Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Recca

Femme Fatale
Empiricus said:
Och dessutom verkar det för mig som att mitt extra är väl grundat till min identitet fluffmässigt, då borde andras också kunna vara det tycker jag (hence, mina frågor om tematisk koppling. För mig är det kopplingen mellan mig och min Doktor som har att göra med mitt extra).
Det här känner jag inte alls igen i mitt pm. Jag har inget som pekar mot att min identitet fluffmässigt har med min information att göra så vitt jag kan se. Står det alltså uttalat så att din roll är kopplad till en specifik doktor?

Björn den gode

Swashbuckler
Ok alltså jag måste sova. Jag har inte hunnit läsa hela tråden, läste ungefär dom 100 första och dom 100 sista. Spontana kommentarer:

Max said:
ag har en ide, ni proffs får säga om den är bra eller urusel.

Kanske inte nu men om ett par rundor eller något, så kanske alla föleslagarna och dokotorer OCH ulvarna (vilka de nu är) kan skriva vad de är (doktorer skriver vilken regenerering) (följeslagarna vet jag inte, har ni namn) och så kanske ulvarna skriver samma utan att ha hunnit läsa, "oj, råkade skriva samma som [NAMN]" och då vet vi att någon av dom 2 är en ulv? eller något... bara en ide, ni får säga om jag är helt knäpp eller ett geni laugh
Jättemånga scumpooäng från mig. Hur kan jag riskera att åka dit är en typisk sån där sak som nybörjarulvar går och tänker på. Även om det skulle vara så att ulvarna fått alibinamn så blir det här en scummig tell då det i det läget känns mest som att någon verkar smart och lägger upp en 'plan' som hen vet att hen inte kommer kunna åka dit på.

Om ulvarna fått alibinamn så är förövrigt Vimes god.

KK said:
"Det mest optimala ulvandet handlar om minimal kommunikation för att inte "färga" av sig så det lyser igenom att man är i samma lag."
Fel. Det är bara krank och Troberg som tror på det där. Men för all del, för min del får ulvarna jättegärna spela så där då det gör det mycket enklare för byn.

Trasapa said:
Säg att vi faktiskt har anlänt i par, varje doktor har en medresenär med sig som hänger ihop fluff mässigt. Hastfers info som säger att hans respektive doktor är en dålig fisk ger oss alltså en indikation på att doktor Ö är skurk.

Däremot blir det rent livsfarligt för medresenärer att outa sitt namn då ulvarna vet vems deras följeslagare är och inte gärna vill att de yttrar sin info.
Jättekonstigt. Jag kan dock inte bestämma mig för om det är en scumtell eller om han bara borde gått och lagt sig. Trasapa får gärna kika igenom hela det här inlägget imorgon bitti och se om han känner för att revidera sin teori något.

Matematiken, vad som står helt klart är att om vi kommer i ett läge med 3 spelare kvar, (ergo 1 ulv) så ska vi rösta ut två. Det ska då ske så att man först röstar om vem man tror är god, och sen tvingar de två andra att lägga sina röster på varandra (dubblar chansen att vinna, hindrar maffianinjning).

Kan vi därmed dra slutsatsen att vi tjänar på att rösta ut fler redan nu? Njae... problemet är att det finns så många faktorer att ta hänsyn till. I en mening är det rätt att vi genom den andra döda byter en 0% chans att få en maffia (nattmord), mot en 25% chans. Samtidigt så riskerar vi att förkorta spelets längd. Så frågan är om den där 25% chansen är värt en dag mindre. Och svaret på den frågan beror förstås väldigt mycket på upplägget, har vi en siare till exempel? I så fall är förkortandet antagligen dåligt (så länge inte siaren åkt ut eller inte finns då, då faller ju det argumentet), och hur mycket information tror vi att vi kan få ut per dag. Det finns här alltså en hel mängd icke-matematiska variabler att ta hänsyn till vilket gör att jag får svårt att ge ett svar. Men min åsikt är att vi nog nu i början bör ta det lite lugnt och istället försöka hålla nere takten på folk som dör för att samla information, men att det inte direkt är hela världen om det sker ett dubbelmord, det i sig kan förövrigt ge väldigt mycket info särskilt om vi får se vilken färg det var på dom när dom dog.

Sen står det ju inte vad som händer om det är fler än två med lika många röster, om vi antar att alla dör så hade ju taktiken med 3 spelare varit rätt spännande att köra direkt, om vi röstar fram någon som ska överleva och sen dödar alla andra första dagen så torde vi ju ha 75% att vinna, och om vi antar att man försökt göra spelet balanserat så är det ju självklart ett odds vi borde ta. (Ett problem finns dock med ninjande maffior när dom är fler än en kvar, så helt självklart hade det inte varit ändå).

