Uppesittarnatt och fucking blodprov klockan 8 på morronen bådar för intressanta massiva inlägg tydligen.
K.K: Spelar sitt patenterade bybolir och så länge han håller låda och inte nojjar är det jättebra för byn.
Vimes: Spelar också som han brukar. I början gick han på mig lite stingsligt, enligt mig. Jag har svårt att släppa hur han reagerade på mitt tarvliga skämt; spel för gallerierna? Har annars inte gjort något jag sett som ulvigt så han är också grönish.
Brynolf: Har inte varit aktiv nog. Som K.K säger så kommer Brynolf vanligtvis igång i runda 2 och det har aldrig varit ett problem innan att han är passiv tidigt och blir aktiv senare. Dock är just hans sätt att spela väldigt enkelt, så det är helt omöjligt att säga någonting om honom i relation till ulvighet/byboighet i det här skedet.
BDG: Brynolfs ersättare. Förväntar mig mycket av den gamla räven BDG som är varulvspelens okrönte mästare. Jag har ännu inte sett honom som ulv, dock. Att lägga en röst i första inlägget på precis det sätt han gör på mig är dock nåt han har patent på. Honungsfälla. Tyvärr så ger det ju inget när man väljer någon som redan har stort fokus på sig. Skulle läst tråden och inte bara utgått från att Recca var grönast, alltså. ^^
Empiricus: Kör sitt game verkar det som. Det enda jag reagerar på är när han skriver att han ska hålla lite på statistiken. Då undrar jag: Om han för protokoll, varför hålla på det? Vad tjänar byn på att han inte meddelar oss sina resultat??
Basenanji: Har spelat väldigt vajjigt och som K.K pekade ut så är det mycket som inte tycks stämma. En sammanfattning av Basenanji ser helt enkelt ut som någon som har gafflat väldigt mycket och i efterhand inte tycks kunna få ihop sina teorier. I sitt första (?) inlägg skriver Basenanji
basse said:
Så jag ska vila lite mer i det här spelet, ta't lite lugnare med påståenden och förhoppningsvis hinna ikapp egot.
...Här förvarnar Basse redan i förväg om att han inte kommer spela som han gjorde i förra spelet. I förra spelet var han bybo. Grejen är att om aktiviteten varit ”the issue” så hade jag förstått det bättre. Typ: ”Jag kommer inte skriva lika mycket i det här partiet för jag har en tenta, jag jobbar på ett nytt ställe, är barnvakt” etc. Men här säger Basse att han kommer spela annorlunda än i förra liret för att då var han... vad var du Basse? Bybo.
Basse said:
Förra liret var jag aldeles för tvärsäker i kombination med att en godtrogenhet som till och med skulle provocerat Jesus Son of God.
Så jag ska vila lite mer i det här spelet, ta't lite lugnare med påståenden och förhoppningsvis hinna ikapp egot.
K.K har redan pekat på konstigheter i Basses övriga spel. För närvarande håller jag därför Basse som en av mina mest misstänkta.
Trasapa: Jag är riktigt imponerad av den här killen/tjejen. Bra, sunda tankar. K.K menar att hans outning var otajmad men sedan dess har det varit ett spel på hög nivå. Han har sannerligen uträttat mer än mig i R1. :/
Hastfer: Oegentligheter. Jag förväntar mig att Hastfer kommer igång och blir varm i skorna...
Max/Jocke Kofot/Max Raven/Thodd/Hastfer: Det är notoriskt svårt att läsa nybörjare. I detta lir har vi en hel liten drös nybörjare.
Hastfer har varit i luppen lite.
Thodd. Alltså, jag har Thodd och Basse som mina favvo-ulvar just nu. Thodd spelar ...konstigt.
Todd said:
Jag kommer att vara min magkänsla trogen gällande spelsätt.
Todd i första inlägget. K.K är på nästan direkt och påpekar att det här inte ger någon information att arbeta med. Det är som att säga: ”Jag kommer spela som jag känner för.”
K.K ställer en följdfråga vilken Thodd svarar på med detta:
Thodd said:
aah, my bad.
Jag är säker på att vi alla inte är doktorer då det bara spelats in 11 doktorer i dagsläget mig veteligen.
Nej jag säger att vi är x doktorer y partners och z ulvar
Angående röstsystemet så känns det som att om vi inte röstar unisont så finns det risk för att det går fort utför.
Anta att vi röstar lika mellan 2 personer i runda 1 då ryker eventuellt 3 personer och då är vi bara 9 kvar. Så varje runda har potential att bli 1½ runda i värde för antingen röd eller grön sida.
Jag menar visst finns chansen att 2 ulvar nackas i runda 1 redan om vi inte röstar på en och samma, här finns dock ett aber och det är att det kan bita oss i ändalykten om vi röstar fel också.
