azzmazzter300
Veteran
Mutanten;n90548 said:Psykologen kan hoppa över det inledande kapitlet och gå direkt på kapitlet som handlar om hur man skapar en rollperson:
Psykologen: Kommer du ihåg att du fyllde i MADRS-självskattningsformulär för depression sist du var här?
Patient: Ja.
Psykologen: I dag tänkte jag att du skulle få fylla i ett nytt självskattningsformulär.
Patient: Visst.
Psykologen: Bra. Då får jag be dig fylla i det här rollformuläret som hör till 80-talsrollspelet Drakar och Demoner. Föreställ dig att du lever i en värld som heter Ereb Altor och som inte är helt olik Tolkiens fantasyvärld i Sagan om Ringen. Hur stark resp hur intelligent behöver du vara för att klara dig i den världen tror du? Vad skulle du vilja arbeta med? Vilka vapen behöver du ha för att överleva? Jag kommer att ge dig olika alternativ genom att läsa i den här regelboken för dig.
Patient: Jag väljer att bara en bländande vacker krigare med svällande muskler och med ett stort jävla tvåhandssvärd!
Psykologen: Det hade jag på känn att du skulle välja sett till dina övriga symptom, mumlar psykologen samtidigt som han/hon nickar insiktsfullt.
Hur man förstör ett skämt och missar en poäng.