit men det fanns inte då.
Detsamma gäller INTE alla andra. Hennes beskrivning av tidslinjen och händelseförloppet när hon bestämde sig för att rädda dig höll inte vatten. Jag påpekade det, andra påpekade det, det visade sig att vi hade rätt och hon ljög.

Nu har du verkligen fingrarna i öronen och blundar, för det här är nog femte gången jag påpekar det men du kör vidare på samma narrativ.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Jag outade för att flera ville att jag skulle göra det. Det är bra med samarbete i byn och jag kunde inte delta senare pga fotbollsmatch som började 15:00. Outning av mig senare skulle bli väldigt sen så av praktiska skäl fick det bli så.

Däremot tyckte jag grundidén att outa samtidigt är bättre än en i taget.
Att jag skulle vara borta under eftermiddagen framgår om du läser om mig i R1.
Det var knappt en som ville att du skulle outa (Impe), knappast flera. Det var inte direkt någon press på dig där.
Om du inte kunde delta senare, varför valde du ett klockslag som du visste inte passade dig? Varför inte säga att alla outar 14.00, inklusive du själv?

Octagonal

Swashbuckler
Langa fram ett par stycken då!
Stradh lottade när det stod lika.

Någon fifflade med röster: Detta spår innebär inte nödvändigtvis att jag är ond.
I slutet av R1 stod det mellan Impetigo och mig. Jag tänkte precis byta till Impetigo och då hade bägaren tippat över åt andra hållet. Sen började kaoset. Det kan ha varit så att någon fifflade med rösterna för att Impetigo skulle åka. Nu har jag ingen aning om hur då jag inte har någon sådan förmåga eller är i nån ulv-chatt där det finns beskrivet. Kanske de kan ge någon utanför sitt lag en extra röst och då gav det till mig för att skicka Impetigo som har en rätt stark förmåga.
Det kan också ha varit så att de tar bort en röst från en annan spelare och på så vis dribblade till det med kaoset i slutet. Att det på något sätt blev fel när alla bytte hej villt sista sekunden. Är det så osannolikt? Framförallt när resultatet blev att en ulv åkte.

Octagonal

Swashbuckler
Om du inte kunde delta senare, varför valde du ett klockslag som du visste inte passade dig? Varför inte säga att alla outar 14.00, inklusive du själv?
Samling innan matchen 13:45 så hade inte fungerat. Jag tog en tid ett par timmar bort för att byn skulle hinna prata ihop sig. Tyvärr skulle jag inte kunna delta i just den delen.

Octagonal

Swashbuckler
Detsamma gäller INTE alla andra.
Nu skyddar du Brynolf. Just ni två borde ju vara oroliga för att hon på något sätt kunde väkta då någon av er två hade åkt om så var fallet. Men icke, ni är istället mest säkra på att det är helt lugnt. Det gör mig nojig. Hur kan ni känna er trygga. Även om BM ljög skyddades ju jag på något vis och vad skulle hindra samma sak från att hända igen? Jag saknar den oron från er varav jag tror att ni vet mer än vad ni säger.

Brynolf

Orange
Nu skyddar du Brynolf. Just ni två borde ju vara oroliga för att hon på något sätt kunde väkta då någon av er två hade åkt om så var fallet. Men icke, ni är istället mest säkra på att det är helt lugnt. Det gör mig nojig. Hur kan ni känna er trygga. Även om BM ljög skyddades ju jag på något vis och vad skulle hindra samma sak från att hända igen? Jag saknar den oron från er varav jag tror att ni vet mer än vad ni säger.
Skulle BM då vara i samma ulvteam som oss då, menar du? Eller hur skulle vi annars veta hur hennes förmåga funkade?

Nej, BMs förmåga var humbug, och det fattade alla. Därför dinglade hon. Släpp det där nu.

Octagonal

Swashbuckler
Du väljer att medvetet missförstå det jag skriver✌ hennes historia gick inte helt ihop men det förklarade varför jag levde. Alltså borde ni vara oroliga men det var ni inte. Jag tror ni är med u ulv-laget och vet mer om diverse gömda förmågor än vad ni säger.

I slutet av dagen tror jag BM var en vilsen bybo.

Octagonal

Swashbuckler
Ni visste hur det egentligen låg till och behövde därför inte oroa er för att det var ni som hade fifflat till det med extra-förmågor i slutet av R1 och inte Big mama.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Jag skyddar @Brynolf ? Du ignorerar ju allt jag skriver om BM och R2 i mina inlägg till dig, så då får du nog acceptera att jag kommer bemöta det när du skriver om det till någon annan.

Om jag ville rösta ut henne för att jag såg att hon UPPENBART ljög om hur hennes väktningsförmåga fungerade så borde jag vara orolig över att jag riskerade att åka om hon inte ljög? Det håller inte.

Fluffbeskrivningen av din räddning från snaran låter mycket mer som att det var någon extraröst i spel. Det var det jag trodde i R2 och det jag fortfarande tror. Om det hade börjat luta mot att det skulle vara jämnt röstresultat hade jag oroat mig, men det blev det inte.

Octagonal

Swashbuckler
Jag köper att BM dribblade bort sig men det gör henne inte till ulv. Snarare vilsen bybo.
Hur kunde ni utesluta att hon kunde väkta?

Octagonal

Swashbuckler
Jag skyddar @Brynolf ? Du ignorerar ju allt jag skriver om BM och R2 i mina inlägg till dig, så då får du nog acceptera att jag kommer bemöta det när du skriver om det till någon annan.
Inte min mening att ignorera, jag tror jag snarare bemöter dig på de punkter jag inte håller med dig om. Har du frågor så svarar jag.

Brynolf

Orange
Ni visste hur det egentligen låg till och behövde därför inte oroa er för att det var ni som hade fifflat till det med extra-förmågor i slutet av R1 och inte Big mama.
Så ulvarna Häger och Brynolf fifflar med rösterna för att rädda bybo-Octa och mörda ulv-Vimes? Låter rimligt.