Recca går ut tokaggro direkt mot Vimes faktiskt ganska sansade attacker, så jag antar att Recca är grön, hon har i och för sig lagt sig till med en spelstil som är väldigt lätt att kopiera som maffia, men det känns ändå naturligt, även den här gången.

Jag tycker inte att vi bör ha fler än två, högst tre drev. Vi måste börja samla ihop oss. Nu finns det ju en massa information som jag inte hunnit läsa än, och jag vet faktiskt inte om jag kommer hinna det imorrn heller, har besök från British Airways på jobbet och ska ut på kvällen. Men jag kommer läsa en del under morgondagen, och jag kommer då särskilt läsa de sammanfattningar av läget från folk som jag anser vara bra på spelet och sen nog rösta därefter. Men av det jag har läst så vill jag helst rösta på Max eller Trasapa, och Max hade väl ingen röst alls just nu så för att inte sprida det ännu mer:

Röst: Trasapa

Patient Beta

Swordsman
Recca said:
Empiricus said:
Och dessutom verkar det för mig som att mitt extra är väl grundat till min identitet fluffmässigt, då borde andras också kunna vara det tycker jag (hence, mina frågor om tematisk koppling. För mig är det kopplingen mellan mig och min Doktor som har att göra med mitt extra).
Det här känner jag inte alls igen i mitt pm. Jag har inget som pekar mot att min identitet fluffmässigt har med min information att göra så vitt jag kan se. Står det alltså uttalat så att din roll är kopplad till en specifik doktor?
Njae, det finns en koppling mellan roll och varför jag har det extra jag har. Som passar tematiskt. Så att om jag ser mitt namn, ser mitt extra och hur det är formulerat och tittar på mig på Doctor Who-pedian så tänker jag "Ah, men det fattar jag ju, det hänger ju ihop".

Hastfer

Warrior
Vad sägs om att hänga mig, basse eller recca som har släppt på fluffet?
Det är ju stor chans att en bybo dinglar procentmässigt och då är det väl bra att få någonting bekräftat att gå på?

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Ser jag att jag ska dingla släpper jag namnet i slutskedet

Patient Beta

Swordsman
Björn den gode said:
Jag tycker inte att vi bör ha fler än två, högst tre drev. Vi måste börja samla ihop oss. Nu finns det ju en massa information som jag inte hunnit läsa än, och jag vet faktiskt inte om jag kommer hinna det imorrn heller, har besök från British Airways på jobbet och ska ut på kvällen. Men jag kommer läsa en del under morgondagen, och jag kommer då särskilt läsa de sammanfattningar av läget från folk som jag anser vara bra på spelet och sen nog rösta därefter. Men av det jag har läst så vill jag helst rösta på Max eller Trasapa, och Max hade väl ingen röst alls just nu så för att inte sprida det ännu mer:

Röst: Trasapa
Det är nu 4 på Hastfer, 3 på Recca, 2 på Thodd och Trasapa, 1 på Basenanji och 1 på Jocke Kofot.

Hastfer har ju snackat en massa ovan och jag är därför lite benägen att släppa honom ett tag, åtminstone för att stuva om min röst. Att samla ihop till ordentliga drev är ju något jag också gärna ser att det görs.

Därför
Röst: Thodd

Thodd är ju också uppe nu på fler än 1 röst, med min röst hamnar hen på 3 röster. Då ligger också Hastfer och Recca på 3 röster vardera.

Thodd:
Det jag helst skulle vilja se här är en uppryckning, kanske en outning om ifall ditt extra och din roll passar ihop tematiskt. Jag vill också se ett ordentligt byggt case mot den du röstar på, för just nu känns det som att du hoppat med rösterna mellan folk för att hitta en safe plats att stå på allt eftersom Konrad Konvalj hetsat dig med piskan.

Take a breather, make a case.

Gällande Hastfers senaste kommentar och också gällande Thodds spelande:
Visst, jag misstänker er för att ha ludna svansar, men lägg er inte ner och självdö för det, upp och leverera något, vi vill inte tappa folk i onödan.

Trasapa

Swordsman
Japp jag känner att sömn hade varit det bättre alternativet. När jag läser igenom mitt inlägg nu så känns det ju lite för simpelt och enkelspårigt, jag tyckte helt enkelt att det lät bättre i mitt dåsiga huvud. Troligen så glömde jag hälften av vad jag tänkte på vägen också, det skulle vara några fler variabler som försvann mellan hjärna-fingrar.

Hur som.

Styrbjörn, jag får inte riktigt en motivering på din röst mot mig.
Du citerar mitt förvirrade inlägg om det ponerade scenariot och säger att det är konstigt men kan vara utmattning eller scumtell men ger mig chansen att förklara.

Men så några rader längre ner så blir det ändå en röst på mig. Med anledningen av att Max inte har någon men jag har. Är min scumtell större än Max's eller försöker du bara starta/hänga med ett drev mot mig för att få någon poäng gjord? Jag vet inte riktigt vad du vill komma åt nu eftersom du inte orkade att vänta på min kommentar angående mitt tidigare inlägg.

