w176 said:
Det som gör det lite mer komplicerat om det är harmlöst eller inte spelar det här in vem som är majotitet och minoritet.
Satir är att sparka upåt, förtryck är att sparka neråt.
Från ett perepsktv är kanske Hunk och Vitulv de svagare parten och minoritet. Då de flesta på forumet förespråkar mer jämställdhet i hobbyn än dom. Dom är en åsiktminoritet.
Från ett annat pespektiv är kvinnor minoriteten i hobbyn och en utsatt grupp. Och Hunk och Vitulv är män som skämtade om kvinnors rätt att synas i hobbyn. Det blir lite som när vita berättar skämt om svarta. Att sparka neråt.
Men å andra sidan så var Hunk och Vitulv som sagt en åsiktminoritet. Men det är ju bara något som folk som besäker forumet regelbundet vet.
Det vet ju inte slumpmässig tjej som besöker rollspel.nu första gången och i en tråd ser två snubbar håna frågan om kvinnliga minis.
Alltså... min huvudåsikt var att de nog tyckte att det diskuterades för mycket genus här på forumet.
Sedan tycker jag du skall se lite vad du skrivit. I varje mening framför du åsikter förklädda till fakta som du antagligen inte har några bevis för - det är helt enkelt dina, eller någon annans, spekulationer och åsikter. Nu tycker jag om åsikter och så även dina - jag håller med dig i mångt och mycket - men när någon framför åsikter som fakta så blir jag lite upprörd.