Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Vimes

Vimes said:
Du har fortfarande inte svarat på de här frågorna BDG:

1. Menade du att du trodde att jag ville rösta ut Max Raven? Ja eller nej? Nu senast undvek du frågan genom att börja prata om att jag ska vara mer omsorgsfull med mitt röstande i framtiden.
Ja det trodde jag. Nu kanske det är så att du brukar rösta på folk du inte vill rösta ut, (sluta med det i så fall), men jag har alltid utgått från att när man skriver röst och ett namn med fet stil så betyder det något. Och detta något är att man vill rösta ut den personen. Lite som när jag igår skrev att jag ville ha en förklaring av trasapa, och då lade min röst på honom. Då lade jag min röst på honom eftersom jag just då ville rösta ut honom.

Du verkar leva i en värld där man inte röstar på dom man vill ska åka ut, jag röstar på dom jag vill ska åka ut, och jag tror det är därifrån missförståndet har uppstått. Om någon skriver ett inlägg "Av dom här anledningarna tycker jag att BDG är god, 1) 2) 3) 4)... och sen avslutar med röst, BDG" så tolkar jag det inlägget som att personen ändå trots sina anledningar att tro att jag är god har ännu starkare anledningar till att tro att jag är skum.

Vimes said:
2. Du skrev i slutet av R1 att jag var röd om Basse var grön. Direkt i R2 skriver du att du tror att jag är grön. Trots att ditt OM-scenario inträffat. Vad har ändrats?
Det som ändrades var att Basse visade sig vara grön, vilket var extremt oväntat för mig och jag var tvungen att tänka efter om det där du gjorde faktiskt var rödande eller inte.

Jag kom fram till att jag inte tror du är ond. Det har inget att göra med att du callade bullshit (snarare tvärtom, hade jag varit ond så hade jag lätt kunna ta en sån strid, det hade nämligen gjort att jag sluppit ta i massa andra saker under hela dagen och antagligen inte försämra mina chanser att överleva heller) utan det fanns andra anledningar till att jag tror på det.

Vimes said:
Du har nämligen fått det att framstå som att jag ville rösta ut Raven, och med tanke på att du varit och hämtat citat från ett inlägg där jag rätt tydligt deklarerar att han inte är ett av mina utröstningsalternativ. Poängen här är att du vill få det att framstå som att det i slutskedet av R1 stod mellan Basse och Raven, snarare än Basse och Recca.
Om jag har fått det att framstå som det så ber jag om ursäkt, det har aldrig varit min avsikt. Till exempel när jag skrev på slutet att man borde rösta på Basenaji eller Recca, så menade jag inte att man skulle rösta på Max Raven. Jag vet inte vart du har fått det här ifrån faktiskt. Det enda jag har påpekat i den röran var att det framstod som att du ville rösta ut Max Raven, och att det berodde på, du vet, att du faktiskt röstade på honom. (se ovan).

Vimes said:
Eftersom du haft rejäl beröringsskräck vad gäller Recca tidigare har det stor betydelse för hur vi ska tolka er relation när vi fått hennes fraktion svart på vitt. (Hint för framtida toilkning: är hon ulv är du nog också det.)
Jag förstår din poäng här, jag väntar helst med att ta den debatten tills efter att vi fått bekräftat att det faktiskt är så.
Vimes said:
3. Vidare då: den här efterhandskonstruktionen att du ville bjuda in ulvar att råka hoppa från den förmodat röde Basse. DU skriver att det inte var en välgenomtänkt och genomanalyserad plan. Fine, det kan jag köpa. Jag har aldrig välgenomtänkta planer. Men det som stör mig med din "känsla" i det här fallet är att du gör två saker i det här inlägget: dels så säger du åt mig att jag är knepp som tror att det går att vända drevet och dels så bjuder du in folk att hoppa från Basse-drevet. I samma inlägg. Även om det inte var ett helt genomtänkt inlägg så är det för motsägelsefullt för att stämma. I call bullshit.
Hittade ingen fråga här. Men en allmän kommentar: så fine, det kanske var bullshit. Du gjorde enligt mig en väldigt konstig grej väldigt nära deadline, jag hade inte tid att fundera, jag satt på krogen, jag skrev vad jag kände verkade vara rimliga inlägg. Återigen jag tycker inte att det här rödar mig, men jag är ju lite partisk.

Vimes said:
4. Sen så skriver du att jag slänger förolämpningar åt dig. Är det så att du tagit illa upp av något jag skrivit så ber jag om ursäkt för det. Men jag kan faktiskt inte tycka att jag gått över linjen när jag skrivit att jag tycker att du (och de som röstade med dig, typ alla alltså) har dåligt omdöme. Att kritisera hur folk spelar ingår liksom. Sen kan man kanske tycka att jag borde chilla med svordomarna och tonläget. Visst, men att jag slängt förolämpningar omkring mig håller jag inte med om. Jag tycker allt varit inom ramarna för den kritik man kan vänta sig i ett sådant här spel.
Jag tycker inte att du har gått över linjen, jag tycker att spelet absolut inkluderar att man får slänga ut förolämpningar om folks spel. Jag tycker också spelet inkluderar att man får påpeka när någon gör det. Och oavsett ordval så kan vi väl hålla med om att du inte i första hand gett mig komplimanger.

Vimes said:
Sen är det här kanske en "smutsig" diskussion, så om du vill lämna det utan kommentar är jag ok med det: men den enda gången jag kan minnas att du i något varulvsspel sagt "jag tog illa upp av det här" eller liknande, var i Star Wars-spelet där du sa att du funderade på att hoppa av efter ett bråk med Han. Då var du ulvmeistro. Så jag har lite svårt att helt köpa att du tycker att jag förolämpar dig bara för att jag kritiserar ditt (och övrigas) omdöme vad gäller Basse.
Nej, jag tycker inte diskussionen i smutsig. Däremot beroende på hur länge vi ska hålla på så blir den dålig. Idag har jag ägnat i princip all min varulvsspel tid åt dom här inläggen istället för att leta ulvar, och byns övriga diskussion har inte heller kommit någonstans. Det är jättelätt för byn att drunkna i sånt här, låt oss inte göra det.

