Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Patient Beta

Swordsman
Basenanji said:
II) Och hur hade den "dynamiten" kunnat tas tillvara om jag hade följt varulvsmaestros råd?

:gremlaugh:
Nu är jag inte varulvsmaestron i fråga, och jag kommer låta lite dryg, men när jag skrev:

Empiricus said:
Innan fler går ut och säger vad de är så undrar jag om någon har nån bra anledning att INTE göra det?
Så hade du kunnat svara "Ja, det finns det, knip käft om doktorskap och följeslagarskap så länge".
Nu gjorde du ju inte det utan tog det som att jag ville ha fram allt istället.

Björn den gode

Swashbuckler
Basenanji said:
Och bra även om Basenanji skulle visa sig vara grön då hans info, om den kan bekräftas verkligen är dynamit, och säger en hel del om upplägget.

I) Fan, nu blev jag grymt sugen på att rösta på mig själv!

II) Och hur hade den "dynamiten" kunnat tas tillvara om jag hade följt varulvsmaestros råd?

:gremlaugh:
II, Point taken. Problemet som jag ser det är väl att oavsett hur mycket vi kan få ut av den så har den antagligen hjälpt ulvarna mer.

Du ska förövrigt inte alls rösta på dig själv (om du inte är ulv), för det är alltid bättre att få ut en ulv än en bybo, alltid, utan undantag. Alltså om du är bybo så måste du fortsätta sprattla och försöka övertyga oss om vem som är mer ulvig, eftersom du ju i så fall vet att det är dåligt att döda dig.

Nu tror jag ju inte att du är det iofs, så gör som du vill :gremsmile:

Basenanji

Postd20modernist
Empo – förlåt tusen miljarder stjärnstopp gånger för att jag inte uttryckte mig som du hade gjort. :gremwink: Läser du vad jag skrev så var huvudspåret i min argumentation att vi skulle ta't försiktigt med outningar.

När du sedan sammanställde en lista över doktorer/ej doktorer vart jag skrajsen.

Du vet: paranoid bybo-grejen.

Basenanji

Postd20modernist
Ja, det är också slutsatsen i en tidigare post som jag skrivit: en bybo måste alltid vara solidarisk med byn genom att sprattla.

Jag kan bara inte släppa Recca. Nu har dessutom Trasapa gjort en fin-fin analys som ytterligare stärker mina misstankar.

Jag ska försöka förfina analysen av henne, men i grund och botten går den ut på att hon är en ulv som går ut med sitt roll-PM, men mixtrar med den så att den passar en bybo.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Empo – förlåt tusen miljarder stjärnstopp gånger för att jag inte uttryckte mig som du hade gjort. :gremwink: Läser du vad jag skrev så var huvudspåret i min argumentation att vi skulle ta't försiktigt med outningar.

När du sedan sammanställde en lista över doktorer/ej doktorer vart jag skrajsen.

Men Basse. Det här påpekade jag och flera andra under den tiden det var riktigt aktuellt.

Alltså, du kliver in i spelet med ditt inlägg nr.1

Basse said:
En snabb kommentar: jag är inte alls helt säker på att det är säkert att börja outa doktorer, följeslagare och whatnot's.

Tvärtom blir jag misstänksam mot Emp's som snabbt vill göra sammanställningar.
9 minuter senare.

Basse said:
Nuäre ju så att Emps är en motståndare till detta om jag läst tråden rätt. Nog för att han fixar att förklara sig själv, men ditt inlägg känns som ett stort hafsverk för att få iväg något "produktivt"

Alltså, Emps vill trots allt köra detta via drev och det är ju en rätt klok tanke.
Sen lägger du in Empis som en av dina misstänkta, och jag (envis sate) fortsätter att ta Empis parti och försöker få dig att se att du är fel ute.

Kånkel Kanalje said:
Tydliga "motståndare" till outning Doktor/Följeslagare är Empis och Hastfer. Basse har flera gånger påpekat att Empis håller i trådarna för att outa här, men Empis vill outa via drev inget annat. Nu tycks det ha fallerat totalt med att dreva ut det hela i och med att så många har bajsat ur sig sitt. Många kvar dock och att lägga sin röst och sätta press är bra verktyg så det är fortfarande en väldigt bra idé att göra´t på Empis vis.
Empis said:
Asså, jag kan vara luddig jag med så tat inte för någon form av anklagelse. Lixom bättre om Empis tar tag i det här, men nu har jag kladdat så jävligt i det så jag tar det tydligt.

