Thodd-analysen som blev bajsad på
Thodd om sin röst på Jocke Kofot:
Thodd said:
Jag röstar på dig för att jag tyckte att du var väldans snabb ut med "namn" + nummer.
Känns lite som i Talk-shows där den som är först blir mest trodd.
Eller så drog du en kvalificerad gissning och kände "what the hell 9 känns bra"
Eller så är du verkligen 9 och ulvarna noterar och tycker "jaha, 9 kan vi inte gömma oss bakom.. den är claimad."
Vi har snackat fram och tillbaks om huruvida ulvarna har alibin eller inte. Det har varit en ganska stor topic. Det är många som varit inne på det, mig inkluderat.
Thodds anledning till rösten på Jocke Kofot är att han claimat namn och nummer tidigt - dvs han är en ulv som har gissat ett nummer eller så är han en bybo och då har han gjort så att ulvarna inte kan gömma sig bakom något nummer.
Det finns ingenting i Thodds motivering som tar upp möjligheten att ulvarna har alibin.
Jag var inte så himla inklusiv i min kommunikation i mitt stora inlägg som Trasapa trasade sönder. Jag har läst inlägget igen och igen. Det ser banne mig dåligt ut, det håller jag med om. Min ursäkt är att jag skrev det mesta igårnatt och resten på morronen. Det blev lite hafsigt.
Nåväl, åter till topic.
I ljuset av att Thodd utgår från att ulvarna inte kan tänkas ha alibin; om vi nu backtrackar alltså...
Thodd said:
aah, my bad.
Jag är säker på att vi alla inte är doktorer då det bara spelats in 11 doktorer i dagsläget mig veteligen.
Nej jag säger att vi är x doktorer y partners och z ulvar
Thodd said:
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
Med andra ord: Är Thodd ulv så saknar ulvarna alibin. Han utgår från vad han vet, i det här fallet att ulvarna saknar alibin.
Men fuck it liksom, jag kan ha fel. Jag blev inspirerad av K.K's press på Thodd innan, såg lite oegentligheter i Thoddans spel och började kolla upp honom. Nu har strålkastaren riktats mot mig för att jag formulerade mig som ett pucko. Det är lugnt, jag borde inte ha skickat det inlägget så tidigt på morronen.
Men jag är fortfarande sur på Trasapa. Faktum är att jag skrev ett långt (två a4) inlägg där jag i princip kallade honom för bös på olika sätt. Men nu är allt glömt.