Vimes said:
---

Det sagt: jag har inga problem med att rösta ut dig den här rundan. Recca har visserligen spelat än ulvigare, och till viss del bygger mina misstankar mot dig på att jag uppfattat det som att du höll dig ifrån din ulvpolare (Recca) förra rundan. Sen kan man anföra (vilket du gör till viss del) att du ju borde vara smartare som ulv och inte göra ett sådant inlägg som du gjorde igår vid deadline. Och visst, jag tänker mig förstås dig som en slick ulv. Men samtidigt kan jag inte acceptera ett sådant förhållningsätt, för det skulle innebära att i princip alla scum tells man hittar på dig kan borförklaras med att du skulle vara en smart ulv. Det blir ett moment 22 som jag inte tänker acceptera.
Nej alltså det finns en massa scum tells och mönster man kan ta mig på när jag är ond, som att jag alltid dödar den bybo jag är mest rädd för om jag inte har nån bekräftad powerroll. Men att jag skriver konstiga inlägg nära deadline är inte en av dom helt enkelt.

Ikväll ska jag lajva, så räkna inte med jättemycket mer aktivitet av mig idag. Är det viktigt kan vi fortsätta med det här imorrn, men försök gärna rulla vidare byn så länge så att vi inte slösar massa tid.

Max Raven

T12-kultist
Konrad Konvalj said:
Thodd said:
Så du är då Rose som hakade på dr 11, om vi skall anta andras teorier om att medresenär och dr är länkade så borde vi ha en dr 11 alt så är det ett stort ljug och du har öppnat upp för en ulvkompis att ta nr 11 för att komma billigt undan.
Rose istället för Amy. Länken till 11:an tycks bestå ändå, men är det rimligt att göra en "blunder" och skriva Rose (på grund av startinlägget?? eller nått annat mög som inte jag ser) istället för Amy som Hastfer verkligen skriver.

Jag vill har svar Thoddy. Hur feta misstankar har du mot Hastfer? Du bygger ett case men är inte helt på det torra så det smyger sig in fel som jag reagerar på.

Fluffmajstro-Raven? Finns det nått bra skit i mitt inlägg.
Har inte så mycket att säga om det tror jag. Jag tänkte att han menade "11:e Doktorns variant av Rose", när jag läste det, men jag kan ha läst lite väl välvilligt. Min koll på modernare säsonger är något jag jobbar på (når slutet på säsong 3 snart, 11:e kommer i början av 5:e om jag minns rätt). Har inte så mycket mer att säga om det - hon är kvinnlig medresenär med den 11:e Doktorn liksom.

Thodd - ursäkta att jag inte flyttar min röst än. Lite surt att ha röst mot sig och inga tyngre anklagelser än "hen passade bra in i något två andra sagt" (en av de andra är Recca också). Bland mina svagt röda ligger f ö Björn den Gode. Recca är jag lite nja på - kanske, kanske inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Jag tror Thodd är som Liliana i Äventyret, KK. Knasigheten med Rose-Amy är dock intressant, men att hans motiveringar kring rösterna varit off känns bara nybörjaraktigt, inte ulvigt eller byboigt direkt. Jag gillar att han varit tydlig med sina misstänka (även om motiven varit så så), och ser gärna att han radar upp vilka han tror är ulvar igen.

Sen vet jag inte riktigt vad ditt case är här. Att han röstade på Basse fast han inte ville för att skydda Recca eller? Har inte THodd haft Basse bland sina ulvar för jämnan?

Äh jag vet inte. Jag har ägnat så mycket energi förut åt att jaga bybor som spelar konstigt och kryptiskt att jag liksom lagt ner det. Visst, är Thodd och Max ulvar tillsammans så har vi nog förlorat. Men just sådant här kryptiskt spelande har verkligen jättejättesällan varit p.g.a. att det är en ulv bakom spakarna.
Alltås, jag själv hade ju ett scenario där jag omöjligt ser Max-Jocke Kofot som ulvar av samma anledning som du inte kan se Thodd-Max.

Vi har förlorat om så är fallet det köper jag.

Rose-Amy tycker du är intressant så vi får hålla oss till det. Jag kan tänka mig att Max Raven kanske kan fluffa in nått snyggt här.

Sen får Thodd ta och lista misstankarna utöver Hastfer igen. Det låter bra.

Just nu bygger jag inte case utan jag pratar lite om hur jag tänker och tycker gällande Thodd.

Vimes said:
Sen vet jag inte riktigt vad ditt case är här. Att han röstade på Basse fast han inte ville för att skydda Recca eller? Har inte THodd haft Basse bland sina ulvar för jämnan?
Njae. Asså, det där är lite svajjigt.

1. Thodd röstar på Jocke Kofot och Hastfer fast han har Basse som nummer 1 ulv. Han bygger inget case där utan väljer easy pick Jocke Kofot som dessutom redan har försvarat sin grej med outningen av nr.9 (vilket är själva anledningen till rösten)
2. Thodd röstar på K.K fast han egentligen vill hänga Basse och medger att han kommer flytta den innan deadline.

3. Flyttar rösten till Basse. Ingen konstigt med det som sagt eftersom han haft Basse som nr.1 ulv hela spelet.

Men..

Ponera att Recca-Thodd är ulvar. Hade du hunnit på med ditt ninjadrev tidigare och fått med dig Max Raven tidigare kanske det hade varit en ännu mer avgörande röst på grön-Basse än vad det är nu. Thodd har i det här läget lite flyt att han kommer in och röstar innan du vänder drev mot Ulv-Recca.

