Nekromanti Diablo II

Gastono

Hero
Re: Eftersom forum verkar varit lesset (nere)...

Bara att hoppa in på vrållådan/rpgonline/wrnu kanalen i D2 när du är redo...

Feuflux

omjonasson.se
7:e decembers spelrapport

De nobla hjältarna saknade för dagen druiden och lönnmördaren som hade andra saker för sig. Det skulle visa sig att de 4 röjde som bara den ändå. Paladinen och Nekromantikern hade bättrat sig och slutat gnälla och rusha. Barbaren har blivit lite mindre galen med att springa in i livsfarliga situationer. Magikern har problem med uppkopplingen...

Vi har hämtat den magiska kuben, svurit oss förbannade på vägen genom maggot lair, spöat alla ormar och fixat den berömda staven. Palatsröj står i kö. Av nån anledning fick jag aldrig Radament-questet så det får jag göra om nån gång... med Druiden förslagsvis.

Har lite bättre utrustning nu, massa magic find på mig så det ska väl bara öka hoppas jag. Hittade en schysst grand scepter precis innan vi slutade också. Ska bli kul att testa den. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Re: 7:e decembers spelrapport

Haha !
Sås ant, man kanske har blivit _lite_ mindre galen + man har fått lite bättre saker samt gått upp nån lvl.. :gremtongue:

Dock, som du säger, så var det mycket frustrerande att vara i maggot lair. Man kom ju knappt fram där, för att det var så förbannat trånga gångar... :gremsuck:

Feuflux

omjonasson.se
Svar

För jag är avundsjuk på att du röjer så jävla hårt så jag måste dra ner dig i skiten i sann Jantelagsanda. :gremlaugh:
Du var den enda av oss som inte dog va?

Lycan

Hero
Re: Svar

När spelar vi nästa gång, vilken level ska jag vara och vilka quests ska jag har gjort?

- L, som precis nått lvl 30 med en sorceress för första gången

Gastono

Hero
Re: Svar

Haha, du vet hur man vänder ett dåligt humör, eller hur? :gremlaugh:
Nej, jag skämtar bara...

Du var den enda av oss som inte dog va?
Vet inte om det var någon mer som klarade sig helt men varför dog jag inte?
Jo, därför att jag är support, jag står i bakgrunden och kastar chainlightnings och ger er firedmg när ni tar all stryk :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Alltså...

Nighty och Lycan ligger ju båda efter nu (och jag måste göra om Radament). Vi kan gärna försöka samköra det här. Det är svårt att spela ensam (tycker jag iaf, inte kul att leka meleepaladin mot en stor klase bågskyttar i sewers iaf) och jag tror ingen vill riskera att behöva hjälpa till i maggot lair vid 2 olika tillfället. Så... öööh... försöka hitta ett datum innan nästa onsdag och lira ikapp i grupp?

Lycan

Hero
Re: Alltså...

Eftersom jag röjer så jävla hårt passade jag på att hämta lådan efter att ni stack förra onsdagen. Med assassin är det nemas problemas att levla själv, liksom. Ni är ändå mest i vägen :gremwink:

Lvl 20 på onsdag alltså!

- L

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jupp...

Jag har märkt det själv, att assassins röjer för jävla hårt. Har en assassin på level 77 (inte så groteskt högt) som klarar sig utmärkt halvvägs genom hell. Lightning traps som gör 1-3000 i skada för tillfället. Mums. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Re: Jupp...

Lightning traps som gör 1-3000 i skada för tillfället. Mums.
Awwwww !!
Det där är ju groteskt mycket skada ju !! :gremshocked:
Känns som jag kommer långt efter i skadeväg med min barbar ju. fast iof, han är ju bara en lvl 49... Så man kanske kommer ikapp, nån gåång... :gremtongue:

DODswe4

Hero
Re: Jupp...

Barbarer, med Artefact drops från Ball på hell, tja en 5-10k i däng kan man nog göra om man skillat sig rätt

Feuflux

omjonasson.se
Kort krönika, 14e december

4 spelare den här gången. Ingen druid och ingen magiker. Uppe i level 22/23 och samlar kroppsdelar i act3. Mycket död idag. Barbaren laggade och nekromantikern lekte frontlinje lite för ofta. Själv är jag en feg paladin och backar gärna... Life tap är helt underbart. Sparade tonvis med healing potions den vägen. Duriel var totalt chanslös.