Empis vill att vi drevar och Empis vill veta om det finns anledningar till att INTE outa. Ungefär så. Du har läst honom rätt, och är soft med att outa med eller utan press.
Men du läser fortfarande varken mina poster eller Empis poster på rätt sätt utan kör på med nått så udda som:

Basse said:
Röst: Empiricus

Hans första poster.
Lixom, så här fortsätter det fram tills nu. Jag tycker att det är jättemärkligt.

Patient Beta

Swordsman
Basenanji said:

Well, hoppas du är med på banan med vilken poäng jag ville göra med mitt inlägg där i början, speciellt när jag försökte göra samma poäng med att ta det lugnt med outningar. :gremwink:

Det sagt så kommer jag fortfarande att gå igenom allt igen efter jobbet och vet fortfarande inte var jag har dig riktigt. Men nu har jag iallafall fått bemött den frågan och du är inte i topp på min lista just nu, men fortfarande i topp fem.

Basenanji

Postd20modernist
Du citerar fel person på flera ställen.

Men okej, för att komma vidare,

JA, jag fattade inte att Emp var tveksam till att outa.

Och jag läste slarvigt och missade att han ville outa tillsammans med drevande.

Sorry, förlåt och excuse me!

Kan vi gå vidare nu?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Torsdag idag. Hängning ikväll.

Jag tror inte vi skall försöka oss på nått spektakulärt ikväll. Vi skall alltså stå rätt enade innan det är för sent. Ska vi ge oss på två eller fler hängningar ikväll så krävs det att vi är väldigt säker på vår sak och inte ger ulvarna någon möjlighet att trolla oss mot slutet.

Jag kommer inte att kunna delta aktivt mot slutet så troligen lägger jag min slutgiltiga röst någon gång innan 18.00.

Jag kan som bekant tänka mig att se Basse dingla.

Fyller på med lite små saker här och nu innan det är för sent.

1. Larsson har snackat i att det skall vara ett svårt spel för byborna. Det må ju betyda att vi skall vara på vår vakt och inte ta allt för givet. Det är inget klassiskt upplägg i det här spelet utan det finns fräckheter som kan ställa till det.

2. Jag är tämligen säker på att det inte finns någon Väktare överhuvud taget och jag har gett Basse många möjligheter att snacka om Powerroller överlag istället för enbart Väktare/Siare.

3. Om det finns någon Siare eller inte har jag ingen koll på. Däremot kan jag tänka mig (som BDG?) att det finns en naiv siare. Det ger ulvarna en rätt fet buff.

En hängning av Basse kommer ge oss saker oavsett bybo-ulv. Grejen med Väktare/Siare är ändock nått som är lite av ett gissel. Larsson skall göra ett svårt spel så det är klart han trollar oss all på ett eller annat sätt. Jag har försökt försäkra mig om att Basse inte sitter och drar saker ur röven här men det är ju återkommande att det enligt Basse skall finnas en Väktare/Siare. Båda dessa är skit jämfört med något annat. Andra bybor är viktigare än dessa två roller. Finns inte rollerna så är det ju givet så och då stämmer Basses info klockrent.

Knyter samman med en tydlig minioutning så att inget försvinner i bruset.

Jag tolkar min roll på ett vis som inte gör en Väktare rimlig. Om det finns en Siare eller drar jag inga förhastade slutsatser om. Jag kan tänka mig att det finns en naiv Siare.

Sen röstar jag på Thodd just nu.

Efter Trasapas post som belyser Recca som ett scum så förstärks mina misstankar gentemot Recca igen. En röst på Recca-Basse känns i nuläget väldigt rimligt för mig.

Röst: Ingen

Tillsvidare. Slutgiltig röst runt 18.00 kan tänkas.

Basenanji

Postd20modernist
Jsut nu har jga inte Emp på nån misstankelista alls.

