Brynolf! Synd, men Livet tar alltid prio. BDG, coolt, välkommen!
Okay, ingen UP-lista, men en lista med lite mina tankar än så länge. Lagom fattigt, med tanke på att jag nyss kommit till den bättre staden (Härnösand) igen efter några dagars arbetsresa i Sthlm. Skall jobba ikapp i kväll och i morgon här. Men det här är draget ur minnet, ur återblickar och hur sökningar på allas namn. Det är också skrivet under tiden jag gått tillbaka till tråden och sett uppdateringar, vilket kan göra att vissa texter ger ett intryck av att plötsligt byta fokus:
Basenanji - Var är han? Senaste anteckningen är skriven i går. Och Basse har varit på mig för en enligt mig skum anledning. Småröd tills vidare. Tänkte jag iallafall. Och när jag skrev och radade upp folk så dök han upp. Jag vill gärna se en tanke från Basse om ifall han har någon tematisk koppling eller inte på sitt facit. Men Basse känns enligt mig lite smårosa från sin underliga beef på mig som jag inte kan förstå, jag vill gärna ha en förklaring på tanken på den, tack.
Brynolf/BDG - Brynolf var brun för mig när hen var med på grund av slacker/chillar-stilen. Den kommer jag nog inte vänja mig vid, det känns som en för lätt grej att använda. Men jag har inget konkret, och förra spelet skärpte Brynolf upp sig efter runda ett. Nu när BDG kommit in och skall visa vart skåpet skall stå så får mina misstankar chilla tills BDG har visat sig mer. DOCK så skall det bli intressant att se hur BDGs spel ser ut, och jämföra det med Brynolf.
Empiricus - Luktar skunk och gamla fastlagsbullar, borde få vila ut efter affärsresan och ta en kall pilsner.
Hastfer - Lade sin startröst på Recca för att hon inte varit inne och skrivit av sig. Detta skedde 11.23 i går. Sedan har Hastfer inte bytt röst och verkat vara lite dålig på att hänga med i vad som skett. Detta tillsammans med det där inlägget om uppmaningen till väktaren/siaren att ljuga ihop något och dessutom en bra aktivitet trots resten gör att Hastfer är en av de som plingar mest i min lilla klocka. Kan Hastfer antingen förnya sin motivering till varför hans röst ligger på Recca eller motivera en ny röst? Mycket har skett sedan du lade den där rösten och det finns andra att ta ställning till också. Min röst kommer att ligga kvar på dig tills dess.
Jocke Kofot - Snabb på att outa namn och nummer, men förklaringen känns rimlig. Lite inaktiv men de senaste inläggen kändes stadiga. Kan inte egentligen säga så mycket mer, har inte gjort något som fått mig att vilja lägga en röst där ännu.
Konrad Konvalj - Har lagt flest röster, tuffar på och kör sitt race, vettiga anledningar till sina röster. Nackdelen med KK är att han producerar så mycket och svänger så mycket att han är lite svår att läsa. Tycker då jag. [se vidare nedan]
Max - Verkar (förlåt, Max) lite förvirrad. Kan antingen vara en grön bybo eller en grön ulv, men jag skulle vilja se mer härifrån. Tematisk koppling i din fakta? Du är grådaskig som betongen i en förort i Stalingrad just nu, varken grön eller röd.
Max Raven - Bra koll på Doctor Who, kör rätt försiktigt. Grundare av "tredje grejen"-tänket som nu kan antas vara Info/Förmåga/Annat. Har kört "det är något jag borde berätta för er" gällande sin info. Spontant, efter att ha gått igenom alla inläggen så känns Max Raven relativt grönish. Men att hen delar namn med Max not-the-Raven och därigenom skapar förvirring gillar jag inte
Recca - Producerar mycket text och verkar ha en sadomasochistisk relation till Vimes i början (joke
). Srsly så känns Recca som att hon har relativt vettiga inlägg överlag (lika som KK och Vimes på det sättet att hon lyfter tankar som är bra i spelet) men hon gör det på ett relativt offensivt vis. Snabbläsningen ger en rödglimt, läser jag sedan mellan raderna försvinner den igen. Enligt Doctor Who-wikin så är hennes karaktär dessutom ansvarig för att dinosaurierna dog ut. Inte okej. [se vidare nedan]
Trasapa - Verkar vara på samma erfarenhetsgrund som mig, både hen och jag sitter på två lir bakom oss som jag fattat det. Har genom partiet haft en stigande nivå på spelandet (gamla takter som kommer tillbaka?). Trasapa var tidigare en av mina kandidater till Ulvande, men nu har det lugnat sig lite.
Thodd - Verkar inte riktigt hänga med i sina poster, nu på sistones så har hen ställt frågor som svarats på tidigare. Den senaste rösterna är också fasligt dåligt motiverade eller panikade. Jag vill gärna se en uppryckning här. Småröd här med.
Vimes - Känns som efter första inläggen så har Vimes gjort mycket tolkande av inlägg, ifrågasättande, asking the right questions och så vidare. Det känns bra, vilket gör att jag blir paranoid om att bli invaggad i falsk säkerhet. Hursom så är Vimes bland mina grönare spelare. [se dock vidare nedan]
Liten notis gällande mitt tolkande som gäller flera stycken:
Överlag så känns det som att KK, Recca och Vimes (och Basse, och Brynolf/BDG) har nog med koll på varandra för att reagera mer på grejer som vi andra inte tänker lika mycket på. Jag försöker personligen väga upp det genom att tänka ner lite av rödklingandet och grönklingandet från dem hela tiden och då och då gå tillbaka och läsa igenom alla deras inlägg. I sinom tid kanske det går att se något där, men ni är svåra.
Recca och KK är de personer som jag måste läsa om mest för att få något ungefärligt grepp om.
Förhoppningsvis hamnar jag på er nivå av igenkännande och vana. Nu ser jag mig ännu som junior på ämnet Varulvsspel
Anyhow, with a brown cow, skulle jag gissa på tre Ulvar just i detta nuet så skulle det vara:
Hastfer, Basse och Thodd (reservinbytare Björn Den Brynolfige och Max som jag varken vet från eller till på, just för att de är relativt tomma ark för mig).
Jag har ju fört röststatistik (såklart), och just nu ser det ut så här:
Hastfer har 3 röster (Empiricus, Jocke Kofot och Thodd)
Recca har 3 röster (Hastfer, Basenanji och BDG)
Thodd har 2 röster (Recca och Konrad Konvalj)
Basenanji har 1 röst (Vimes)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Jocke Kofot har 1 röst (Trasapa)
Trasapa har 1 röst (Max)
Fortfarande utspritt, inga klara leads som blänker tydligare än de andra även om goda kandidater för mig känns som Hastfer (som jag ligger kvar på av ovan nämnd anledning) och Thodd, som gärna får göra något smaskigt.
Basse får gärna också svara på min undran ovan när du kan.