Sådär, lite liv i tråden igen. :gremwink:

Inte säkert att jag kan lira nästa onsdag. Kanske vi kan flytta det mötet till måndag eller tisdag? Jag är en sån där som försvinner hemifrån över jul/nyår.

Lycan

Hero
Jaha, en runda till avklarad.

Den här gången var det Gastonos lättklädda magiker som inte behagade närvara. Hon tvättade väl håret eller något.

Däremot träffades dödsbesväjraren, paladinen, barbaren och lönnmördaren för lite gammaldags grottröj.

Först ut var han fulingen i Arcane Sanctuary, som åkte på så sjukt mycket däng att det knappt finns något att skriva om det. Sedan var det dags för Duriel, och då blev det knepigare. Tal Rashas grav var givetvis packad till bristningsgränsen med äckliga skalbaggar som kräks blixtar när man slår på dem, följdaktligen håller folk på att kola vippen både en och tre gånger (och stackars barbaren vitsippa omkommer faktiskt en gång) innan vi hittar grejsingen man stoppar Staff of Kings i.

Nu är vi ganska nervösa här, vi har haft det hårt genom Tal Rasha's Tomb, och Duriel kan vara en kunglig rövsmärta. Gruppen samlas utanför ingången, dödsbesvärjaren (Yassilus) håller ett inspirerande brandtal, och räknar sedan ner innan vi stormar in med vapnena lyfta.

Fem minuter senare är Duriel apdöd. Life tap, dragon strike, bash bash bash. Inte en chans. Nästan en besvikelse. Jaha, liksom, då åker vi väl till Kurast. Säker på att han är död? Oh well...

Kurast är ju alltid lite segt, flayers kan vara sjukt dryga, och dessutom började spelet hacka lite lagom mysigt mycket sådär. Flayers och lagg leder till att Johan "suicidal barbar" Kannesten återupptar sin gamla vana med att dö stup i kvarten och min stackars lönnmörderska spenderar bra mycket tid med att springa ifrån enorma horder flayers.

Stor förvirring uppstår dessutom när vi försöker reda ut i vilken ordning Great Marsh och Flayer Jungle egentligen kommer, en massa förvirring senare lyckas vi dock, på något sätt, att gräva fram några av Khalims kroppsdelar. Sedan lackade barbaren ur på lagget och han och dödsbesvärjaren stack. Kvar var jag och paladinen som inte hade något att göra. Så tog spelet slut.

Samma tid och plats på onsdag? Jag är lvl 24 iaf och är påväg in i Lower Kurast. Om någon behöver levla lite hjälper jag gärna till.

- L

Gastono

Hero
Den lättklädda magikern (som förövrigt inte är särskilt lättklädd efter sin rustningsjakt) var borta pågrund av att dennes "gud" var hos sina goda vänner och spelade poker, spelade musik, sjöng en novell (tog 10 min och varken jag eller min vän missade en enda ton).
Det var väldigt trevligt men det var synd att det krockade med D2 spelandet.

Låter dock som ni har varit lika effektiva som vanligt så jag får se till att levla och arbeta igenom en del till nästa onsdag! :gremlaugh:
Eventuellt med någon om de skulle finnas intresse OCH tid någonstans.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Kort krönika, 14e december

Tyvärr så komemr jag inte att kunna vara emd på ett tag, kommer att åka upp till norrlandet i nästa vecka. Så ni får klara er utan er vildsinta barbar ett tag. Så får jag försöka komma ikapp er på ett eller anant sätt.

Johan K

Gammal & dryg
Scysst krönika Lycan !!
Kan ju inte anant än att hålla med dig där att Fayers är bara så förbanat sega. Hela vägen !
Dock, som sagt, så vart det bara en sak som var seagre & det var det förbannade lagganet som jag råkade ut för hela tiden ! :gremsuck:

Anyway, kul att lira med er iaf ! :gremlaugh: