Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Hastfer

Warrior
Re: Listan

Okej, är det lågflygningen?
Är det något jag outat eller påpekat så dela med dig av det så ska jag försöka förklara mig bättre

Konrad Konvalj

Myrmidon

Thodd said:
Röst Hastfer - lågprofil och känns lite som en wildcard. Jag vet inte om varför det är så, men få inlägg känns "safe" och minst risk att ev försäga sig.

Känns synnerligen ulvigt och jag ser gärna att du på ett eller annat sätt ger mig hopp om dig.
Får jag lov att braka in?

Hastfer har i mina ögon dragit åt sig rätt många trånande blickar från jagande terrirs. Nu pratar vi: Empis, Recca och Vimes. Hans låga profil stämmer inte riktigt in i det spel jag har skymtat från Hastfer.

Nu har du dock spikat fast Hastfer som nummer 1 här Thodd så gör något av det. Hastfer har väl runt 20 inlägg allt som allt. Gå igenom dessa och ta ut stycken som du finner ulvigt. Vipps, så har du ett case som håller bättre än lågflygare.

Thodd

Veteran

Konrad Konvalj said:
Thodd said:
Ah. se där..

Dåså, då var det det hela..
Okay. Här kommer en tolkning från K.K´s sida.

Du har här alldeles precis erkänt att du köper Jocke Kofots förklaring. Han ger dig dock ingen förklaring utan nämner att han har lämnat en förklaring som besvarar alla dina frågor. Du köper det med: "Ah. se där.."

Alltså, det lär ju inte vara en nyhet för dig att Jocke Kofot har förklarat sin outning i och med att jag påpekat det flera gånger.

Hur som så tolkar jag dig här som att du köper Jockes förklaring utan att kolla upp vad det är han har svarat. Du har ju tidigare, nu snackare vi minuter innan inte släppt Jocke Kofot trots att jag förklarat exakt samma sak som Jocke själv gör i sitt inlägg.
Nä, absolut så när ni faktiskt påpekar det så har jag ett minne av ungefär hur den posten såg ut.
"skulle inte kunna logga in senare den kvällen... outade.." på ett ungefär mellan tummen och pekfingret.

Att du skrev det vet jag att jag läste men har tydligen sållat bort..

Nä vet ni vad.. just nu skiter jag i detta.. ids fan inte försöka vrida huvudet runt åt alla håll för att alla "skall ha rätt sätt" och "fel person att fråga".

Ni kan ju rösta som ni vill så lägger jag rösten på den personen jag med, så kanske det blir rätt eller något inte fan vet jag..

Orkar inte, går och lägger... JA! klockan är 20:0X... skiter i allt sånt och ser fram emot en "intressant" röstning mot slutet av morgondagen.. well become!

Konrad Konvalj

Myrmidon

Thodd said:
Over and out..
Okay.

Jag är intresserad av att du går ur sleep-mode och jobbar fram ett case. Så här långt har jag inte lyckats fått dig att jobba fram ett case som byn kan gå igång på, men det kanske kommer till i mörnst.

Lixom, du har ju smash läge att visa framfötterna mot din huvudkandidat Basse, men du tycks ivrigare att försöka rösta/hänga andra kandidater som inte alls är lika högt upp på din lista. Nu vill du till och med helt sluta jaga ulvar och följa med majoriteten på vinst eller förlust.

Jag kan ju köpa att det blir svettigt för dig att ha Basse som kandidat nummer 1 samtidigt som du är ulv själv. Aldrig kul att bygga feta cases mot sina ulvpolare. Nu kanske det lutar åt att dina polare offrar dig istället?

Det kan tänkas att det blir ännu mer svettigt om ulv nummer 3 är Jocke Kofot. Ujja, då blir det svettigt. Som tidigare nämnt var det ju ett easy pick att välja Jocke Kofot och strunta i att han förklarat sig. Att ha slutrösten kvar på honom i det här läget är (just nu!) inte helt legitimt. Han har trots allt gjort sitt för att förbättra sitsen för sig själv och byn. Är han en ulv kompis är det ju rätt soft att rösta på honom nu för att skifta drev i ett senare skede. Till och med utan att behöva ta ställning i och med att du rätt klart och tydligt inte vill följa egna misstankar utan följa gruppens.

Jocke Kofot-Basse-Thoddy. Ah, varför inte.

Men..

Är du en bybo och lägger dig platt på backen så är det ju inte alls bra. Lixom, vad händer om du följer fel spelare in i mål? Om du inte själv vill bygga misstankar mot andra spelare hur vet du då att du inte hakar på en ulv? Jag tycker du skall återkomma starkt i gryningen och jobba på ett case mot Basse (som är din nummer 1, om jag tolkar dig rätt). Jag kommer vara den första att credda dig. Jag sätter lixom press på dig för att få fart på dig, men jag fick ett bakslag i och med att du valde sleep-mode.

Basenanji

Postd20modernist

Okej, jag har skummat tråden lite. Säkert slarvigt.

Jag hittade dels en fråga från Vimes och dels en längre post från KK. Jag tar dessa som utgångspunkt för den här posten.

Vimes undrar om min info hänger ihop med min roll 'Ian Chesterton'. Svar nej. Infon är dessutom märkligt fri från fluff: den innehåller ord som 'ulvar' och 'väktare/siare'.

---Till KK:

1. Medresenär är farligare att outa. Basse är själv en medresenär och outar ändå hela fadderullan.

Ja, alltså jag ville ju gå ut sanbbt med att dämpa outningarna. Jag har hela tiden tänkt att DET HÄR spelet är svårare än vanliga. Ligger det då en bomb i våra roll-PM:s-fluff? Visst är det farligt att outa min info eftersom det kan leda ulvarna till kunskap om spelets upplägg, men å andra sidan är det också riskfyllt att "sitta på infon".

2. Doktorer kan vara väktare/siare, men det finns andra mer värdefulla roller att skydda än de klassiska powerrollerna.
3. Medresenärer är alltså viktigare än Doktorer och kan inte vara väktare/siare om jag fattar läget på ett ungefär.

Tja, alltså, det där med att doktorer skulle vara troligare som innehavare av powerroller än någon annan är mitt eget påfund. Jag tycker att det låter troligt och rimligt att en doktor (som jag uppfattar som huvudroll) har en powerroll än en medresenär (som jag uppfattar som biroll).

Vad skulle vi ha outat Basse?

Ja men varför ska man outa öht? Jag kunde tänka mig att man kanske bara spekulerade i fluffet och outade efter drev elelr något. Men mitt agerande hänger ju mest ihop med att LJS kan ha skapat en bomb i fluffet som folk inte förstår eftersom de inte har den info jag har.

Fortsätter senare, nu ska värdparets grabb gå och lägga sig och mitt knattrande på tangenter stör. :gremwink:

Konrad Konvalj

Myrmidon

Basenanji said:
Okej, jag har skummat tråden lite. Säkert slarvigt.

Jag hittade dels en fråga från Vimes och dels en längre post från KK. Jag tar dessa som utgångspunkt för den här posten.

Vimes undrar om min info hänger ihop med min roll 'Ian Chesterton'. Svar nej. Infon är dessutom märkligt fri från fluff: den innehåller ord som 'ulvar' och 'väktare/siare'.

---Till KK:

1. Medresenär är farligare att outa. Basse är själv en medresenär och outar ändå hela fadderullan.

Ja, alltså jag ville ju gå ut sanbbt med att dämpa outningarna. Jag har hela tiden tänkt att DET HÄR spelet är svårare än vanliga. Ligger det då en bomb i våra roll-PM:s-fluff? Visst är det farligt att outa min info eftersom det kan leda ulvarna till kunskap om spelets upplägg, men å andra sidan är det också riskfyllt att "sitta på infon".

2. Doktorer kan vara väktare/siare, men det finns andra mer värdefulla roller att skydda än de klassiska powerrollerna.
3. Medresenärer är alltså viktigare än Doktorer och kan inte vara väktare/siare om jag fattar läget på ett ungefär.

Tja, alltså, det där med att doktorer skulle vara troligare som innehavare av powerroller än någon annan är mitt eget påfund. Jag tycker att det låter troligt och rimligt att en doktor (som jag uppfattar som huvudroll) har en powerroll än en medresenär (som jag uppfattar som biroll).

Vad skulle vi ha outat Basse?

Ja men varför ska man outa öht? Jag kunde tänka mig att man kanske bara spekulerade i fluffet och outade efter drev elelr något. Men mitt agerande hänger ju mest ihop med att LJS kan ha skapat en bomb i fluffet som folk inte förstår eftersom de inte har den info jag har.

Fortsätter senare, nu ska värdparets grabb gå och lägga sig och mitt knattrande på tangenter stör. :gremwink:
Är det inte typiskt Basse att vara på konstiga ställen när han är ulv? :gremsmile:

Okay. Jag har fått lite svar här, men det gör mig inte mycket klokare.

Doktorer -Powerroller
Medresenärer -Biroller

Ändå är du inne på att det är Birollerna som skall skyddas och därav farligt för dessa att outa sig? Ändå outar du hela ditt protokoll? Trots Biroll som är av större vikt än Väktare/Siare?

Slutklämmen är ju bra. Outa under press och drev! Precis. Det var så många ville ha det i början, däribland Empis. Han var ju den som absolut förordade det, men på nått vis vände du det som att han förordade precis tvärt om. Du röstade senare på Empis av dessa anledningar om jag inte minns fel. Nått i stil med: "öh, för hans första inlägg".

Just där i början var du rätt off Basse. Så pass off att du helt misstolkade Empis. Vad det beror på vet jag inte än. Det kan ju vara så att ni hänger ihop på nått skumt vis, men Empis känns rätt grön i mina ögon.

Men men. Du ville helt enkelt sköta outadent av Doktor/Medresenär under drev inte ur det blå. Det är klokt och ingen scumtell. Dock lite udda att jag inte direkt uppfattat det hela så, men nu har jag lite klarhet.

Patient Beta

Swordsman
Brynolf! Synd, men Livet tar alltid prio. BDG, coolt, välkommen!

Okay, ingen UP-lista, men en lista med lite mina tankar än så länge. Lagom fattigt, med tanke på att jag nyss kommit till den bättre staden (Härnösand) igen efter några dagars arbetsresa i Sthlm. Skall jobba ikapp i kväll och i morgon här. Men det här är draget ur minnet, ur återblickar och hur sökningar på allas namn. Det är också skrivet under tiden jag gått tillbaka till tråden och sett uppdateringar, vilket kan göra att vissa texter ger ett intryck av att plötsligt byta fokus:

Basenanji - Var är han? Senaste anteckningen är skriven i går. Och Basse har varit på mig för en enligt mig skum anledning. Småröd tills vidare. Tänkte jag iallafall. Och när jag skrev och radade upp folk så dök han upp. Jag vill gärna se en tanke från Basse om ifall han har någon tematisk koppling eller inte på sitt facit. Men Basse känns enligt mig lite smårosa från sin underliga beef på mig som jag inte kan förstå, jag vill gärna ha en förklaring på tanken på den, tack.

Brynolf/BDG - Brynolf var brun för mig när hen var med på grund av slacker/chillar-stilen. Den kommer jag nog inte vänja mig vid, det känns som en för lätt grej att använda. Men jag har inget konkret, och förra spelet skärpte Brynolf upp sig efter runda ett. Nu när BDG kommit in och skall visa vart skåpet skall stå så får mina misstankar chilla tills BDG har visat sig mer. DOCK så skall det bli intressant att se hur BDGs spel ser ut, och jämföra det med Brynolf.

Empiricus - Luktar skunk och gamla fastlagsbullar, borde få vila ut efter affärsresan och ta en kall pilsner.

Hastfer - Lade sin startröst på Recca för att hon inte varit inne och skrivit av sig. Detta skedde 11.23 i går. Sedan har Hastfer inte bytt röst och verkat vara lite dålig på att hänga med i vad som skett. Detta tillsammans med det där inlägget om uppmaningen till väktaren/siaren att ljuga ihop något och dessutom en bra aktivitet trots resten gör att Hastfer är en av de som plingar mest i min lilla klocka. Kan Hastfer antingen förnya sin motivering till varför hans röst ligger på Recca eller motivera en ny röst? Mycket har skett sedan du lade den där rösten och det finns andra att ta ställning till också. Min röst kommer att ligga kvar på dig tills dess.

Jocke Kofot - Snabb på att outa namn och nummer, men förklaringen känns rimlig. Lite inaktiv men de senaste inläggen kändes stadiga. Kan inte egentligen säga så mycket mer, har inte gjort något som fått mig att vilja lägga en röst där ännu.

Konrad Konvalj - Har lagt flest röster, tuffar på och kör sitt race, vettiga anledningar till sina röster. Nackdelen med KK är att han producerar så mycket och svänger så mycket att han är lite svår att läsa. Tycker då jag. [se vidare nedan]

Max - Verkar (förlåt, Max) lite förvirrad. Kan antingen vara en grön bybo eller en grön ulv, men jag skulle vilja se mer härifrån. Tematisk koppling i din fakta? Du är grådaskig som betongen i en förort i Stalingrad just nu, varken grön eller röd.

Max Raven - Bra koll på Doctor Who, kör rätt försiktigt. Grundare av "tredje grejen"-tänket som nu kan antas vara Info/Förmåga/Annat. Har kört "det är något jag borde berätta för er" gällande sin info. Spontant, efter att ha gått igenom alla inläggen så känns Max Raven relativt grönish. Men att hen delar namn med Max not-the-Raven och därigenom skapar förvirring gillar jag inte :gremsmile:

Recca - Producerar mycket text och verkar ha en sadomasochistisk relation till Vimes i början (joke :gremsmile: ). Srsly så känns Recca som att hon har relativt vettiga inlägg överlag (lika som KK och Vimes på det sättet att hon lyfter tankar som är bra i spelet) men hon gör det på ett relativt offensivt vis. Snabbläsningen ger en rödglimt, läser jag sedan mellan raderna försvinner den igen. Enligt Doctor Who-wikin så är hennes karaktär dessutom ansvarig för att dinosaurierna dog ut. Inte okej. [se vidare nedan]

Trasapa - Verkar vara på samma erfarenhetsgrund som mig, både hen och jag sitter på två lir bakom oss som jag fattat det. Har genom partiet haft en stigande nivå på spelandet (gamla takter som kommer tillbaka?). Trasapa var tidigare en av mina kandidater till Ulvande, men nu har det lugnat sig lite.

