Recca said:
Jag skulle ju gärna se att du kommenterar mitt inlägg där jag tar upp mina misstankar mot Thodd.
Så gärna så.
Recca said:
Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till.
Här callar jag BS direkt. Du greppar efter något att kasta mot Thodd och det här är vad du kommer upp med? Snälla, killen/tjejen/grönsaken är noob och vet att ulvalir består av bybor och ulvar. I det här fallet är det doktorer det handlar om och han själv är Medresenär, alltså är nästa logiska steg att det är tre fraktioner; Doktors, Medresenärer, Ulvar. Inte svårare än så, återigen Ockham's.
Recca said:
Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Se ovan. Varför ska han krångla till det och börja spåna i huruvida det finns 5,7 eller fan 10 olika grupper. Det mest självklara i det läget är att tänka;
"oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara två grupper plus ulvar".
Inte; "oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara hur många fraktioner som helst och jag fattar ingenting".
recca said:
Thodd said:
Thodd
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd har förklarat hur han uppfattade röstningar, alltså som lampor som man belyser de man vill ha info ifrån. Här säger Thodd att han inte är säker på varför Vimes outade så tidigt. Är det för att han är bybo och säker eller är han en ulv som vill vara tidigt ute för att verka förtroendeingivande. Han röstar således på Vimes för att han vill ha ut mer som styrker Vimes byboighet alternativt ulvighet.
Recca said:
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.
Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Ok.. Här tar han sitt förnuft till fånga? Hur då menar du? Han kommer själv på sig med att det inte ger så mycket att ligga på Vimes med en röst på så klena grunder(samma grunder du själv har byggt en case runt) så han flyttar sin "lampa" mot en ny spelare som han inte har grepp om och vill ha mer info av. Allt utifrån hur han har uppfattad röstningens funktion.
Så här fortsätter det. Sen hakar du upp dig på att Thodd använder en dålig metafor i form av stafettpinne, han kör sitt eget race, jadajadajada.
Men så när Thodd faktiskt försöker göra en motivering till sin röst på Jocke så hugger du där också och tycker att den är kass för att
DU inte anser att det är rödande nog för en röst. Perspektiv much?
Nej det var en dålig sammanfattning av Thodd du har gjort enligt
MIG. Den är intetsägande och det känns mer som att du greppar efter bruna halmstrån.
Jag hade kunnat vänta mig den här "sammanställningen" från mig, basse, thodd eller fan Hastfer men inte från dig Recca som är en skitduktig spelare och har lång erfarenhet. Du borde ha kunnat komma upp med bättre scumtells, speciellt om du hade riktat in dig på någon annan än Thodd. Det finns flera som erbjuder mer ulvspår än så här. Fan jag ger av mer rödskimmer i många inlägg kan jag erkänna. Men ändå smäller du mest krut på nybörjar Thodd som faktiskt försöker.
Recca said:
Det faktum att du försöker få det här att handla om en beef mellan Vimes och mig som jag inte ens noterat existerade (bortsett att han har mig som ulv då, men det får stå för honom) tycker jag är konstigt. Kan du ta upp vad som utgör beefen?
Vad är det jag försöker få att handla om eran beef? Din aversion mot Thodd? Jag tycker helt enkelt att eran "beef" är mer intressant än ditt halvdana försök att hitta sikt på Thodd.