Mmm. Jo jag känner det. Lite mycket noja inblandat här.

Det jag egentligen vill få fram är att Thodd haft sina misstankar mot Grön-Basse hela rundan men inte riktigt gjort något åt det. Lixom, hoppat in lite halvhjärtat och inte lagt någon tyngd i varken motiveringar eller på vilket vis han misstänker honom.

Mot slutet kommer ändå den där aviserade rösten.

Fjupp.

Okay. Jag skall chilla ner lite här. Lilliana har jag ju skrämt bort för evigt från varulvaspel så jag kanske skall bromsa lite. :gremsmile:

OBS! Jag skojar ju så klart. Jag kommer ju inte tagga ner för att Thodd är nybörjare lixom. Det är ju det här det handlar om.

Thodd

Veteran

Vimes said:
Jag tror Thodd är som Liliana i Äventyret, KK. Knasigheten med Rose-Amy är dock intressant, men att hans motiveringar kring rösterna varit off känns bara nybörjaraktigt, inte ulvigt eller byboigt direkt. Jag gillar att han varit tydlig med sina misstänka (även om motiven varit så så), och ser gärna att han radar upp vilka han tror är ulvar igen.

Äh jag vet inte. Jag har ägnat så mycket energi förut åt att jaga bybor som spelar konstigt och kryptiskt att jag liksom lagt ner det. Visst, är Thodd och Max ulvar tillsammans så har vi nog förlorat. Men just sådant här kryptiskt spelande har verkligen jättejättesällan varit p.g.a. att det är en ulv bakom spakarna.
Röda:
vimes
Basse - R.I.P
Hastfer - han känns inte ulvig-ulvig men mer röd än majoriteten med få inlägg och då ofta frågar om listor och ställning på röster
K.K - Mer brun än röd
Jocke kofot

Så ser den men vill gärna lägga till lite fler namn men kan inte riktigt stoppa finger på dessa,

skall granska max ny och recca lite närmare

Med rätt (listans åtanke) så borde jag rösta hastfer men tänker chilla med röster då det inte var "rätt" i R1.. Så återkommer med svar på tal =)

Patient Beta

Swordsman
Knåpet från lunchen:
Empiricus said:
Liten mitt på dagen under lunchen ihopknåp. Det här är lite hastigt ihopslängt baserat på min excel och ctrl+c/ctrl+v och kan innehålla småfel. Men jag tänkte att det kan kasta lite bra ljus på hur förra rundan slutade och hur alla röströrelser skedde, samt varför.

Det sista röstläget

Basenanji hade 9 röster (BDG, Trasapa, Empiricus, Max, Jocke Kofot, Recca, Konrad Konvalj, Basenanji och Thodd)

Recca hade 3 röster (Hastfer, Vimes och Max Raven)

Rösterna på Basenanji och motiveringarna ser ut så här:

(vissa har skrivit långa motiveringar och för att hålla inlägget snyggt så hänvisar jag där till deras eget inlägg)

#859904 - 2013-05-16 13:28:17 - BDG röstar från Trasapa till Basse
Björn den gode said:
Röst: Basenanji
Ett långt inlägg, hänvisar till det för en komplett motivering till rösten.

#859957 - 2013-05-16 15:40:43 - Trasapa röstar från Jocke Kofot till Basse
Trasapa said:

#859996 - 2013-05-16 16:54:17 - Empiricus röstar från Max Raven till Basse
Empiricus said:
Jag tänker inte göra en Ingen-röst, utan Röst: Basenanji gäller fram tills jag är hemma och har gått igenom allt igen. Men så att ni vet var jag står i misstankar gällande vilka som är på tapeten just nu. Anledningar - fortfarande de som jag skrev i mitt längre inlägg ovan, trots att Basse och jag verkar förstå varandra lite bättre nu.
#860024 - 2013-05-16 17:58:40 - Max röstar från Ingen till Basse
Max said:
Jag har tänkt omkring lite granna och jag har valt att lägga min röst nu. Som många av er har sagt så borde vi lägga rösterna i ett fåtal högar och inte utspritt å jag lägger min på en med några röster som jag tycker är mest Röd.

Röst:Basenanji

#860025 - 2013-05-16 18:00:24 - Jocke Kofot röstar från Ingen till Basse
Jocke Kofot said:
jag ahr fortfarande inte hunnit tänka mitt sista varv, men efter som det tydligen är så att en oinsatt röst är bättre än en insatt och de inte bör spridas så

röstar jag på Basenanji
baserat på vilka andra som röstar på vem mer än mina egna tankar.

åk om typ 20 -40 min när jag har hunnit ta min kvällsrast.
#860037 - 2013-05-16 18:44:12 - Jocke Kofot röstar från Basse till Basse
Jocke Kofot said:
ok, nu har jag funderat och de jag tycker verkar skummast är Basenanji, Vimes och Recca.

röst: Basenanji

Sen är det en ska till som berör själva spelet, men det har inte med den här rundan att göra så jag sätter spoilertagg

[/#860038 - 2013-05-16 18:55:36 - Recca röstar från Thodd till Basse
Recca said:
Jag har fått skitont i mina händer och handleder. Måste vila.

Röst: Bassenanji

#860040 - 2013-05-16 19:22:37 - KK röstar från Recca till Basse
Konrad Konvalj said:
Röst: Basse

#860043 - 2013-05-16 19:34:45 - Basse röstar från Recca till Basse
Basenanji said:
Och bara för att det ser så mörkt ut för min del tänker jag spela ut dramakortet och rösta på mig själv. Ni får klara't utan min hjälp i fortsättningen. Men det ska bli göttans att få följa från åskådarplats!