Thodd - Verkar inte riktigt hänga med i sina poster, nu på sistones så har hen ställt frågor som svarats på tidigare. Den senaste rösterna är också fasligt dåligt motiverade eller panikade. Jag vill gärna se en uppryckning här. Småröd här med.

Vimes - Känns som efter första inläggen så har Vimes gjort mycket tolkande av inlägg, ifrågasättande, asking the right questions och så vidare. Det känns bra, vilket gör att jag blir paranoid om att bli invaggad i falsk säkerhet. Hursom så är Vimes bland mina grönare spelare. [se dock vidare nedan]

Liten notis gällande mitt tolkande som gäller flera stycken:

Överlag så känns det som att KK, Recca och Vimes (och Basse, och Brynolf/BDG) har nog med koll på varandra för att reagera mer på grejer som vi andra inte tänker lika mycket på. Jag försöker personligen väga upp det genom att tänka ner lite av rödklingandet och grönklingandet från dem hela tiden och då och då gå tillbaka och läsa igenom alla deras inlägg. I sinom tid kanske det går att se något där, men ni är svåra.
Recca och KK är de personer som jag måste läsa om mest för att få något ungefärligt grepp om.

Förhoppningsvis hamnar jag på er nivå av igenkännande och vana. Nu ser jag mig ännu som junior på ämnet Varulvsspel :gremsmile:

Anyhow, with a brown cow, skulle jag gissa på tre Ulvar just i detta nuet så skulle det vara:
Hastfer, Basse och Thodd (reservinbytare Björn Den Brynolfige och Max som jag varken vet från eller till på, just för att de är relativt tomma ark för mig).

Jag har ju fört röststatistik (såklart), och just nu ser det ut så här:

Hastfer har 3 röster (Empiricus, Jocke Kofot och Thodd)
Recca har 3 röster (Hastfer, Basenanji och BDG)
Thodd har 2 röster (Recca och Konrad Konvalj)
Basenanji har 1 röst (Vimes)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Jocke Kofot har 1 röst (Trasapa)
Trasapa har 1 röst (Max)

Fortfarande utspritt, inga klara leads som blänker tydligare än de andra även om goda kandidater för mig känns som Hastfer (som jag ligger kvar på av ovan nämnd anledning) och Thodd, som gärna får göra något smaskigt.

Basse får gärna också svara på min undran ovan när du kan.

Hastfer

Warrior
Nu har jag tangentbord och ska försöka sammanfatta lite bättre.

Doktorn är alltså inte besatt av demoner, jag klädde in det lite fel när jag skulle använda andra ord. Det är mer att en personlighetsklyvning kan vara på gång, att hans onda inre bryter ut.

Den nämns även att det är KOMMER (skrev KAN förut, helt fel av mig) vara till ondo/problem/obra/läskigt/dödligt för oss bybor.
Men här har fluffet separerat på byborna, det står att det kommer vara illa för mig och andra.

Sen tas det också upp att han hållit på eller är så pass gammal att det troligen va han som satte Sundsvall i lågor.

Så...

Hur har jag tänkt kring detta?
Ptja, första tanken va att Vimes och vem det nu än va som outa doktor va ulvar och sket i det blå med outningen i början.

Sedan när fler doktorer droppa in börja jag fundera om det kunde vara Doktor nr.1 Iom att "åldern" tas upp.

Sedan hade jag någon tanke om Reccas outning och tyckte därför de vore intressant att få fram nr och se om doktorer och resenärer är länkade på något sett. Fnula även på om hon gjorde denna outning som ulv.

Doktor nr1 behöver ju inte va ulv och då känns uppdelningen av mig och andra som att det borde vara doktorsupplagan som figurerat med min roll som är ulv.

Eftersom det inte står "alla bybor, er/ni bybor" så kan det ju vara så att ulvdoktorn bara kan nattmörda/konvertera (tack Trasapa för mer hjärnspöken) mig och några fler? Konvertera känns långsökt men säg att Ulven/Ulvarna kan göra följande:

Doktor Ulv skickar pm till Larsson (antar att det är så man gör?) Nattmord beställt på Medresenär 1.

Svar: Näe, du har aldrig stött på denne människa förut och kan därför inte lura med dig hen ner till källaren.

