Sure. =.=Vitulv said:Sure, eller inte, men vad sägs om att inte diskutera det i den här tråden?Recca said:Trosor - erektion.Vitulv said:Mmm... Nu är jag rädd att jag inte riktigt är med...
Sure. =.=Vitulv said:Sure, eller inte, men vad sägs om att inte diskutera det i den här tråden?Recca said:Trosor - erektion.Vitulv said:Mmm... Nu är jag rädd att jag inte riktigt är med...
"Buhu, jag gillar inte vad ni tycker om mitt rollspelsmaterial, så nu ska jag STRAFFA ER genom att lämna forumet/inte posta några previews mer!!"Som i Arferts fall, t.ex. (och sorry, nu kanske det här blir OT). Efter de senaste dagarnas bedrövliga diskussioner har han beslutat att inte längre posta några previews av Fantasy! på rollspel.nu. Ett beslut som jag förstår fullt ut och stödjer med kraft.
Varför pärlor till svin, liksom?
Det där tycker jag var jävligt uncalled for. Arfert har inte sagt något liknande, annat än att han inte orkar hantera kritiken på det sätt som den av vissa framförs här.Ymir said:"Buhu, jag tycker inte om vad ni säger om det jag gjort, så nu ska jag STRAFFA ER genom att lämna forumet/inte posta några previews mer!!"Som i Arferts fall, t.ex. (och sorry, nu kanske det här blir OT). Efter de senaste dagarnas bedrövliga diskussioner har han beslutat att inte längre posta några previews av Fantasy! på rollspel.nu. Ett beslut som jag förstår fullt ut och stödjer med kraft.
Varför pärlor till svin, liksom?
Jag har inte citerat Arfert, märk väl.Ymir said:Jag har ingen aning om vad han har sagt och inte sagt, jag utgick bara från hur det lät på ditt citat.
Undertecknad och Riotminds hade under 2008 en dispyt rörande Svavelvinter. Jag uppfattade i efterhand deras ståndpunkt som att de trodde de sig ha köpt vissa immateriella rättigheter vari ingick "varumärket Svavelvinter". Jag hävdade bestämt att varumärket varken existerade eller ägdes av någon som hade rätt att sälja det. Jag hade heller aldrig överlåtit några andra rättigheter än publiceringsrätt till någon. Vi kom inte överens utan det slutade med att både jag och Riotminds formellt ansökte om varumärket Svavelvinter hos PRV varvid jag fick rätt. Numera ÄR alltså Svavelvinter ett registrerat varumärke i min ägo till följd av tvisten.daflum said:Hur ligger det till med den konstiga saken jag läste någonstans med att de försökte sno svavelvinter? var det bara inbillning från min sida?
OT: Ren nyfikenhet: Varför? Vad gav dig den uppfattningen?Telash said:Jag kände mig till och med "tjatig" och "jobbig" när jag skrev mycket om mitt spel.
Det jag frågar mig är på vilket sätt spelet blir bättre av att inte ses av fler under skapandeprocessen, inte huruvida konsumenter/butiker blir positivt överraskade.Arfert said:Tja det där med hemlighetsmakeri är ju skitsnack. Snarare anses det ju positivt när nån överraskar med ett nytt spel i butik.
Nejdu. Så där illa får du inte tala om Krank. Kalla folk snorunge är minsann inte ok på detta forum. Även om man talar om sig själv.krank said:Det jag frågar mig är på vilket sätt spelet blir bättre av att inte ses av fler under skapandeprocessen, inte huruvida konsumenter/butiker blir positivt överraskade.Arfert said:Tja det där med hemlighetsmakeri är ju skitsnack. Snarare anses det ju positivt när nån överraskar med ett nytt spel i butik.
Jag är helt övertygad om att ju fler man har som kommenterar och tycker, desto fler är det som ser vilka tankemissar man gjort. Man behöver inte bry sig om allas åsikter, men ju fler åsikter man får in desto större chans att spelet blir riktigt bra.
Jag har mycket svårt för hemlighetsmakeri av just den anledningen; den egocentriska uppfattningen att "jag gör minsann MYCKET bättre spel än ALLA ens kan TÄNKA sig, och det finns INGEN utom jag och några jag känner som kan bidra kreativt till mitt spel". Den är ganska osmaklig.
Sedan skiter väl jag om man använder wrnu eller något annat forum. Det är inte det som är grejen. Gillar man inte klimatet här får man väl leta sig annorstädes. Grejen är att man visar lite ödmjukhet; att man öppnar för möjligheten att man själv aldrig kommer att komma på alla bra idéer till sitt spel själv. Att spelet kommer att bli sämre om man bara håller utvecklingen privat.
Men vad vet jag? Mina spel står inte i butikshyllor. Feel free to tycka att jag är en liten snorunge som borde hålla käft.
Det här var det dummaste jag skrivit på ett tag. Varför skrev jag såhär? Föga konstruktivt och inte alls representativt för vad jag tycker. Jag har inget att skylla på egentligen; att jag var/är nervös och pressad inför mitt nya jobb är mitt problem, inte ert.krank said:Jag har nog ett visst mått av förakt mot alla spelskapare som håller på med hemlighetsmakeri och inte kan samarbeta eller kommunicera öppet om sina skapelser.
okej... Jag måste väl erkänna att jag nog inte tycker mig läst någon sådan kritik. Min upplevelse av när folk frågar om råd och hjälp till sina spel, så är svaren antingen hyfsat hjälpsamma eller så kommer de inte alls. Folk har starka åsikter om hur just de gillar att spela rollspel, men de senaste åren tycker jag att jag knappt sett ett enda "det där är inte rollspel"- inlägg, än mindre det du beskriver.Laowai said:En del av kritiken har gått bortom att vara konstruktiv och låter typ "Du och ditt spel är skit, och du borde inte skaffa barn för resultatet skulle bara bli detsamma (och du slår bergis din hund)."