Sen får du gärna förklara varför Vimes blir grön om ulvarna har alibi, för det har jag inte riktigt fattat.

Alla andra må se upp till dig som någon ulvlirs guru men för mig har du inte bevisat något. Du kan inte komma in och slänga ur dig så tafatta kommentarer som
Björn den "gode" said:
Om ulvarna fått alibinamn så är förövrigt Vimes god.
och anta att jag köper det utan ifrågasättande som många andra verkar redo att göra.

Nej björn, vi två står på jämlik grund och jag kommer inte ta något du säger för absolut sanning bara för att det kommer just ifrån dig. Dina ord väger lika mycket som någon annans och på samma sätt kräver jag att du motiverar dig på samma vilkor.

Övriga, kan ni(och såklart björn) ge mig er åsikt om mina tankar angående Hastfer och Jocke. Är jag ensam att tycka att Hastfers uttalande är grönande och att Jocke är långt mer skum?

Jag vill bara veta hur ni tänker som fortfarande har era röster på Hastfer då han i mina ögon faktiskt tonat ner sin ulvighet.

Vimes

Sillkung
Jag har rätt mycket idag, likt igår. Eller likt hela spelet antagligen, att jag var rätt aktiv under första dagen var på bekostnad av sådant jag egentligen behöver göra. Men jag läser allt och kommenterar väl om jag tycker något är viktigt att kommentera. Grejen är att det inte hände så där jättemycket spännande igår, tycker jag. Jag skulle gärna se att vi lyster blicken lite från fluffet och outningarna och börjar försöka diskutera scum tells. Jag vet att det görs också, att det är svårt att presentera jättevassa cases R1 och att jag inte borde gnälla eftersom jag var hyfsat inaktiv igår. Men det handlar mer om en generell känsla av att vi nog mjölkat tillräckligt med outningar och fluffdiskussion för första rundan. Jag tror vi tjänar på att låta det vila.

Dock vill jag kommentera några grejer så det inte glöms bort:
1. Infon att en doktor är schizo och kan vara farlig tolkar jag som att en doktor kan värvas av ulvarna. Det kan vara en hämsko för massoutning, vet ulvarna vem som är Doktor nr X så kan de värva över denne.
2. Det är idiotiskt att tro att medhjälparna vet om "deras" (i den mån det öht går att koppla en medhjälpare till en specifik doktor) är god eller ond. Jag tror verkligen inte spelet är så enkelt.

Men skit i sånt nu. Det är utröstning ikväll, och vi behöver ha ett (minst) namn att rösta ut. Så, min genomgång av alla:

Basenanji
Basse är ett av de namn vars död jag skulle kunna stödja ikväll. Det är dels att han i början av spelet körde ett "buhu, spelet är svårt och jag suger"-inlägg utan att det var påkallat av något. Och det är dels att hans info-outning lika gärna kan vara ulvinfo, ulvlögn eller whatnot, samt att han varit lite inkonsekvent i sina forumleringar kring den.

Brynolf den Gode
Bör förstås ges utrymme att komma in i spelet. Jag gillar dock inte alls att han först skrev "inatt kommer jag berätta hur det ligger till!" för att sedan, när det väl var dags presentera ett rätt spretigt inlägg. Å andra sidan stämmer det inte riktigt på hur han brukar spela som ulv, så tillsvidare köper jag hans angivna anledningar.

Empiricus
Är grön är min uppfattning. Han började rätt osynligt, men har kommit igång med sin kloka stil. För min del grönas han av andra orsaker också, men de får vi ta i ett senare skede.

Hastfer
Också en av de som jag kan tänka mig ha ihjäl ikväll. Märkligt spel studntals och en infoutning som likt Basses knappast grönar honom. Att han skulle vara så fruktansvärt grön stämmer ju inte. Hastfer satt med hela förra spelet, och lyckades där visa att han var grön. Det har han INTE gjort här.

Jocke Kofot
Har jag svårt att placera. Jag tycker inte att hans plötsliga outning är speciellt rödande, utan tycker tvärt om att han svarat vettigt kring varför. I övrigt osynlig, känns dock mer som en bybo som är osäker på hur han ska göra nytta än en varulv som lågflyger. Men jag kan ha fel.

Konrad Konvalj
Jag vill gärna gröna KK. Och på det stora hela är känslan bra. Men jag tycker han, i synnerhet igår, gått lite på tomgång. Myxcket tjabbande med Trasapa som jag inte tycker är speciellt intressant. Därtill la han hastigt en skyddande hand över Hastfer, samtidigt som han tokdissat en riktig nybörjare som Thodd. Det är en diskperans i hans bemötande av folk.