Detta gör det ju svårare för ulvarna och är därför knappast troligt, men en idé.

Vår fluffinfo va väl bra för Doktorns fiender enligt någon av Max'arna?

Frågan är om Doktorn med stort D är vän med byn eller ulvarna.

Har säkert glömt en massa under skrivandets gång.

Thodd vill jag inte sätta ulvstämpel på än, men nog är det nära. Han går igenom det jag gick igenom förra liret och troligen åker på även detta. Hur man än gör kommer erfarna spelare som inte är nöjd och det är fanimej inte lätt att ta sig ur den gropen.

Hastfer

Warrior
Min röst ligger kvar då jag inte ser någon anledning att kasta omkring mina röster så fort det skimrar lite rött om någon.

Trasapa

Swordsman
Oj jag har halkat efter ser jag, varit lite fullt upp på eftermiddagen så det får jag böta för nu. Roligt att det har hänt lite iaf. Jag tänkte sula iväg ett inlägg innan jag knoppar i kojs. Det blir troligen lite lösryckt eftersom jag har fått skumläsa ikapp en hel del och lite nytt har dykt upp som jag inte riktigt har hunnit reflektera klart över. Men anywhooo, here goes.

Emp:
Skit kul att du kommer in efter en tid av inaktivitet och drar iväg ett mustinlägg. Bra sammanställning och jag må säga att du har mitt medhåll i de flesta fall med något undantag, vi kommer dit. Jag har i nuläget lite svårt att måla dig i någon specifik färg, helst skulle jag vilja grönisha dig på plats men det är vissa saker jag måste kolla upp från tidigare inlägg. Men ditt senaste rensade upp många av mina misstankar mot dig.

Basse:
Här håller jag med om att det har varit svajigt. Däremot så tyckte jag att han redde ut en hel del med sitt senaste inlägg och hade några vettiga punkter, speciellt då att han förespråkade drev för info och att han tänker ungefär lika som mig när det kommer till powerroller, doktor/hantlangare. Jag må såklart kolla hans tidigare inlägg för att se att han är konsekvent i det här.

Brynolf:
han har varit en knepig nöt genom hela rundan. Inaktiv, kastar ur sig någon halvdan röst, inaktiv igen. Men det kan såklart förklaras med det där såkallade livet(lycka till Brynolf med vad det nu än är och tråkigt att du måste lämna). Så jag ska försöka att inte låta Brynte färga av sig på BDG och ge honom en fräsch start.

Hastfer:
ja den gode hastfer.. Vart ska jag börja. Han har velat och slöddrat och varit hyfsat otydlig med väldigt knepiga idéer. Helt enkelt väldigt nybörjish av honom, eller?
Hastfer said:
Jag har ett namn, för och efter. Men ingenstans står det typ medresenär men jag tolkar det som att de ser lika ut för alla andra bybor som gått ut som medresande.
Den raden la ett litet grönt skimmer över Hastfer för min del. Jag kan inte exakt förklara det men det känns som att han är väldigt ärlig här iom att han säger sig inte ha något i sitt PM som säger "typ" medresenär. En ulv kan jag tycka skulle inte uttrycka sig så eftersom han inte vet vad de andra medresenärerna har beskrivet i sina PM och borde därför ha nöjt sig med "jag är medresenär". Jag har inte heller något i mitt PM som säger Doktor annat än mitt namn och därför stämmer Hastfers historia.
Så jag släpper hastfer för ett tag och skyller hans snesteg på noobande.

Jocke med kniven(eller kofot):
Svårt att få något riktigt grepp p.g.a inaktivitet men de få inlägg han gjort talar inte till hans fördel. Jocke gick ut tidigt med att han var doktor och väldigt snabbt därefter vilket nummer(9). Detta kan såklart ses som grönande eftersom det skulle vara en vågad chansning av en ulv, om inte ulvarna nu har alibin vilket jag mer och mer börjar misstänka. Då blir det ett vågat, alternativt, noobigt ulvdrag och inte byadrag. Jocke kommer senare(mycket senare) med en förklaring som handlar om ateljéer och tok. Det börjar bra med lite "noob-kort" spelande att han gjorde det i all välmening, so far so good. Men sen tycker jag att han börjar gripa efter det bruna igen.
Jocke Kofot said:
Jag röstar på Hastfer som jag upplever har motverkat bybornas bästa.
Halvdassig röst på hastfer med en lika halvdassig motivering utan större förklaring. Hastfer hade här två röster på sig(Empiricus och Thodd)
Jocke Kofot said:
Andra starka kandidater är i mina ögon de passiva, efter som det typ räckte med att prata och inte ha nån erfarenhet för att ta ledningen i omröstningen.
Vet inte vad han vill här. Han menar att han öppnade käften och det gick i stöpet därför är de som är inaktiva ulvar för de är rädd att drabbas av samma öde? Ok..

