solvebring
Superhero
Okej, ska se över det lite.
Jag ligger precis i startgroparna för att dra igång en snabbkampanj avsedd just som D&D-introduktion. Synd att du bor så helsikes avsides från mig räknat annars hade du fått en stol om du velat.Tackar - och nu kan jag medge att jag faktiskt är sugen på att spela D&D
Om man ska hårddra det så klarar sig den med stram budget med endast PHB då det är den delen som innehåller själva regelverket. DMGn innehåller visserligen reglerna för XP-utdelande men de är störtenkla att improvisera och MM klarar man sig utan om man kör färdiga äventyr då alla monster som förekommer alltid finns komplett beskrivna.Du behöver för den delen int ens särskilt många böcker. Tre stycken närmare bestämt:
Player´s Handbook
Monster Manual
Dungeon Master´s Guide
Stämmer. Det finns nästan en bok för varenda jäkla företeelse i spelet. Det är dock inget du behöver för att spela. Jag använder t.ex. inga extraböcker utan kör endast med de tre grundböckerna och jag har aldrig tyckt att det varit något som fattats eller känt något behov att skaffa fler.Men sedan finns det väl en jäkla massa tillägg?