Max
Vilsen noob-bybo eller skräckslagen noob-ulv. Jättesvårt att veta. Jag skulle vilja att Max gjorde en lista som jag gör här, och tydligt tar ställning till vilka han vill ha ut.

Max Raven
Fluffmeistro! Precis som ulv-Larsson i TMNT-spelet. Fet heads up, tycker jag. Det är förstås hjälpsamt att Raven kommer med förklaringar av fluffet, men den roll han tagit är optimal för en ulv: han är hjälpsam utan att behöva ta ställning alls. Jag vill se Raven tycka något om spelet också, och inte bara om fluffet. Annars kommer jag vilja rösta ut honom, spännande inlägg om Doktor Who eller inte.

Recca
Min prime evil. Till skillnad från BDG tycker jag inte att hennes motanfall mot mig i början är grönande. Jag tycker mig sett många ulvar i många spel göra precis så (senast jag själv). Hennes teori om att de tidiga deltagarna var skumma är fortfarande den bästa scum tellen i spelet, imo. Lägger därtill att hon varit osynlig i övrigt och har en infooutning som inte grönar henne (likt Hastfer och Basse alltså). I nuläget röstar jag helst ut Recca! (!)

Trasapa
Jag tycker inte alls att Trasapa varit så jäkla skum eller dålig. Tvärt om har jag sett en del vettigt därifrån. BDGs påpekande är dock riktigt kan jag tycka. Trasapas spel på det stora hela tycker jag dock känns vettigt och välvilligt.

Thodd
Till skillnad från många tycker jag att Thodden verkar grön och att han faktiskt försöker. Jag gillar inte KKs och Empis jakt mot honom riktigt: kom igen killar, vem har ett case i det här läget av spelet? Det Thodden har gjort, det är att han på ett tydligt sätt förklarat vilka han misstänker med sin "Ulv-lista". Han är föredömligt tydlig och duktig med dett aställningstagande, och försöker dessutom hålla sig till tre namn. Jag gillar Thodd, han må kanske inte presentera Den Slutgiltiga Lösningen på Ulvproblemet, men han tar ställning bättre än många andra. Hands off my Thodd.

---

Så, mina alternativ för utröstning:
Basse, Hastfer och Recca. Helst Recca.

Om någon mer ska pressas innan vi driver mot deadline så är det Max Raven.

Röst: Max Raven
Kom igen nu. Berätta något om dig själv och om spelet. Och lämna fluffet på hyllan ett tag.

Recca

Femme Fatale
Uppesittarnatt och fucking blodprov klockan 8 på morronen bådar för intressanta massiva inlägg tydligen.

K.K: Spelar sitt patenterade bybolir och så länge han håller låda och inte nojjar är det jättebra för byn.
Vimes: Spelar också som han brukar. I början gick han på mig lite stingsligt, enligt mig. Jag har svårt att släppa hur han reagerade på mitt tarvliga skämt; spel för gallerierna? Har annars inte gjort något jag sett som ulvigt så han är också grönish.
Brynolf: Har inte varit aktiv nog. Som K.K säger så kommer Brynolf vanligtvis igång i runda 2 och det har aldrig varit ett problem innan att han är passiv tidigt och blir aktiv senare. Dock är just hans sätt att spela väldigt enkelt, så det är helt omöjligt att säga någonting om honom i relation till ulvighet/byboighet i det här skedet.
BDG: Brynolfs ersättare. Förväntar mig mycket av den gamla räven BDG som är varulvspelens okrönte mästare. Jag har ännu inte sett honom som ulv, dock. Att lägga en röst i första inlägget på precis det sätt han gör på mig är dock nåt han har patent på. Honungsfälla. Tyvärr så ger det ju inget när man väljer någon som redan har stort fokus på sig. Skulle läst tråden och inte bara utgått från att Recca var grönast, alltså. ^^
Empiricus: Kör sitt game verkar det som. Det enda jag reagerar på är när han skriver att han ska hålla lite på statistiken. Då undrar jag: Om han för protokoll, varför hålla på det? Vad tjänar byn på att han inte meddelar oss sina resultat??
Basenanji: Har spelat väldigt vajjigt och som K.K pekade ut så är det mycket som inte tycks stämma. En sammanfattning av Basenanji ser helt enkelt ut som någon som har gafflat väldigt mycket och i efterhand inte tycks kunna få ihop sina teorier. I sitt första (?) inlägg skriver Basenanji
basse said:
Så jag ska vila lite mer i det här spelet, ta't lite lugnare med påståenden och förhoppningsvis hinna ikapp egot.
...Här förvarnar Basse redan i förväg om att han inte kommer spela som han gjorde i förra spelet. I förra spelet var han bybo. Grejen är att om aktiviteten varit ”the issue” så hade jag förstått det bättre. Typ: ”Jag kommer inte skriva lika mycket i det här partiet för jag har en tenta, jag jobbar på ett nytt ställe, är barnvakt” etc. Men här säger Basse att han kommer spela annorlunda än i förra liret för att då var han... vad var du Basse? Bybo.
Basse said:
Förra liret var jag aldeles för tvärsäker i kombination med att en godtrogenhet som till och med skulle provocerat Jesus Son of God.
Så jag ska vila lite mer i det här spelet, ta't lite lugnare med påståenden och förhoppningsvis hinna ikapp egot.
K.K har redan pekat på konstigheter i Basses övriga spel. För närvarande håller jag därför Basse som en av mina mest misstänkta.
Trasapa: Jag är riktigt imponerad av den här killen/tjejen. Bra, sunda tankar. K.K menar att hans outning var otajmad men sedan dess har det varit ett spel på hög nivå. Han har sannerligen uträttat mer än mig i R1. :/
Hastfer: Oegentligheter. Jag förväntar mig att Hastfer kommer igång och blir varm i skorna...
Max/Jocke Kofot/Max Raven/Thodd/Hastfer: Det är notoriskt svårt att läsa nybörjare. I detta lir har vi en hel liten drös nybörjare.
Hastfer har varit i luppen lite.
Thodd. Alltså, jag har Thodd och Basse som mina favvo-ulvar just nu. Thodd spelar ...konstigt.
Todd said:
Jag kommer att vara min magkänsla trogen gällande spelsätt.
Todd i första inlägget. K.K är på nästan direkt och påpekar att det här inte ger någon information att arbeta med. Det är som att säga: ”Jag kommer spela som jag känner för.”
K.K ställer en följdfråga vilken Thodd svarar på med detta:
Thodd said:
aah, my bad.