:gremlaugh:

#860050 - 2013-05-16 20:27:22 - Thodd röstar från KK till Basse
Thodd said:
Röst: Basse

Basse, du har legat högst upp på min lista tidigt.

Jag är osäker på om din info är "legit" eller fejk..
Minns inte om du outat namnet (var du ian XxXxX?)

Jag lägger ungarna så kikar in senare
För vet inte om jag är inne o kikar 21.30

Rösterna på Recca och motiveringarna ser ut så här:

#859298 - 2013-05-14 11:23:41 - Hastfer lägger sin första och enda röst på Recca
Hastfer said:
Vimes said:
Ja, jag har inga problem med att chilla med att folk ska gå ut med doktor/följeslagare. Det kan vi ta vid drev istället. Dock behöver vi få något att hända. Det är fint och så att vi tjabbar lite om fluff och doktor/följeslagargrejen. Men jag vill se lite röster från folk. Kan vi bygga ihop något drev?

Just nu har jag en röst, KK en och Recca en (väldigt oväntad fördelning där...).

Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Röst: Recca
För att hon inte hunnit (?) in och skriva av sig än.
Annars tycker jag alla tre med röster är sådana som är bra att ha kvar i spel.

Ang. Outningar ser jag ingen anledning att hålla på det men jag följer strömmen. Som emp skrev, vad finns det för argument för att inte gå ut med de?

#860054 - 2013-05-16 21:02:11 - Vimes röstar från Max Raven till Recca
Vimes said:
Nu har jag bara skumläst det senaste och ser dels att Raven fortfarande inte kommit med några ställningstaganden, att BDG har höjt temperaturen och att fler kloka bybor har dåligt omdöme. Basse är inte röd. Han är en ostrukturerad flummare som fått lite problematisk info. Hans agerande är dock helt i linje med vad jag förväntar mig av honom som bybo. Reccas agerande genom hela rundan har extremt få beröringspunkter med bybospelande, i synnerhet med hennes eget bybospelande. Flytta rösterna från Basse till rundans ulvigaste.

#860061 - 2013-05-16 21:15:44 - Max Raven röstar från Hastfer till Recca
Röst: Recca
Max Raven said:
Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.

Röst: Recca.

Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
Recca och Basse var ju obviously top choices i slutet av förra rundan.

Många verkade dessutom rösta på Basse mer för att det skulle bli en tydlig utröstning än att de verkligen misstänkte honom.

Recca var det bara Max Raven som gick igång på att rösta på efter att Vimes sent kom in och gjorde sitt. Hastfer lade sin röst på Recca direkt i början och har sedan dess inte bytt röst under hela runda 1. Hade dessutom inte KK och Basse bytt röst strax efter sju och alla andra röster fallit som de gjorde så hade det varit 7 - 5 istället för 9-3.

Nu har jag en hel del att ta ställning till och skall försöka hinnas med det under dagen, men med tanke på hur rösterna ser ut och allt bös kring Recca/Vimes/BDG-triangeln som ligger i åtminstone mitt fokus just nu så måste jag iallafall lägga en röst nu.

Röst: Recca - För att Recca, BDG eller Vimes (eller flera av dem) borde vara Ulv. Speciellt med just nivån på dialog mellan er tre. Och Recca låter lite mindre trovärdig just nu.

Röstläget är för övrigt så här med det:

Recca har 3 röster (Konrad Konvalj, Björn Den Gode och Empiricus)
BDG har 2 röster (Vimes och Trasapa)
Thodd har 2 röster (Recca och Max Raven)

Ej röstat: Hastfer, Jocke Kofot, Max och Thodd
Empiricus said:
Vimes said:
2. Empis analys av utröstningen är jätteplatt. Det är ju egentligen det vi borde göra, analysera utröstningen. (Gör det själv då! Ja, det kanske jag ska göra. Det är dock rätt tidsödande, så vi får se när. Finns det ett komplett dataset med rösterna (vem röstar på vem, från vem, och när?) någonstans? Det skulle underlätta.)
Japp, den är jätteplatt, hann sammanställa under lunchen men inte mer än det. Men det är ju inte ens helg ännu. Du undrade om dataset med röster, kommer ett här i Excel. Jag ser gärna jämförande analyser från flera så skall jag leverera en jag med när tid kommer mig i ansiktet.

Attachments

Max

Warrior
Så, nu har jag kommit hem från skolan och tänker skriva lite här. Jag har inte igentligen någon som jag tror är helt röd just nu. men det finns några som är lite rosa. Nu kommer jag inte ihåg vem det var som ville att jag skulle skriva vilka som jag misstänker, men det kan jag väl göra iaf.

GRÖN:
Basse, RIP

HELT RÖD:

LITE RÖD/ROSA:
BDG: Det var han som fick igång alla att rösta på basse och han verkade verkligen (då) som om att det var jätte viktigt att få ut speciellt basse och inte någon annan.

recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry

Och sedan (inte röd/rosa nu utan nåt helt annat) känns det som att K.K döljer någonting väldigt viktigt. (jag har ingen aning om vad) Men nästan ingen har gått på K.K och pressat honom (förutom i början av R1). Och jag skulle vilja veta av alla er varför det verkar som nästan ingen misstänker K.K?

Max

Warrior

Thodd said:

skall granska max ny och recca lite närmare
Jag undrar varför du tror att vi skulle förlorat om jag och Thodd var ulvar? Borde det inte vara enklare för er då? jag skulle ha varit hur försiktig som helst och ni skulle säkert märka att någonting skulle varit konstigt med mitt beteende.

Och jag skulle gärna vilja att du granskar mig noggrannare så ni du verkligen kan vara säker på att jag inte är röd för det är jag inte och jag vill inte att ni ska misstänka mig som röd när jag inte är det.

