Upplägg och upplägg. Jag sätter en scen med en uttråkad kontorsråtta. Sedan sätter du nästa scen, i vilket han blir hackad och ser ett mystiskt meddelande. Ento sätter scen tre, bygger vidare på grejen om den vita kaninen, och introducerar en person med en tatuering. Sedan min scen, och jag hittar på Trinity, och etablerar att Neo själv är en superhacker. Och så vidare. Vet inte riktigt vilket "upplägg" det innebär. Vi sätter scener och hittar på skit efterhand.
Vi körde en liknande berättelse i Hantverksklubben. Första scenen introducerar en kantonesisk bondtös på typ 1800-talet. Nästa scen attackeras hennes by av pirater och hon tillfångatas. Sedan får hon höra att piraterna har en tradition att om en fånge utmanar den som tagit hen till fånga i en envig och vinner, får hen ersätta piraten ifråga i besättningen. Hon gör detta, och när hon ska välja vapen ligger där en mystisk svart kniv. Alla piraterna undrar vad tusan den gör där, men hon tar den, och använder den för att besegra sin motståndare. Snabbspola ett antal år och hon är havets skräck, och hennes svarta kniv är legendarisk. Och så vidare, vi introducerar en holländsk piratjägare som blir besatt av kniven, och en massa mer ståry på detta. Hade det varit en spelledare och en spelare som bara spelar kvinnan så hade ju detta varit tokrälsat. Men eftersom det inte fanns någon spelledare och eftersom vi turades om att spela huvudpersonen så hade vi alla en massa kreativ frihet att hitta på saker och dra iväg berättelsen åt et intressant håll. Alla spelare var fria, även om huvudpersonen skjutsades runt och inte hade någon agens i början av berättelsen. Noll problem.