Jag är säker på att vi alla inte är doktorer då det bara spelats in 11 doktorer i dagsläget mig veteligen.

Nej jag säger att vi är x doktorer y partners och z ulvar

Angående röstsystemet så känns det som att om vi inte röstar unisont så finns det risk för att det går fort utför.

Anta att vi röstar lika mellan 2 personer i runda 1 då ryker eventuellt 3 personer och då är vi bara 9 kvar. Så varje runda har potential att bli 1½ runda i värde för antingen röd eller grön sida.

Jag menar visst finns chansen att 2 ulvar nackas i runda 1 redan om vi inte röstar på en och samma, här finns dock ett aber och det är att det kan bita oss i ändalykten om vi röstar fel också.

Summa: Håll ihop rösterna. Riskerna överväger knappast fördelarna (iofs kan det gynna oss mot slutet att rösta ut 2 samtidigt)
Det här svaret är 9 minuter efter K.K’s fråga. Så här i efterhand vet vi att Thodd är en följeslagare vilket innebär att han åtminstone måste anta att det finns doktorer och följeslagare. Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till. Tänk på att när Thodd skrev detta så hade två personer (?) gått ut med att de var doktors, Vimes och K.K. Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Thodd said:
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.

Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Thodd said:
Jag har inte fått kläm om din syn/spelstil än brynolf

röst: brynolf gimme whatcha got
Har för mig att det är i den här vändan som det påpekas att spelstilen inte är så himla givande.
Thodd said:
Ursäkta att jag inte varit så tydlig i mitt spelande, jag håller fortfarande på att lär mig lite.

Jag fick ngn slags känsla för att rösterna användes för att, inte vet jag, rikta lampan så att säga. Nästan som en "virtuell stafettpinne"...

Skall lägga ned den stilen då den följdaktligen är felaktig.
Jag läser en hel del av inläggen och försöker att följa gamla rävars spår.
Att jag röstade på brynolf var som sagt en "lampa" bara som riktades emedan min röst på Vimes var det att jag tyckte att det var lite väl snabbt ut med doktors-claim.

Inser nu att man kanske inte skulle ha outat sig själv som medresenär heller utan väntat på ett ev "drev" som kommer lufsandes. Lite jobbigt att komma med grön info om man inte har ngn kvar att briljera med.

