Kanske förtjänar det en separat tråd, men nog måste man väl kunna skilja på "det blev en allmän nedgång, sett till hur många som spelade rollspel" ("rollspelsdöden") och "men jag och min grupp spelade minsann Eon hela tiden och märkte inte av någon död"?
Att Eon och ett par andra tuffade på säger väl egentligen ingenting om huruvida det inträffade en "rollspelsdöd"? Det är väl ingen som säger att rollspelsdöden innebar att ingen spelade rollspel?
Eller menar ni som inte tror på rollspelsdöden, eller tycker den verkar överdriven, att det var lika många som spelade Eon, som tidigare spelat Drakar och Mutant? Ser ni överhuvudtaget någon skillnad i hur många som spelade rollspel under Ä-spels storhetstid jämfört med hur många som spelade rollspel under den period som kallas "rollspelsdöden"? Eller jämfört med nu 2020? Ser vi samma siffror idag som då?
Jag vet inte, kanske är det möjligt att vi i själva verket aldrig sett någon nedgång, totalt sett. Kanske spelar rentav lika många, eller lika stor andel av befolkningen, rollspel idag som då.
Eller så utgår vi från helt olika definitioner av "rollspelsdöden", vad det var som dog och hur mycket.