Max

Warrior
Och jag hade en tanke, LJS sa ju att det skulle vara ett svårt spel eller något liknande eller hur?

Och i R1 så hade någon info som korsade någon annans info, och då gav det mig en tanke som jag nu ska dela med mig av.

Tänk om LJS själv gav byborna info som bryter de andras info med mening. Och att det kan vara en anledning till att det är svårare.

Bara en tanke, svara eller lägg till på den om ni nu vill det eller nåt. Tänkte bara dela med mig så ni andra kanske får någon snilleblixt eller nåt.

Recca

Femme Fatale
Max said:
recca: inte speciellt vad jag tycker men de andra verkar tycka att du är röd så du blev lite rosa av mig, sorry

Och sedan (inte röd/rosa nu utan nåt helt annat) känns det som att K.K döljer någonting väldigt viktigt. (jag har ingen aning om vad) Men nästan ingen har gått på K.K och pressat honom (förutom i början av R1). Och jag skulle vilja veta av alla er varför det verkar som nästan ingen misstänker K.K?
K.K har spelat sitt patenterade spel. Han är drivande, och det är byboigt. Men han är också navet kring vilken vi samlas. Han har lite papparoll i ulvsammanhang. Det är jättesvårt att emulera en sån spelstil och om man kollar på tidigare spel där han varit ulv så spelar han inte alls på det viset.

Tack för att du inte tycker jag är röd. Jag vet inte riktigt varför Vimes har fått för sig att jag är det men mot slutet av R2 så kommer ju alla få förhålla sig till vem de helst vill ha ut och då kommer vi nog få se nån sorts casebuilding mot mig. Egentligen tycker jag inte att det känns riktigt okay att du bygger dina misstankar på vad andra tycker. Det hade varit vettigare om du faktiskt kunde referera till vad de här personerna som misstänker mig bygger sina misstankar på och bygga dina på samma. Att bara säga "Vimes tycker så, så då har han kanske sett något" är ju inte bra.

Du kan väl gå tillbaks till R1 och kolla lite grejer jag skrivit; skulle kännas surt att bli utröstad utan att riktigt veta varför jag är misstänkt. Och med tanke på att byn failade i R1 och röstade ut Basse känns det som att vi behöver pricka helt rätt nu i R2. Om det då är så att det står mellan mig och nån annan och du inte ens tror att jag är röd, kan du verkligen ha på ditt samvete att du ställt dig i det ledet på de här grunderna?

Max

Warrior
Recca said:
Du kan väl gå tillbaks till R1 och kolla lite grejer jag skrivit; skulle kännas surt att bli utröstad utan att riktigt veta varför jag är misstänkt.
Mmmm, jag kommer nog gå tillbaka och kolla upp lite, men jag kanske inte kommer göra det så himla noga, kommer skumma igenom allting och sedan tänka lite.

Recca

Femme Fatale
Som jag tolkar det bygger misstankarna mot mig på att jag tidigt nämnde att eftersom Larsson skickade ut pm's dagen innan spelet började så har ulvarna kunnat snacka ihop sig.

Jag menade att det därför inte är troligt att vi kommer ha ulvar som drar sig för att skriva tidigt i rundan, vilket ofta är fallet.

Sedan sa jag att jag kommer titta extra på just personer som skriver tidigt, på premissen att en ulv som haft tid på sig att snacka med sina ulvbuddies troligtvis inte kommer spendera tid med att skicka pms till varandra för att få en idé om läget, ligga lågt i början och sedan delta flera timmar efter starttiden.

Det här uttalandet från min sida bemöttes av rödande av mig från Vimes sida bland annat, och kraftig kritik från andra såsom K.K.

Sedan dess var jag typ fast i någon sorts rödning från främst Vimes. Han tycker också att Trasapas trashning av mig var briljant men i övrigt har det liksom inte varit så mycket fart i Vimes' misstankar mot mig förutom att han konstant (eller inte konstant utan 21.02 igårkväll och framåt) uttryckt att han är helt säker på att jag är ulv. Han har inte presenterat varför, utan bara menat att det är så och lite vagt sådär hänvisat till alla ulviga grejer jag hittat på i R1.

Jag har inte sett något case... Inte heller har det kommenterats speciellt mycket om sådant jag gjort i R1. Det här är ju något jag efterfrågat ett tag nu: Kom med ett case, snälla. Att bara ha mig som fisröd utan att presentera varför ger ett ulvigt intryck.

Nu har vi ju Thodd på samma indicier, han motiverar inte varför Basse är ulv, men han har haft honom som ulv hela R1 typ. Och det är ju konstigt. Men en rutinerad spelare som Vimes förväntar jag mig mer av.

Thodd

Veteran
Hastfer:
Jag har haft dig lite på avigsidan halva runda 1 om jag minns korrekt.
Jag vill gärna bli övertygad av dig att du inte är ulv men känner att dina poster inte säger så mycket, speciellt inte de första 10? där pratas det mest om listor och vad som är vad, vem som har vilka röster men inga egna funderingar eller misstänkta.

Här blir det ulvigt tycker jag, det känns som att du sett ut en lämplig munsbit och bara väntar på rundans slut.
Jag har skummat igenom dina inlägg men det blir liksom inget grönare, mer följa-john och försöka att ducka undan spotlighten.
Jag är inte övertygad om din grönhet så du får min röst och jag hoppas att du ger mig anledning att flytta den.

Röst: Hastfer
Här vore det lite "underhållande/utbildande" för mig om ngn som är rutinerad kan peka på hur själva uppläget var och vad som kan bli bättre

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Som jag tolkar det bygger misstankarna mot mig på att jag tidigt nämnde att eftersom Larsson skickade ut pm's dagen innan spelet började så har ulvarna kunnat snacka ihop sig.