Drar tillbaka min röst på Brynte och väljer att lägga den på K.K

Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>
Grejen är att rösterna används som en lampa. Men lampan riktas mot både personen man röstar på och kanske mest på den som röstar. Dock stör jag mig på uttrycket ”virtuell stafettpinne”. Som att röstandet var bara ett sätt att flytta uppmärksamhet från en själv till någon annan. ”aha, du drevar mot mig, men då röstar jag på Larsson så att du ska dreva honom, ahahahaha, outsmarting you any day!!” Jag får en känsla av en arrogant nybörjarulv som inte tror på byns förmåga och spelar ett ganska flamsigt spel.
Det som mest ger mig det intrycket är att Thodd inte väljer att spela ett lagspel utan kör sitt eget race. Han verkar inte invänta någon annan att föreslå taktik, utan kör på av egen motorkraft, oberoende av att det finns varulvsspelsveteraner med i mixen. Det är ju skitbra att han är aktiv och kör sitt spel, men de röster han har tryckt ur sig har verkligen inte varit bra motiverade i det här läget.
Å andra sidan kan det vara en nybörjarbybo som försöker hitta sin spelstil...
Thodd har några inlägg där han förklarar att han är newbie och har svårt att hänga med, det är inget jag tycker är grönande lr rödande.
Jag blandar mig i lite och ställer Thodd mot väggen över att jag inte tycker han tar ställning i existerande drev, mitt bland annat och Basses. Hans svar om att han inte tycker något i Basse-drevet är:
Thodd said:
Angående basse som ulv så har jag honom på min lista
Sedan listar han upp några kandidater och det slutar med att han pratar mest om... K.K? Som han sedan avskriver från sin misstankelista. Varpå han röstar på Jocke Kofot utan att motivera rösten förrän i nästa inlägg. Då låter motiveringen så här:
Thodd said:
Jag röstar på dig för att jag tyckte att du var väldans snabb ut med "namn" + nummer.
Känns lite som i Talk-shows där den som är först blir mest trodd.
Eller så drog du en kvalificerad gissning och kände "what the hell 9 känns bra"
Eller så är du verkligen 9 och ulvarna noterar och tycker "jaha, 9 kan vi inte gömma oss bakom.. den är claimad."
Jag ser inte vari detta Thodd anser är rödande nog att skicka en röst på Jocke Kofot, ligger. Alltså, 1. Jocke var snabbt ut med sin doktor och nummer. Övriga alternativ är också perplexing. Men det som står ut mest tydligt i det här är inte de dåligt motiverade rösterna utan vad Thodd vet som inte vi vet.

Om Thodd är ulv så innebär det att ulvarna inte har nummer på sina doktorer.

Själva antagandet att ulvarna inte har alibiroller är i sig i detta skede av spelet en scumtell, enligt mig. Vidare passar helt plötsligt rösten på Vimes' tidigt i spelet väldigt bra in här, enligt mig. Thodd resonerar utifrån en tanke om att ulvarna saknar alibin. Jag tycker det står ut som en röd självlysande tråd i hans inlägg.
Sett i det ljuset är rösten som Thodd lägger i början på Vimes med motiveringen att Vimes försöker gröna sig med en tidig bluff-outning av Doktor-rollen ganska rödande.
Röst: Thodd

Sammanfattningsvis:
Mina röda just nu är:
Thodd
Basse

Med en skara svårdefinierade spelare efter sig.

Mina grönish just nu är:

K.K

Vimes
Empi
Trasapa

Konrad Konvalj

Myrmidon
BDG said:
Massa text.
Härligt att du är med i matchen BDG.

Men..

Det var inte mycket matnyttigt där va? Rätt mycket plast och luft om du frågar mig.

1. Du väljer Max som en potentiell ulvkandidat med hjälp av att citera typ det ända inlägget Max har deltagit med förutom röstflyttar och allmänt nybörjarspelande.

Finns det inte fulare fiskar att oroa sig över i nuläget än Max-not-Raven?

Det Max skriver är ju självklarheter för mer runtinerade varulvsspelare. Texten i sig är ju sånt som vi "gamla" har med oss i ryggraden och det är ju precis så som Max beskriver det. Han pratar ju i hur han vill att byn skall outa för att eventuellt fånga ulvar. Inga konstigheter. Eller?

2. Du slänger in en brasklapp baföatt gällande mitt påpekande att minimal kommunikation är att föredra som ulv. Jag är av den åsikten. Det är inte en felaktighet. Varför tar du ens upp det? Är det allt du vill lyfta fram i mitt spel? Jag, Troberg och krank pysslar med dessa tankar. Lixom, nått mer i mitt spel må du ju kunna lyfta efter 200+ inlägg. Förstår inte varför du ens tar upp det. Är det för att visa vart du står i just den punkten? Övriga ställningstaganden då? Vart är dom?

3. Trasapa grejen har Trasapa själv kommenterat så där lägger jag mig inte i.

4. Allt det matematiska är ju mest utfyllnad. Mycket text, men inte direkt nått som hjälper byn eller?

Hur vill du ha det i R1? Vill du naila två eller fler spelare eller är det nått som gynnar ulvarna? Enligt K.K gynnar upplägget ulvarna. Enligt Vimes gynnar det byn. Hur vill du ha det?

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Det är ju stor chans att en bybo dinglar procentmässigt och då är det väl bra att få någonting bekräftat att gå på?

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Huh... Den här självuppoffrande stilen känns märklig när du kombinerar den med 2 andra alternativ. Då blir det som att du tänker: "Oh shit jag har flest röster på mig men om byn drar lott mellan mig och två andra så har jag oddsen på min sida att överleva. Ja så gör vi!!"