Sen avslutar han med:
Jocke Kofot said:
Trasapa står och väger.
Vad, hur och varför väger jag? Ingen motivering igen. Här hade jag två röster på mig(Max och Brynolf)
Så Jocke kastar röst och misstanke mot två spelare med två röster var, Trasapan och Hastfer. Det fanns två till som hade två röster nämligen han själv och Recca...

Konrad konkelkanalj:
K.K är svår som Emp säger att få grepp på eftersom han matar ut inlägg och vänder lite hit och dit med röster och misstankar. Åtminstånde så ger han det intrycket, säkert har K.K någon sorts lista som kan bevisa hur konsekvent han varit genom hela rundan. Det farliga med konrad är att om karln är ulv så sprider han lätt mycket kaos och förvirring. Det är lite av vad jag tycker mig skymta här. Han sprider gärna på misstankarna, alla ska med så att säga i ulvtåget och i slutändan har vi en splittrad by. Jag tror att en mer djuplodad analys av konkel är på sin plats imorgon, men p.g.a hyperaktivitet så lär det ta en stund. Tills vidare; semibrungrönish.

Max:
Förvirrad, disträ, inaktiv. Svårt att säga något. Vill ha mycket mer av honom.

Max Raven:
En spelare som jag tycker har kommit undan lite väl lätt med att lågflyga. Drog lite fluff kunskap tidigt och har fortsatt mest så. Känns ändå hyfsat grön men ser gärna mer åsikter och mindre fluffipedia.

Recca:
Var rödast i min bok bra länge och ligger nu någonstans bredvid morotsorange. Skriver konsekvent men i mitt tycke ibland intetsägande och lite defensivt. Rabblar på om att en av doktorerna är ond vilket vi har fler som säger och det ger inte så mycket som hon vill ge sken av. Mest lite rabblande vilket låter vettigt men plockar man ner det så har det egentligen inte sagt speciellt mycket.

Trasapa:
Är såklart ulv.

Thodd:
Kör noob initiativet. Vilket säkert är berättigat och jag kan förstå hans sits. Ringer inga starka klockor där för mig eftersom vore han ulv så är han riktigt dålig. Säger sig ha svårt att bygga cases vilket jag själv känner igen från mitt första lir. Jag tror mer på noob-bybo än noob-ulv. Vore han ulv så tror jag att han skulle vara mer restriktiv och försöka få tips från sina ulvpolare(om de nu får snacka via pm?)

Vimes:
Den hale jäveln. Känner igen hans stil från tidigare spel. Men jag är inte alls beredd som Emp att ge ut något grönkort. Vimes kommer in, slänger några betska droppar och ställer rätt frågor till rätt folk och försvinner sen igen. Perfekt ulv-lirande. Också en individ som jag måste kolla närmare på imorgon vad han egentligen har tillfört byn.

Så, tror det var alla.

Som sagt mycket taget ur luften, arslet och såssnipan. Ska dubbelkolla imorgon men det är mina spontana tankar just nu iaf.

Sen kan jag tycka att vi försöker köra på ett safe kort imorgon och enar våra röster på en kandidat till galgen. Jag känner att jag har allt för lite ister på benen för att bygga ett solit case mot en ulv än mindre mot två. Skulle vara väldigt tråkigt om vi förlorar tre bybor i första rundan eller 2 bybor 1 ulv när vi hade kunnat nöja oss med 1 bybo 1 ulv. Jag skulle gissa på att vi kan läsa mycket efter rundans slut. Hänger vi två bybor så lär vi ju hitta minst en ulv som pressat mot ett dubbeldrev. Hänger vi en bybo och en ulv så kan vi säkert hitta en ulv som tycker att vi ska köra en enad måltavla(om inte huvudkandidaten är hans pälsvän såklart). Hänger vi en ensam bybo så säger det sig själv och lika om vi kör en ulv till galgen.

Jag tror att det blir lättare att hålla koll på ulvarnas plan om vi siktar på ett gemensamt drev. Att hålla i två hängningar gör att ulvarna kan dela upp sig i separata drev och det blir svårare att spåra i nästa runda.

Nu, god natt.

Max Raven

T12-kultist
Lös tanke som antagligen är meningslös:
Såg på Human Nature idag och kom att tänka på den här berättelsen från 7:e doktorn: Curse of Fenric. Fenric är en uråldrig varelse med "vargar" (vikingaättlingar i den här med en koppling till en förseglad urna som hörde ihop med Fenric - detaljerna är lite luddiga).

Som sagt, inte så jättemeningsfullt - det finns en del varelser som kan besätta folk i Doctor Who, inklusive Fenric och the Master.

