Trasapa said:
Däremot blir det rent livsfarligt för medresenärer att outa sitt namn då ulvarna vet vems deras följeslagare är och inte gärna vill att de yttrar sin info.
Så outande av doktorers nummer gynnar byn då vissa resenärer vet att deras polare är scumbags.
Men outande av medresenärers namn är dåligt för byn eftersom ulvarna då vet vem de ska röja ur vägen.
Trasapa said:
Du citerar mitt förvirrade inlägg om det ponerade scenariot och säger att det är konstigt men kan vara utmattning eller scumtell men ger mig chansen att förklara.
Men så några rader längre ner så blir det ändå en röst på mig.
Jo, det är ju så det fungerar i det här spelet, jag ger dig chansen att förklara, och för att du ska förstå att om det inte är en väldigt bra förklaring så är det dig jag helst vill hänga. Tills jag har sett den förklaringen så ligger (låg) alltså min röst på dig. Nu hade du en riktigt dålig förklaring då du inte alls gick igenom resonemanget igen, men jag hittade en ännu skummare typ när jag läste igenom tråden. Det betyder inte att du är av kroken.
Alltså, för det första, hur vet ulvarna vem deras följeslagare är(kan vara att jag har dålig fluffkoll, finns det alltså en strikt 1-1 koppling mellan doktorer och medhjälpare? Lät inte riktigt så i startinlägget), eller är det så att du råkar veta det för att du är ulv och har fått den infon?
För det andra, om man outar namn och ens info består i att man vet att Dr X är ond, så får man väl för hela friden vara så smart att man också outar den infon samtidigt, folk är inte dumma liksom. Sen vet jag inte om det här med att det skulle vara ofarligt att outa nummer stämmer heller med fluffet, det var väl nån som skrev att han inte outat om han var Dr 4 eller Dr 10 då dessa tydligen var extra populära eller nåt?
Så nej, hela det där inlägget är jätteförvirrat, men dessutom förvirrat på ett sätt som jag tycker verkar ulvförvirrat. Vad som däremot talar för dig är att du överhuvudtaget skrev det, eftersom du inte var under någon särskild press så känns det som en väldigt konstig grej att göra som ulv då man alltid är nervös över vad man skriver att skriva ett inlägg till mitt i natten. Nu blir det lite stream of conciousness här, för när jag tänker så, så tycker jag nog snarare att du blir grön än röd, och ok, du kan få ramla av kroken lite, men jag är fortfarande kvar och fiskar.
Trasapa said:
Alla andra må se upp till dig som någon ulvlirs guru men för mig har du inte bevisat något. Du kan inte komma in och slänga ur dig så tafatta kommentarer som
BDG said:
Om ulvarna fått alibinamn så är förövrigt Vimes god.
Watch me.
Något mindre drygt (fast fortfarande ganska drygt jag vet), jag vet förstås inte att det är så, det bygger på en resonemangskedja som jag känner mig ganska övertygad om stämmer, baserad på vad jag kommer ihåg av vimes, och baserat på hans inlägg i början. Jag är själv hyfsat säker att det stämmer. Men om jag går ut med resonemanget så kommer minst två personer (bland annat K.K) att säga att det där är ju bara luft, det behöver ju inte alls vara så, var det här ditt bergsäkra resonemang?? Det är ju jättedåligt.
Sen kommer jag inte kunna hålla mig från att svara på det, och det slutar med att vi får en vilseledande debatt då den inte ens handlar om att hitta en ulv (eftersom vi inte vet om ulvarna fått alibiroller eller inte, eller ja, jag vet det inte i vart fall, du kanske gör).
Så jag återkommer till det här om det blir lite lugnare, som att vi har ett par tydliga drev som jag tycker är rätt ok båda två.