Summa: Håll ihop rösterna. Riskerna överväger knappast fördelarna (iofs kan det gynna oss mot slutet att rösta ut 2 samtidigt)
Det här svaret är 9 minuter efter K.K’s fråga. Så här i efterhand vet vi att Thodd är en följeslagare vilket innebär att han åtminstone måste anta att det finns doktorer och följeslagare. Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till. Tänk på att när Thodd skrev detta så hade två personer (?) gått ut med att de var doktors, Vimes och K.K. Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Thodd said:
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.
Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Thodd said:
Jag har inte fått kläm om din syn/spelstil än brynolf
röst: brynolf gimme whatcha got
Har för mig att det är i den här vändan som det påpekas att spelstilen inte är så himla givande.
Thodd said:
Ursäkta att jag inte varit så tydlig i mitt spelande, jag håller fortfarande på att lär mig lite.
Jag fick ngn slags känsla för att rösterna användes för att, inte vet jag, rikta lampan så att säga. Nästan som en "virtuell stafettpinne"...
Skall lägga ned den stilen då den följdaktligen är felaktig.
Jag läser en hel del av inläggen och försöker att följa gamla rävars spår.
Att jag röstade på brynolf var som sagt en "lampa" bara som riktades emedan min röst på Vimes var det att jag tyckte att det var lite väl snabbt ut med doktors-claim.
Inser nu att man kanske inte skulle ha outat sig själv som medresenär heller utan väntat på ett ev "drev" som kommer lufsandes. Lite jobbigt att komma med grön info om man inte har ngn kvar att briljera med.
Drar tillbaka min röst på Brynte och väljer att lägga den på K.K
Röst: Konrad Konvalj Anledning: Tycker att du är väldans snabb med att skifta uppmärksamhet till höger och vänster så ingen har eg funderat(eller har de) om det är en taktik från k.k för att hålla sig själv utom misstankar. <Make me belive in you>
Grejen är att rösterna används som en lampa. Men lampan riktas mot både personen man röstar på och kanske mest på den som röstar. Dock stör jag mig på uttrycket ”virtuell stafettpinne”. Som att röstandet var bara ett sätt att flytta uppmärksamhet från en själv till någon annan. ”aha, du drevar mot mig, men då röstar jag på Larsson så att du ska dreva honom, ahahahaha, outsmarting you any day!!” Jag får en känsla av en arrogant nybörjarulv som inte tror på byns förmåga och spelar ett ganska flamsigt spel.
Det som mest ger mig det intrycket är att Thodd inte väljer att spela ett lagspel utan kör sitt eget race. Han verkar inte invänta någon annan att föreslå taktik, utan kör på av egen motorkraft, oberoende av att det finns varulvsspelsveteraner med i mixen. Det är ju skitbra att han är aktiv och kör sitt spel, men de röster han har tryckt ur sig har verkligen inte varit bra motiverade i det här läget.
Å andra sidan kan det vara en nybörjarbybo som försöker hitta sin spelstil...
Thodd har några inlägg där han förklarar att han är newbie och har svårt att hänga med, det är inget jag tycker är grönande lr rödande.
Jag blandar mig i lite och ställer Thodd mot väggen över att jag inte tycker han tar ställning i existerande drev, mitt bland annat och Basses. Hans svar om att han inte tycker något i Basse-drevet är:
Thodd said:
Angående basse som ulv så har jag honom på min lista
Sedan listar han upp några kandidater och det slutar med att han pratar mest om... K.K? Som han sedan avskriver från sin misstankelista. Varpå han röstar på Jocke Kofot utan att motivera rösten förrän i nästa inlägg. Då låter motiveringen så här:
Thodd said:
Jag röstar på dig för att jag tyckte att du var väldans snabb ut med "namn" + nummer.
Känns lite som i Talk-shows där den som är först blir mest trodd.
Eller så drog du en kvalificerad gissning och kände "what the hell 9 känns bra"
Eller så är du verkligen 9 och ulvarna noterar och tycker "jaha, 9 kan vi inte gömma oss bakom.. den är claimad."
Jag ser inte vari detta Thodd anser är rödande nog att skicka en röst på Jocke Kofot, ligger. Alltså, 1. Jocke var snabbt ut med sin doktor och nummer. Övriga alternativ är också perplexing. Men det som står ut mest tydligt i det här är inte de dåligt motiverade rösterna utan vad Thodd vet som inte vi vet.
Om Thodd är ulv så innebär det att ulvarna inte har nummer på sina doktorer.
Själva antagandet att ulvarna
inte har alibiroller är i sig i detta skede av spelet en scumtell, enligt mig. Vidare passar helt plötsligt rösten på Vimes' tidigt i spelet väldigt bra in här, enligt mig. Thodd resonerar utifrån en tanke om att ulvarna saknar alibin. Jag tycker det står ut som en röd självlysande tråd i hans inlägg.
Sett i det ljuset är rösten som Thodd lägger i början på Vimes med motiveringen att Vimes försöker gröna sig med en tidig bluff-outning av Doktor-rollen ganska rödande.
Röst: Thodd
Sammanfattningsvis:
Mina röda just nu är:
Thodd
Basse
Med en skara svårdefinierade spelare efter sig.
Mina grönish just nu är:
K.K
Vimes
Empi
Trasapa