Max Raven

T12-kultist
Tänkte se vad jag kan plocka ihop imorgon, men det blir inte förrän runt sex-sju-tiden som det fixas, tror jag. Ville reda ut vem som sagt vad när det gäller info kring förmågor/ulvar.

Recca

Femme Fatale

Basenanji said:

Så basically har du ett cirkelresonemang som du använder som nån slags deus ex hammare: "Jag gör som jag gör för att jag har fått den info jag har och eftersom ni inte fått den så är det såklart att ni inte förstår varför jag gör som jag gör"? Men nu har vi väl din info? Eller sitter du på någon mer info som vi inte fått se som gör att du agerar som du gör?

Trasapa

Swordsman
Jag är skitdålig på att sova.. Men det dök just upp en liten tanke som jag gärna vill få ur mig.

Scenario:
Vi har 6 doktorer och 6 resenärer.
Vi har info som säger att minst en doktor är schizofren, besatt, sneseglad.
Vi har också viss info som pekar på att ulvarna gärna plockar biroller och att fluff är i vissa fall bättre för dem än för byn.

Säg att vi faktiskt har anlänt i par, varje doktor har en medresenär med sig som hänger ihop fluff mässigt. Hastfers info som säger att hans respektive doktor är en dålig fisk ger oss alltså en indikation på att doktor Ö är skurk.

Däremot blir det rent livsfarligt för medresenärer att outa sitt namn då ulvarna vet vems deras följeslagare är och inte gärna vill att de yttrar sin info.

Så outande av doktorers nummer gynnar byn då vissa resenärer vet att deras polare är scumbags.
Men outande av medresenärers namn är dåligt för byn eftersom ulvarna då vet vem de ska röja ur vägen.

Låter så här i efterhand alldeles för simpelt om det bara var för oss doktorer att säga sitt nummer och låta medresenärerna peka ut de skyldiga. Det kan ju isf vara så att steken är vänd i vissa fall och resenären är den illaluktande vilket gör det lite knivigare.

Äh jag borde nog fan ha sovit istället..

Konrad Konvalj

Myrmidon

Trasapa said:
Konrad konkelkanalj:
K.K är svår som Emp säger att få grepp på eftersom han matar ut inlägg och vänder lite hit och dit med röster och misstankar. Åtminstånde så ger han det intrycket, säkert har K.K någon sorts lista som kan bevisa hur konsekvent han varit genom hela rundan. Det farliga med konrad är att om karln är ulv så sprider han lätt mycket kaos och förvirring. Det är lite av vad jag tycker mig skymta här. Han sprider gärna på misstankarna, alla ska med så att säga i ulvtåget och i slutändan har vi en splittrad by. Jag tror att en mer djuplodad analys av konkel är på sin plats imorgon, men p.g.a hyperaktivitet så lär det ta en stund. Tills vidare; semibrungrönish.
Kör bara!

Bra inlägg i övrigt också. Jag tycker du är rätt het nu Trasapa. Bra tankar och sånt. Lite mer att ta på pså att säga.

Mitt spelande då..

Jo jag lider ju av något. Kan inte riktigt behärska mig och hålla mig till få mustiga inlägg utan känner ett starkt behov av att hoppa in där jag anser att det finns brunighet inblandat. Jag vill så klart att alla spelare skall hålla koll på mig och alla andra spelare i spel lixom. Det är bra att bli "kollad" om man säger så. Det ger ju mig jättemycket om du lyfter fram saker i mitt spel som du anser är ulvig. Det får igång snacket och det får upp tempen lite. Sånt är bra. Det tvingar fram aktivitet och det är med hjälp av aktivitet vi vinner.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Trasapa said:
Så outande av doktorers nummer gynnar byn då vissa resenärer vet att deras polare är scumbags.
Men outande av medresenärers namn är dåligt för byn eftersom ulvarna då vet vem de ska röja ur vägen.
Vi har en Doktor, Jocke med kniven. Han är Nr9. Enligt denna teori så är han kopplad till en medresenär vilket skulle kunna gynna byn om det är så att Medresenären har koll på att just den Doktorn är scum.

Sen har vi ett stycke Basse som är Medresenär Ian (vi har även Recca´s som jag inte minns namnet på). Basse är alltså enligt teorin kanske kopplad till en scumbag Doktor. Låt säga nummer 44.

Okay. Bra så.

Vidare. Kopplingen må ju finnas rent fluffmässigt får vi anta. Larsson kan ju omöjligt ha valt 6 biroller och slumpa dem till 6 random doktorer.

Är Basse snel hest så vet alltså Dr.Evil om det och Basse bör således ryka i nattfasen.

Är Jocke med kniven ful hest vet således Medresenär Torres om det och bör berätta det så att vi kan hänga Jocke.