Trasapa

Swordsman
Hastfer said:

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Jag kan läsa det här inlägget på två vis. Ett av dem är just som Recca typ gjort, ett försök till sympati eller uppgivenhet från en ulv. Att du dessutom väljer de som redan står för stupstocken bekräftar väl det.

Eller så utgår jag från ockham's och antar att du är grönish, utifrån mitt tidigare kommenterade inlägg av dig. Och det här faktiskt är en, för dig, smart och gedigen plan att få reda på sanningen angående fluff outande.

Jag vill gärna tro på alternativ två, du är grön(i båda aspekterna) och det här är en välmenande plan från din sida att sålla ut lögner.

Trasapa

Swordsman
Lite lustigt att Recca och Vimes är varandras motpoler genom hela spelet. Enligt Vimes så är Thodd grönare än en konstgräsmatta medans Recca ser en kraftig behåring.

Vore ni båda ulvar så tycker jag att ni överdriver avståndstagandet lite och kommer därför för stunden anta att så inte är fallet. Ni kan ju såklart vara två bybor som bara hamnat i luven på varandra p.g.a att ni läser saker olika. Recca har ju däremot inte kastat någon större misstanke mot Vimes vad jag kan minnas utan kör mer mot Thodd och Basse.

Så vi har Vimes som hugger Recca och skyddar Thodd.
Recca ser ändå Vimes som grönish med hugger Thodd.

Jag skulle gärna se era(Vimes, Recca) tankar angående det här. Hur ställer du dig Recca till att Vimes skyddar den du ser som ulvig?

Och Vimes du har ju redan Recca som favorit till galgen, har det påverkats något av hennes drev mot Thodd?

Och vad kan ni andra mer erfarna få ur det här som jag själv missat? Är det troligt att både Recca och Vimes kan vara ulvar? Jag ser inte det.

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Hastfer said:

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Jag kan läsa det här inlägget på två vis. Ett av dem är just som Recca typ gjort, ett försök till sympati eller uppgivenhet från en ulv. Att du dessutom väljer de som redan står för stupstocken bekräftar väl det.

Eller så utgår jag från ockham's och antar att du är grönish, utifrån mitt tidigare kommenterade inlägg av dig. Och det här faktiskt är en, för dig, smart och gedigen plan att få reda på sanningen angående fluff outande.

Jag vill gärna tro på alternativ två, du är grön(i båda aspekterna) och det här är en välmenande plan från din sida att sålla ut lögner.
Det är dock en ganska dum plan, enligt mig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj
Jag vill gärna gröna KK. Och på det stora hela är känslan bra. Men jag tycker han, i synnerhet igår, gått lite på tomgång. Myxcket tjabbande med Trasapa som jag inte tycker är speciellt intressant. Därtill la han hastigt en skyddande hand över Hastfer, samtidigt som han tokdissat en riktig nybörjare som Thodd. Det är en diskperans i hans bemötande av folk.
Tjabbandet med Trasapa är av godo ty Trasapa har kommit ut ur det hela som en mycket starkare och friskare spelare som tillför en massa gott till byn.

Hur tycker du Hastfer har kommit ur situationen nu när jag valde att lägga en skyddande hand där? Har han blivit mer grönisch eller har ulvstämpeln jobbar sig fast hårdare i pannan?

Tokdissat Thoddy.. Asså, läser vi mina inlägg till Thodd så har jag använt mig av en hjälpande hand där det behövts. Jag har kommit med goda råd och försökt fått igång honom som en god bybo. Just i detta nu lägger du en skyddande hand över Thoddy. Okay. Hur har Thoddy kommit ur min press mot slutet? Har han visat upp en byboig sida eller har han gått ner sig lite djupare i ulvträsket?

Så.

1. Trasapa har spelat upp sig efter vår beef. Fel av mig?
2. Hur ser du på Hastfer nu? Du var en av de terriers som jagade honom då jag valde att lägga på min barmhärtiga hand för att ge honom luft.
3. Hur ser du på Thodd? Före och efter K.K´s mindre milda behandling. Jämförelsevis med noobie-Hastfer då. (Jag ser ju i listan att du har honom som mer grön än röd, men hur ser du på att Thodd har hanterat "stressen" kontra exempelvis Hastfer.)

Hastfer

Warrior
Recca said:
Hastfer said:

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Huh... Den här självuppoffrande stilen känns märklig när du kombinerar den med 2 andra alternativ. Då blir det som att du tänker: "Oh shit jag har flest röster på mig men om byn drar lott mellan mig och två andra så har jag oddsen på min sida att överleva. Ja så gör vi!!"
Om jag är ulv så ja.
Läs det som Trasapa gjorde i alt 2.

Ditt utlägg om Toad tycker jag är bra och jag är inte främmande för att hänga hen.