Jag menade att det därför inte är troligt att vi kommer ha ulvar som drar sig för att skriva tidigt i rundan, vilket ofta är fallet.
1. Det var inte direkt en nyhet att Larsson skulle bete sig på detta vis.
2. Att det är en fördel för ulvarna kan jag inte se.
3. Kan du visa nått spel där ulvarna aktivt håller sig undan från att vara med och på tårna i starten? Min uppfattning av dagens ulv-dom är att ulvarna är väldigt aktiva och vill synas för att inte fastna i den klassiska "lågflygar-fäll". Back in the days låg ulvarna och mös medan byborna spelade. Så har det inte varit under min tid som varulvsspelare.

Recca said:
Sedan sa jag att jag kommer titta extra på just personer som skriver tidigt, på premissen att en ulv som haft tid på sig att snacka med sina ulvbuddies troligtvis inte kommer spendera tid med att skicka pms till varandra för att få en idé om läget, ligga lågt i början och sedan delta flera timmar efter starttiden.
Det här är ju lixom väldigt mycket det som fäller dig för ulveri. Det är autopilot och planerat att du skall skriva det här. Att attackera spelare som går in tidigt i tråden på grund av att ulvarna (och byborna) fått sitt pm dagen innan håller ju inte för fem spänn.

Dagen innan när pm skickas ut står alla på noll.
Ulvar och Bybor får sitt pm.

Du menar att det är en självklarhet att ulvarna snackar ihop sig, och har en stor fördel av det. Du tar aldrig in i beräkningarna att alla besöker det här forumet och använder sig av forumet väldigt olika, och att ulvarna kanske inte alls har en chans att snacka ihop sig? Det är så givet för dig att det är en fördel för ulvarna så det känns ju rätt givet för mig att du sitter med facit i hand lixom. Jag hävdar fortfarande att det är bättre för ett gäng ulvar att köra på minimalt flöde med information, men det tycks varken du eller BDG hålla med om.

Vidare.

Ulv-1 får sitt pm. Okay, Ulv-1 vill snacka ihop sig med övriga ulvar. Fnuk. Typiskt. Två användare som inte dagligen kollar in sin låda är medkumpaner. Jag känner inte till allas forum närvaro, men har rätt bra koll på vilka som jag skymtar bland de inloggade dagligen.

Andra väldigt rimliga alternativ.

Ulvarna snackar ihop sig och BAM. Larsson öppnar spelet. Nog för att de har sina pm att snacka om men sen då? I spel är det klart ulvarna har ett övertag i och med att de vet vilka byborna är och de kan hjälpas åt och forma sina planer under resans gång. Det är ju fullt rimligt att ulvar lägger upp en plan som lyckas, men det är ju aldrig en plan som har gjorts upp innan spelet har startat.

Ditt scenario att ulvarna har en stor fördel är i mina ögon helt fel. De kan omöjligt förutse hur byn kommer att spela eller reagera. De kan omöjligt veta hur de skall lägga upp en fräck plan som kan gå i lås med lite tur utan att känna av hur byn startar upp spelet och sedan fortsätter spelet.

Mmmkay. Det här blev en längre post än väntat, men kort så tycker jag att Reccas första post är väldigt konstig och skriven på ett vis som mer pekar på att hon själv sitter och snackar med sina ulv kompisar innan spelstart och hela det här snacket om att det är en fördel för ulvarna och att ulvarna är först in i tråden är väldigt planerat.

Trasapa

Swordsman
Mycket roligt har hänt sen jag sist tittade förbi.
Min plan var faktiskt att gå tillbaka till absoluta starten av runda 1 och dissekera b.l.a Vimes, K.K, Thodds första inlägg. Men jag hann knapp läsa klart första 100 inläggen innan jag bytte fokus.

Jag fastnade för hur mycket gåshud Recca faktiskt ger mig när jag nu läser hennes tidiga uttalanden med färskare uttalanden att jämföra mot.

Tryck på knappen, gört, komigen du vågar.
Vi börjar med det absolut första inlägget från Recca:
Recca #859295 - 2013-05-14 11:15:17 said:
Hej!

Jag är med nu.

Ulvarna har suttit med rollpms sedan igår och kunnat snacka ihop sig (kan vi nog utgå från). Vilket betyder att om de inte hade alibiroller innan så har de nog det nu. Det här betyder också att ulvarna kan skriva direkt i början av tråden utan att behöva oroa sig över att kontakta varandra i förväg, vilket annars är brukligt. Och det är nog något man som ulv kommer vara noga med att göra också om man har möjlighet.
Här misstänkliggör hon samtliga som är tidig ut i tråden samtidigt som hon ger en ursäkt för sena spelare som annars kan få drev mot sig för att vara slackers och därför ulviga. Visste hon att någon eller några av hennes ulvpolare skulle bli sen?
Huruvida så är det inte vad hon säger här som stör mig, det kan vara ett knasigt tänk från hennes sida, ivrig att få iväg något konstruktivt, en dålig dag ja vafan som helst. Jag beskyller ingen för att komma med virriga idéer, jag gör det själv allt för oftast.

Men det jag hajade till på är hennes hugg mot Vimes som följer senare.

Recca förtydligar så att ingen kan missuppfatta vad hon menar:
Recca said:
För egen del betyder det att jag kommer kika extra kritiskt på folk som skrivit i början av tråden.
Här ingår alltså, i kronologisk ordning; Max Raven, Vimes, K.K, Empiricus, Thodd, Max, ja halva startfältet är tidigare ut än Recca själv så det är dessa hon kommer vara extra misstänksam emot?

Vimes är den som tar frågan med Recca;
Vimes #859297 - 2013-05-14 11:19:53 said:
Okej, så nu har vi konstaterat att scum tellen "ulvarna måste prata ihop sig i början" antagligen inte kommer att vara relevant i det här spelet. Har den någonsin varit det? Kan du peka på något spel där man ser i början att ulvarna inte skriver direkt i tråden för att de vill snacka först? Jag kan inte komma på något.

