Jaha, en runda till avklarad.
Den här gången var det Gastonos lättklädda magiker som inte behagade närvara. Hon tvättade väl håret eller något.
Däremot träffades dödsbesväjraren, paladinen, barbaren och lönnmördaren för lite gammaldags grottröj.
Först ut var han fulingen i Arcane Sanctuary, som åkte på så sjukt mycket däng att det knappt finns något att skriva om det. Sedan var det dags för Duriel, och då blev det knepigare. Tal Rashas grav var givetvis packad till bristningsgränsen med äckliga skalbaggar som kräks blixtar när man slår på dem, följdaktligen håller folk på att kola vippen både en och tre gånger (och stackars barbaren vitsippa omkommer faktiskt en gång) innan vi hittar grejsingen man stoppar Staff of Kings i.
Nu är vi ganska nervösa här, vi har haft det hårt genom Tal Rasha's Tomb, och Duriel kan vara en kunglig rövsmärta. Gruppen samlas utanför ingången, dödsbesvärjaren (Yassilus) håller ett inspirerande brandtal, och räknar sedan ner innan vi stormar in med vapnena lyfta.
Fem minuter senare är Duriel apdöd. Life tap, dragon strike, bash bash bash. Inte en chans. Nästan en besvikelse. Jaha, liksom, då åker vi väl till Kurast. Säker på att han är död? Oh well...
Kurast är ju alltid lite segt, flayers kan vara sjukt dryga, och dessutom började spelet hacka lite lagom mysigt mycket sådär. Flayers och lagg leder till att Johan "suicidal barbar" Kannesten återupptar sin gamla vana med att dö stup i kvarten och min stackars lönnmörderska spenderar bra mycket tid med att springa ifrån enorma horder flayers.
Stor förvirring uppstår dessutom när vi försöker reda ut i vilken ordning Great Marsh och Flayer Jungle egentligen kommer, en massa förvirring senare lyckas vi dock, på något sätt, att gräva fram några av Khalims kroppsdelar. Sedan lackade barbaren ur på lagget och han och dödsbesvärjaren stack. Kvar var jag och paladinen som inte hade något att göra. Så tog spelet slut.
Samma tid och plats på onsdag? Jag är lvl 24 iaf och är påväg in i Lower Kurast. Om någon behöver levla lite hjälper jag gärna till.
- L