Dessutom är ju hela grejen överspelad iom att vi vet vilka som har outat Doktor/Medresenär, så snälla låt oss gå vidare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Du citerar fel person på flera ställen.

Men okej, för att komma vidare,

JA, jag fattade inte att Emp var tveksam till att outa.

Och jag läste slarvigt och missade att han ville outa tillsammans med drevande.

Sorry, förlåt och excuse me!

Kan vi gå vidare nu?
Hehe. Jo jävlarns vad fel det var citerat..

Andra Basse är ju så klart jag själv och sista Empis är ju såklart jag själv också. Det var en slarvig sammanställning av mig.

Du är förlåten men inte grön lixom. Jag tycker dock att det är anmärkningsvärt att du inte haft nån lust att ta in det hela tidigare.

Basenanji

Postd20modernist
KK said:
2. Jag är tämligen säker på att det inte finns någon Väktare överhuvud taget och jag har gett Basse många möjligheter att snacka om Powerroller överlag istället för enbart Väktare/Siare.
Kolla KK – det här är asviktigt.

Du verkar resonera som att om två spekare har fått information som inte stämmer så måste någon av de ljuga/vara ulv.

Men det kan ju vara så att LJS har gett oss olika typer av fluff som är motsägelsefull!

Uteslut inte den möjligheten – för byns skull och framförallt för att göra det möjligt att tolka vårt fluff på mer än ett sätt!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
KK said:
Kolla KK – det här är asviktigt.

Du verkar resonera som att om två spekare har fått information som inte stämmer så måste någon av de ljuga/vara ulv.

Men det kan ju vara så att LJS har gett oss olika typer av fluff som är motsägelsefull!

Uteslut inte den möjligheten – för byns skull och framförallt för att göra det möjligt att tolka vårt fluff på mer än ett sätt!
Givet utesluter jag inte det. Jag hade däremot inte någon lust att kasta fram det i ansiktet på dig på stört. Jag har ju haft för avsikt att smyga fram det hela och det har jag gjort genom hela rundan. Egentligen hade jag en plan på att sitta på det till nästa runda, men jag ville ge dig en mer ärlig chans att jobba fram din byboighet. Nu har byn en del av min information så det kan säkerligen komma nått mer utav detta.

Jag spelar med ett öppet sinne.

Vimes

Sillkung
Det är märkligt, men trots att BDGs alla invändningar mot Basse är legitima och riktiga så tycker jag Basse kommer grönare ur det här än han var när han gick in i det. Han känns grön, helt enkelt. Sedan är det förstås rätt och riktigt att Basse är taktiskt rätt att ta ut, men jag tycker verkligen att Recca känns mycket mer ulvig.

En dubbelutröstning av Basse och Recca ikväll? Det smakar väl fågel?

Basenanji

Postd20modernist
Först ville jag protestera, men med lite eftertanke tycker jag nog att det är en rätt bra idé.

Har Recca för övrigt gjort nån grej av det där analyserandet av de första posterna som hon pratade om:

Recca (med min fetstil) said:
Skrivet av: Recca
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.

//klippetiklipp//

Ursäkta. Vad betyder då det? :gremsmile:

För egen del betyder det att jag kommer kika extra kritiskt på folk som skrivit i början av tråden.

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Recca said:
Jag skulle ju gärna se att du kommenterar mitt inlägg där jag tar upp mina misstankar mot Thodd.
Så gärna så.
Recca said:
Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till.
Här callar jag BS direkt. Du greppar efter något att kasta mot Thodd och det här är vad du kommer upp med? Snälla, killen/tjejen/grönsaken är noob och vet att ulvalir består av bybor och ulvar. I det här fallet är det doktorer det handlar om och han själv är Medresenär, alltså är nästa logiska steg att det är tre fraktioner; Doktors, Medresenärer, Ulvar. Inte svårare än så, återigen Ockham's.
Recca said:
Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Se ovan. Varför ska han krångla till det och börja spåna i huruvida det finns 5,7 eller fan 10 olika grupper. Det mest självklara i det läget är att tänka;
"oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara två grupper plus ulvar".
Inte; "oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara hur många fraktioner som helst och jag fattar ingenting".

recca said:
Thodd said:
Thodd
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd har förklarat hur han uppfattade röstningar, alltså som lampor som man belyser de man vill ha info ifrån. Här säger Thodd att han inte är säker på varför Vimes outade så tidigt. Är det för att han är bybo och säker eller är han en ulv som vill vara tidigt ute för att verka förtroendeingivande. Han röstar således på Vimes för att han vill ha ut mer som styrker Vimes byboighet alternativt ulvighet.