Inget av detta har inträffat. Kan vi då enligt teorin bocka av Jocke med kniven och Basse med saxofonen från ulv-listan?

Jag kan inte det. Inte i nuläget i alla fall, men det är så här din teori funkar antar jag?

Medresenär Recca har också angivit sitt namn. Det bör i så fall gynna byn att se om hon nackas av ulvarna också. Alltså, för att testa bärigheten på teorin på nått vis. Hon skall enligt teorin ha en doktor kopplad till sig fluffmässigt som kan vara scum.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Klaus Klebers said:
Inget av detta har inträffat. Kan vi då enligt teorin bocka av Jocke med kniven och Basse med saxofonen från ulv-listan?
Och givet har inte nattmordet inträffat på Basse ännu. Det gick lite snabbt i tanken där.

Men säg att Doktor 99 skulle dyka upp så skulle Basse veta att det var ett scum. Alternativt så ryker Basse i nattfasen för att bekräfta att hans scum-Doktor finns i spel.

Du hajjar.

Patient Beta

Swordsman
Konrad Konvalj said:
Trasapa said:
Vi har en Doktor, Jocke med kniven. Han är Nr9. Enligt denna teori så är han kopplad till en medresenär vilket skulle kunna gynna byn om det är så att Medresenären har koll på att just den Doktorn är scum.

Sen har vi ett stycke Basse som är Medresenär Ian (vi har även Recca´s som jag inte minns namnet på). Basse är alltså enligt teorin kanske kopplad till en scumbag Doktor. Låt säga nummer 44.

Okay. Bra så.

Vidare. Kopplingen må ju finnas rent fluffmässigt får vi anta. Larsson kan ju omöjligt ha valt 6 biroller och slumpa dem till 6 random doktorer.

Är Basse snel hest så vet alltså Dr.Evil om det och Basse bör således ryka i nattfasen.

Är Jocke med kniven ful hest vet således Medresenär Torres om det och bör berätta det så att vi kan hänga Jocke.

Jag kan inte det. Inte i nuläget i alla fall, men det är så här din teori funkar antar jag?

Medresenär Recca har också angivit sitt namn. Det bör i så fall gynna byn att se om hon nackas av ulvarna också. Alltså, för att testa bärigheten på teorin på nått vis. Hon skall enligt teorin ha en doktor kopplad till sig fluffmässigt som kan vara scum.
Jag tror inte att det är en sådan enkel koppling, utan andra checks and balances så skulle det kännas riktigt optimalt då att info kom fram från Doktorerna så kan resten sitta och döma.

Men jag kan sätta mitt skägg på att det finns någon betydelse i vilka Doktorer och Medhjälpare det finns. Det skulle vara otroligt om LJSLarsson slängde ihop ett gäng Doktorer och Medhjälpare lite på random när hen skapade spelet. Det borde finnas en tanke bakom.

Och dessutom verkar det för mig som att mitt extra är väl grundat till min identitet fluffmässigt, då borde andras också kunna vara det tycker jag (hence, mina frågor om tematisk koppling. För mig är det kopplingen mellan mig och min Doktor som har att göra med mitt extra).

Max Raven

T12-kultist
Innan jag lägger mig så ville jag säga att fluffet kan, som ni kanske anar, ursäkta rätt mycket.

Snackar vi möjligen mordisk doktor så har jag ett par prospektiva siffror - 9 & 10 kör med den där "siste av sin sort"-spielen. Meeeen Doktor 6 var extremt obalanserad i början av sin period, Doktor 1 är, kort sagt, en slug elak gubbe (dock ej mordisk) - och alla kan ju prospektivt ha blivit tillfälligt besatta.

Jag funderar på om vi borde ta all info vi får av fluff med en nypa salt, eftersom jag misstänker att Larsson kan ha spridit info som är missledande för att ge ulvarna ett övertag. Om vi förlitar oss för mycket på att pussla infon (vilket inte är en värdelös aktivitet, ens om den är missledande) så kanske vi går in i en fälla.

Jag är ännu mer tveksam till direkta kopplingar mellan doktorer och medresenärer. OM infon är rätt så är det inte säkert att det är kopplat i par/grupper - det blir väldigt lättanalyserat. Å andra sidan det kanske finns en koppling. Får se vad som dyker upp.

För övrigt har jag inga kopplingar till några av de andra avslöjade än. Eller ja, jag har en koppling. Fast den är lite invecklad. :gremsmile:

Röst: Hastfer

Motivation: Alltså, har inte mycket pingande på radarn här, men vill se om vi kan skaka fram något, och är orolig för att jag inte tycker jag hört så mycket av honom. Men - det är sent. Ska som sagt se om jag kan se över lite imorgon.