Så, vad har du mer att säga?
Ett helt sunt resonemang ifrån Vimes sida vad jag kan tycka.

Recca drar av en i mina ögon märklig kommentar mot Vimes direkt efter:
Recca said:
Vimes said:
Vimes

Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.

Jag tycker att en röst i första inlägget är rätt B, helt ärligt. Men jag har ingen lust att gå i clinch med dig, Vimsy i början av ett varulvslir, det känns kontraproduktivt. För att inte tala om att jag är notoriskt dålig på att naila Vimsy som ulv.

Så istället, Max Räven: Vad vill du ha ut av mig? Varför röstar du på mig?
Jag får inte ihop vad det är i Vimes uttalande som Recca finner såpass "märkligt" att hon måste slänga ur sig det där inlägget. Vimes hade skrivit ett första inlägg där han delar samma tankar som jag själv hade vid start.

Vimes said:
Då var vi igång!

Jag gissar att vi alla är inkarnationer av Doktorn (p.g.a att jag är det och flufftexten), jag gissar vidare att ulvarna har alibin och att vi följaktligen inte nödvändigtvis får ut ett skit av att sitta och säga om vi är fjärde, åttende eller tredje inkarnationen.

Men! Visst finns det 11 inkarnationer? Eller har jag missat något? Isf är vi en för mycket.

För övrigt är jag mest rädd för att Konrad Konvalj är ulv, dels för att han känns farligast och dels för att han är bäst som bybo. Så:

Röst: Konrad Konvalj
En helt normal Vimes start skulle jag vilja säga, lufta lite tankar och hugg nån jävel bara för att få rösterna att rulla. Så vad är det Recca tycker är så underligt med Vimes senare inlägg då han vill ha dreven i rullning?

Läser man sedan följden som blir så känns det lite som att Recca vill, helt kontra vad hon tidigare påstått, kicka igång ett gnabb med Vimes.

Sen kommer artilleriet i form av:
Recca said:
*Slap!* "Oh my god, sorry honey, I love you baby, I'll do better next time, promise, please don't leave me, baby."

Wifebeater.
(Notera gärna avsaknaden av smilies)
Vilket Vimes tycker är taskigt och han får en hastig ursäkt av Recca och det hela är över.
När jag mycket senare gör en sarkastisk kommentar, som jag själv inte tycker är i närheten lika barsk som den hon själv gör, ja då är hon nära på att lämna spelet. Vilket får mig att än mer misstänka att det bara var ett spel för gallerierna.

Efter sin röst på Vimes så drar hon tillbaka den och röstar blankt. Utan någon egentlig orsak angiven, varför lät hon den inte bara ligga kvar på Vimes när hon med sina egna ord har en självklar scumtell på Vimes. Om hon nu inte har någon ny misstänkt varför inte låta sin röst ligga kvar på den hon nu haft scumtell på och jagat upp en het diskussion med?

Det luktar fabrikat lång väg. Hon fick inte med sig sina ulvpolare mot Vimes så hon släpper det initiativet och avvaktar på nästa drevmöjlighet.

Nästa inlägg från Recca med substans kommer några timmar senare då hon svarar K.K om hon inte har någon ny misstänkt:
Recca said:
Jo, massor misstankar. Men så här i början så tittar jag nästan mer efter grönande indicier än rödande. Det känns onödigt att ta upp sådana så här tidigt eftersom det är intressant att se hur folk resonerar utan att jag influerar dem med mina tankar.

Jag tycker att det vore vettigt om vi outade lite konstruerat dock.

Jag skulle vilja se svunna varulvslirs mer konstruerade outningar i form av "outa något från ditt formulär och motivera varför". Att dreva fram medresenär/doktor tills alla sagt det känns inte så meningsfullt som att motivera kring en outning som man valt själv. En outning som vi sen kan skapa oss en bild av personen med hjälp av.

Röst: Jocke Kofot - skulle du kunna outa någonting kring din roll. Eventuellt huruvida du är companion/doctor, men skriv en kommentar kring ditt val helt oavsett varför du gör det.
Fetmarkerade: wth? Hur kan hon säga så när hennes första inlägg just handlar om hennes personliga tankar angående ulvars fördel och att alla som är tidigt ute är högst misstänkta?? Inkonsistent för att säga det minsta.

Hon skriver sen som svar till Jocke "Fett grönande" i , vad hon senare förklarar fullständig ironi. Men helt utan smilies då såklart.

Hennes röst hamnar strax efter på Basse efter att Vimes har lagt fram ett case, där hon helt sonika tycker att "Vimes äntligen spelar bra" som enda motivering. Hennes röst ligger kvar på Basse och hon har helt klart fokus riktat på allt basse skriver. Faktiskt så är de närmaste 5-6 inläggen enbart riktade mot honom.

Röstställningen står långt senare:
Recca har 3 röster (Hastfer, Vimes och Basenanji)
Trasapa har 3 röster (Max, Brynolf och Konrad Konvalj)
Brynolf har 2 röster (Max Raven och Empiricus)
Konrad Konvalj har 2 röster (Trasapa och Thodd)
Max har 1 röst (Jocke Kofot)
Basenanji har 1 röst (Recca)

Det tar ytterligare nästan ett dygn innan Recca skiftar röst, nu mot Thodd.
Rösten på Basse: #859445 - 2013-05-14 16:09:39
Rösten på Thodd: #859704 - 2013-05-15 13:19:4
Därimellan har det mest varit löst snack, flumm och ingenting konkret om hon inte har huggit på Basse då såklart.