Recca said:
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.

Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Ok.. Här tar han sitt förnuft till fånga? Hur då menar du? Han kommer själv på sig med att det inte ger så mycket att ligga på Vimes med en röst på så klena grunder(samma grunder du själv har byggt en case runt) så han flyttar sin "lampa" mot en ny spelare som han inte har grepp om och vill ha mer info av. Allt utifrån hur han har uppfattad röstningens funktion.

Så här fortsätter det. Sen hakar du upp dig på att Thodd använder en dålig metafor i form av stafettpinne, han kör sitt eget race, jadajadajada.

Men så när Thodd faktiskt försöker göra en motivering till sin röst på Jocke så hugger du där också och tycker att den är kass för att DU inte anser att det är rödande nog för en röst. Perspektiv much?

Nej det var en dålig sammanfattning av Thodd du har gjort enligt MIG. Den är intetsägande och det känns mer som att du greppar efter bruna halmstrån.

Jag hade kunnat vänta mig den här "sammanställningen" från mig, basse, thodd eller fan Hastfer men inte från dig Recca som är en skitduktig spelare och har lång erfarenhet. Du borde ha kunnat komma upp med bättre scumtells, speciellt om du hade riktat in dig på någon annan än Thodd. Det finns flera som erbjuder mer ulvspår än så här. Fan jag ger av mer rödskimmer i många inlägg kan jag erkänna. Men ändå smäller du mest krut på nybörjar Thodd som faktiskt försöker.

Recca said:
Det faktum att du försöker få det här att handla om en beef mellan Vimes och mig som jag inte ens noterat existerade (bortsett att han har mig som ulv då, men det får stå för honom) tycker jag är konstigt. Kan du ta upp vad som utgör beefen?
Vad är det jag försöker få att handla om eran beef? Din aversion mot Thodd? Jag tycker helt enkelt att eran "beef" är mer intressant än ditt halvdana försök att hitta sikt på Thodd.
Trasapa said:
Oj, vilket aggro inlägg du gör. Du gillar verkligen inte mig Trasapa, och det lyser igenom. Jag producerar ett case och du spottar mig i princip i ansiktet.
Trasapa said:
Recca said:
Angående Vimes har jag notoriskt svårt att läsa honom. Det är något med att få gulliga komplimanger av en snygg karl som gör mig knäsvag och gör att jag får svårt att analysera personen.
Och nu smörar du dessutom killen som jagat dig från ruta ett. Det är inte rätt, det är alltid scumbags som får tjejen.
Vad är det för fel på dig??? Jag har inte trashtalkat dig, men du gör det mot mig, plus att du häver ur dig rena jävla äckloteorier om kvinnor. Hade du satt en smiley eller något så att jag fattat att det var ett skämt hade det varit en grej men nu känns det faktiskt inte som att jag vill vara med och spela med dig mer. Jag vill skriva nåt skit just nu men jag tänker låta bli så att jag slipper bli avstängd från det här forumet.

Basenanji

Postd20modernist
RÖSTA!

Hörni, så här ser det ut (om jag inte är en dörrskrapa):

Max Raven har 3 röster (Vimes och Recca, Empiricus)

Hastfer har 2 röster (Jocke Kofot och Max Raven)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Trasapa har 2 röster (Max och BDG)
Jocke Kofot har 1 röst (Trasapa)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Ingen: Konrad Konvalj

---

Max Raven? Ska vår fluffexpert ut redan i första rundan?
Hm. Ogillas starkt.

Kan inte Recca och Vimes hjälpa mig att förstå vad Raven har gjort som motiverar en röst på honom?

Sedan. om jag ahde avrit ulv nu hade jag hoppat högt av glädje över de synnerligen goda möjligheterna att sätta dit två bybor i en smäll.

Vi måste samla rösterna!

Basenanji

Postd20modernist
Re: RÖSTA!

Sedan: jag låter min röst ligga kvar på Recca.

Jag saknar hennes analys av spelets början, jag tycker att hennes gnabb med Vimes inte känns helt trovärdigt, Trasapas analys innehåller en hel del vettigt och jag får överhuvudtaget vibbar av att hon inte riktigt vill driva spelet utan mer vill peka ut andras märkligheter i hopp om att det ska dra till sig misstankar från andra.

Men, och det är verkligen ett men – jag har svårt att sammanfatta rundan. Den har varit rörig på många sätt och fluffet ligger (tycker jag) verkligen byn i fatet. Det är knepigt att förhålla sig till och jag tycker nog att en massoutning ligger nära till hands om vi ska kunna dra nytta av fluff-analyser.

Vad tycker ni andra? Har ni helt klart för er hur fluffet funkar?

Trasapa

Swordsman
Björn den gode said:
Watch me.
Något mindre drygt (fast fortfarande ganska drygt jag vet), jag vet förstås inte att det är så, det bygger på en resonemangskedja som jag känner mig ganska övertygad om stämmer, baserad på vad jag kommer ihåg av vimes, och baserat på hans inlägg i början. Jag är själv hyfsat säker att det stämmer. Men om jag går ut med resonemanget så kommer minst två personer (bland annat K.K) att säga att det där är ju bara luft, det behöver ju inte alls vara så, var det här ditt bergsäkra resonemang?? Det är ju jättedåligt.

Sen kommer jag inte kunna hålla mig från att svara på det, och det slutar med att vi får en vilseledande debatt då den inte ens handlar om att hitta en ulv (eftersom vi inte vet om ulvarna fått alibiroller eller inte, eller ja, jag vet det inte i vart fall, du kanske gör).

Så jag återkommer till det här om det blir lite lugnare, som att vi har ett par tydliga drev som jag tycker är rätt ok båda två.
Skitdålig bortförklaring mer än förklaring..
Är det den attityden du tänker köra med alltså? Recca ger Thodd skit för att han kör sitt race och inte bryr sig om byn, jag vill gärna se henne hugga på det här också.

Så alternativt så är du rädd för K.K då han kommer syna din luftiga förklaring och du har ingen egentlig tyngd bakom det du säger.

Däremot så lägger du upp lite matnyttigt runt Basse som faktiskt inte har kommit upp på tapeten tidigare.
Det får du cred för och det får mig att vilja lägga min röst på basse, just för att det kan vara en win/mindreloss även om han är bybo.

Däremot är Recca en god kandidat som jag inte kommer släppa. Även Jocke hänger löst, mycket tack vare inaktivitet och tidigare konstigheter.

Men ikväll är det iväg för lite old fashion rollspelande. Så det här kan vara mitt sista längre inlägg då jag troligen bara kan köra med telefonen senare och det är ett aber att göra längre inlägg.

Min röst kommer jag att lägga på Basse eftersom det verkar vara en majoritet påväg däråt och jag anser att BDG har rätt i att vi där har mest att vinna även om vi har fel. Dessutom är jag emot idén på två utröstningar i första rundan annars hade jag gärna lagt på Recca men vill inte gärna gynna en splittring.

Tyvärr håller jag till viss del med Vimes också att basse känns lite grönare efter det här tumultet än innan, men fakta kvarstår att vi kan få ut nåt av basses bortgång även som bybo.

Röst: Basenanji

Jag ska försöka följa utvecklingen så gott jag kan under kvällen och min röst kan komma att ändras beroende på vad som kommer fram.

Basenanji

Postd20modernist
Re: RÖSTA!

Jag är har level 20 i klassen "Slarv-Nisse". Funderar på att multi-klassa till "Anti-ordningsman". Vad tror ni?

SÅ HÄR ska väl rösterna ser ut:

Trasapa har 1 röst (Max)
Jocke Kofot har 1 röst (Trasapa)
Basenanji har 1 röst (BDG)

Ingen har 1 röst (KK)

Basenanji

Postd20modernist
RÖSTA! RÖSTA! RÖSTA!

Vi uppdaterar! Spännande!

Basenanji har 2 röster (BDG, Trasapa)
Trasapa har 1 röst (Max)

Ingen har 1 röst (KK)