Men det jag menar är att det har funnits drev på dig mig och basse och alla vi har outat fluff. Folk kan se oss tre som ulvar och då är det väl bättre att hänga någon av oss för att få lite fakta att gå på efter rundan.
Jag förutsätter att om en bybo håller på att dingla så slänger den fram allt av värde för byn.

Vimes

Sillkung
Det ÄR förvånande, Trasapa!

Jag och Recca brukar ju vara som Bonnie & Clyde, som Thelma och Louise, som vänster- och högersko, som lorder och lodisar, som jordnötssmör och choklad, som rom och cola, som spagetti och western, som katt och hund, som Audi och liten kuk, som sexism och reklam, som Tom och Jerry, som Ben och Jerry, som sommar och glass...

Ja. Vi brukar pola. Framför allt brukar jag gilla Recca. Och hon har nog svårt att se när jag är ulv. Typ. Men här tycker jag alltså att Recca inte alls varit speciellt bra eller Reccig. Så jag vet inte. För min del (från ett utifrånperspektiv) tycker jag att det rimligaste tolkningen av den här motsättningen är att det inte borde vara så att Recca är grön och jag röd. Hade jag varit ulv och Recca bybo hade jag antagligen polat med henne traditionsenligt. Annars kan man förstås tolka det som att vi pratat ihop oss om att fejka ett bråk, men jag tror aldrig jag varit med om ett stageat bråk i något varulvsspel.

Men äh, svårt att analyser hur det ska tolkas. Jag misstänker ju Recca för att jag tycker jag har goda anledningar till det.

Vimes

Sillkung
Fan, det är ingen som kör Audi och tog illa upp nu? :/ Tänk på att jag kör Ford och är ocool och måste hävda mig på något vis. Eller nått.

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
1. Trasapa har spelat upp sig efter vår beef. Fel av mig?
2. Hur ser du på Hastfer nu? Du var en av de terriers som jagade honom då jag valde att lägga på min barmhärtiga hand för att ge honom luft.
3. Hur ser du på Thodd? Före och efter K.K´s mindre milda behandling. Jämförelsevis med noobie-Hastfer då. (Jag ser ju i listan att du har honom som mer grön än röd, men hur ser du på att Thodd har hanterat "stressen" kontra exempelvis Hastfer.)
1. Jag vet inte om jag tycker att Trasapa spelat upp sig. Jag tycker inte han sög innan, utan tycker mest att du tjabbat en massa med honom som gjort att ni båda lagt en massa text på ointressanta saker.
2. Hastfer är som sagt misstänkt tycker jag. Jag tycker inte han spelat upp sig bara för att du försökt ge honom utrymme.
3. Det orimliga med pressen mot Thodd är att han ska "presentera ett case". Det är inte så jäkla lätt. Så min uppfattning av er press är att den gjort att han blivit mindre benägen att ta ställning (vilket han gjort bra tidigare (även om han inte motiverat sig direkt)), den reaktionen säger inget om hans fraktion tycker jag, bara att han är ny och osäker. Tycker inte er press varit konstruktiv.

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Lite lustigt att Recca och Vimes är varandras motpoler genom hela spelet. Enligt Vimes så är Thodd grönare än en konstgräsmatta medans Recca ser en kraftig behåring.

Vore ni båda ulvar så tycker jag att ni överdriver avståndstagandet lite och kommer därför för stunden anta att så inte är fallet. Ni kan ju såklart vara två bybor som bara hamnat i luven på varandra p.g.a att ni läser saker olika. Recca har ju däremot inte kastat någon större misstanke mot Vimes vad jag kan minnas utan kör mer mot Thodd och Basse.

Så vi har Vimes som hugger Recca och skyddar Thodd.
Recca ser ändå Vimes som grönish med hugger Thodd.

Jag skulle gärna se era(Vimes, Recca) tankar angående det här. Hur ställer du dig Recca till att Vimes skyddar den du ser som ulvig?

Och Vimes du har ju redan Recca som favorit till galgen, har det påverkats något av hennes drev mot Thodd?

Och vad kan ni andra mer erfarna få ur det här som jag själv missat? Är det troligt att både Recca och Vimes kan vara ulvar? Jag ser inte det.
Jag skulle ju gärna se att du kommenterar mitt inlägg där jag tar upp mina misstankar mot Thodd. Det faktum att du försöker få det här att handla om en beef mellan Vimes och mig som jag inte ens noterat existerade (bortsett att han har mig som ulv då, men det får stå för honom) tycker jag är konstigt. Kan du ta upp vad som utgör beefen?

Angående Vimes har jag notoriskt svårt att läsa honom. Det är något med att få gulliga komplimanger av en snygg karl som gör mig knäsvag och gör att jag får svårt att analysera personen.

Vimes

Sillkung
Recca said:
Det är något med att få gulliga komplimanger av en snygg karl som gör mig knäsvag och gör att jag får svårt att analysera personen.
:gremwink: :heart: