Christoffer
It's all pig.
Ingen aning om detta klickar med andras bild av det men för mig är det detta: När en karaktär som först bara är en hop siffror och ord klickar och kommer till liv på ett eller flera sätt. Det kan hända snabbt, långsamt, inte alls, eller bara i vissa situationer. Skulle beskriva det som känslan när val är självklara. När vad jag väljer att göra inte kommer från någon annan stans än magtrakten. Det uppkommer oftast bara från karaktär + situation för mig, det har noll med att vi ska prata in character eller liknande.
Om det är eftersträvansvärt? Jag tycker det. Oftast. Det gör ju att saker känns i magtrakten, beslut min karaktär tar är inte taktiska val som jag planerar ut likt ett brädspel, de är inte heller val jag tar för att det klingar bra ihop med annat som skett i berättelsen så det blir snygga paralleller eller för att det kommer öka dramatiken, utan för att det känns rätt på något sätt.
Om det är eftersträvansvärt? Jag tycker det. Oftast. Det gör ju att saker känns i magtrakten, beslut min karaktär tar är inte taktiska val som jag planerar ut likt ett brädspel, de är inte heller val jag tar för att det klingar bra ihop med annat som skett i berättelsen så det blir snygga paralleller eller för att det kommer öka dramatiken, utan för att det känns rätt på något sätt.
Last edited: