Jag har Gemini.
Och jag blev också entusiasmerad, innan spelet ramlade av pinnen.
Men heartbreaker, mjaäe det vete fan?
Jag fick aldrig känslan av aningslöshet visavi regler eller värld. Upplevde att de hade en tydlig konstnärlig inriktning. Upplevde även att reglerna kändes... avsiktliga. (Jag fick aldrig spelet spelat, så jag fick aldrig reda på om deras stensaxpåse strider fungerade i praktiken)
Det är fullt möjligt att det finns många brustna hjärtan bakom Geminis uppgång och fall, men i det fallet fick jag mycket mer vibbar av brister i ekonomi och marknadsföring... (än regelinsikt alltså).
Vill vagt minnas högtflygande planer och webbkopplingar som aldrig blev av...?
Måste jag gissa var Geminis problem att de inblandade förväntade sig tjäna pengar. Vi som varit med ett slag vet ju att det inte finns några pengar i den här hobbyn
(Eller fanns. Kanske hade Geminisagan haft ett helt annorlunda slut nu så här i vår kickstartade rollspelsguldålder)
Oavsett vad - jag röstar "ingen heartbreaker"