Hennes röstinlägg på Thodd:
Recca said:
Jag har noll koll på vilka som inte outat något än. Det har varit dålig aktivitet från vissa också. Detta kanske överlappar varandra.

Röst: Thodd

Jag tycker du tar ställning dåligt. Du har ändå en del inlägg i tråden och har visat att du följer den, så lite mer insikt från din sida tycker jag gott du kan presentera. Vidare har du inte svarat än på den fråga jag ställde som gällde din åsikt om drevet mot mig.

Also, Trasapa, du la in en kommentar om att jag är luddig, vad nu det kan betyda (något sammanhang presenterades ju inte). Det tyder på att du vill vara med på ett litet hörn i Recca-jakten men du tar samtidigt inte ställning. Typiskt ulvigt.
Motivationen "du tar ställning dåligt" rimmar illa med hennes tidigare motivering på både Vimes och Basse. Här får även jag en känga för att jag redan här tycker att hon är luddig i sitt spelande, men det är typiskt ulvigt av mig..

Hon är och tasslar lite här och där fram mot slutet då hennes röst hamnar på Max Raven(?) från det blå. Hela första rundan har enbart handlat om Basse/Thodd men nu helt plötsligt så ligger hon på Max Raven i slutminuterna för att sedan dra en svajröst på Thodd(som inte hade en enda röst vid det läget) och slutligen hamna på Basse efter lite ifrågasättande från BDG.

Så mustigt inlägg om Recca som faktiskt inte var riktigt meningen, men när jag läste på om de andra så fick jag en taskig känsla av hela det här spektaklet så jag var tvungen att lufta det. Recca låser fokus tidigt på Basse och jagar honom bra länge innan hon skiftar fokus på Thodd men slutar med sin röst på Basse i slutminutrarna.

Det känns i magen och det känns brunt. Recca kan mycket väl vara i maskopi med BDG.
Min gutfeeling just nu säger mig att;
Recca
BDG
? (troligen någon som var grön förra ronden

Vimes
K.K

Jag ångrar bittert att BDG lyckades få mig att svälja skiten om Basse. Hade jag följt min instinkt och lyssnat på kloke Vimes så hade min röst hamnat på Recca som jag tänkt hela tiden. Sorry Vimes och sorry Basse.

Recca

Femme Fatale
Du menar att det är en självklarhet att ulvarna snackar ihop sig, och har en stor fördel av det. Du tar aldrig in i beräkningarna att alla besöker det här forumet och använder sig av forumet väldigt olika, och att ulvarna kanske inte alls har en chans att snacka ihop sig? Det är så givet för dig att det är en fördel för ulvarna så det känns ju rätt givet för mig att du sitter med facit i hand lixom. Jag hävdar fortfarande att det är bättre för ett gäng ulvar att köra på minimalt flöde med information, men det tycks varken du eller BDG hålla med om.
Det ÄR en fördel. Hur kan det inte var en fördel? Ulvarna kan i teorin sitta och diskutera en dag i förväg. De är ju inte bundna av att vänta på att tråden startar som vi bybor. Hur kan det inte vara en fördel att de har en extra dag att diskutera och spela spelet som vi får starta dan efter?

Nåväl, du säger att anledningen till att jag har fel är att det har varit känt länge att vi får pms dan innan. Men om det varit känt länge för alla så borde ju folk sitta inne och kolla sina pms dan innan, eller hur? Och om det är fallet så har de ju DE FACTO en dag tillgodo att snacka skit med varandra. Således är din argumentation motsägelsefull, K.K. Det är ju mer en fördel än vad du vill erkänna.

Och okay, säg att det inte är en fördel att ulvarna kan snacka om sina pm's i förväg och teorisera eftersom det finns gott om tid när rundan väl startat; som du säger så är det ofta så att spelare droppar in lite hipp som happ och kanske inte sitter och hänger på startfältet, då är det ju en nackdel om de kommer in sent i spel. Så om man ställer upp "nackdel med att komma in sent i spel" jämte "rundan annonserad att starta en dag efter pms" så ser det ut som en fördel för mig.

Och du menar att jag INTE tar in i beräkningen att forumfolk hänger lite si och så på forumet. Fine, jag gör inte det, men det beror på att jag är en forumnarkoman, inte på att jag är en ulv.

Jag frågar: Är det möjligt att jag kan vara bybo och skriva det inlägget jag skrev? Om inte, häng mig i slutet av R2 som vi borde gjort i slutet av R1. Om inte annat får ni en bekräftelse på min info.

Recca

Femme Fatale
Vilket Vimes tycker är taskigt och han får en hastig ursäkt av Recca och det hela är över.
När jag mycket senare gör en sarkastisk kommentar, som jag själv inte tycker är i närheten lika barsk som den hon själv gör, ja då är hon nära på att lämna spelet. Vilket får mig att än mer misstänka att det bara var ett spel för gallerierna.
Jag bad innerligt om ursäkt och vidare känner jag Vimes väl, har träffat honom irl etc. Han fattar att jag skojar. Vilket jag inte gör om din kommentar eftersom vi inte känner varandra.

Trasapa

Swordsman
Recca said:
Jag bad innerligt om ursäkt och vidare känner jag Vimes väl, har träffat honom irl etc. Han fattar att jag skojar. Vilket jag inte gör om din kommentar eftersom vi inte känner varandra.
Det är alltså vad du sållar ut som den viktigaste detaljen att svara på? Det bara förhöjer min känsla av skådespel eftersom du finner det viktigast att försvara. Jag har mustat ut ett inlägg som berör så gott som varje manöver från dig i runda ett och den parentesen är vad du väljer att fokusera på?

ok fine.

Trasapa

Swordsman
Fattade max och övriga din sarkasm när du skrev "fett grönande" då? Har du träffat alla irl utom mig kanske? Men den delen vill du inte kommentera eftersom det går stick i stäv med vad ditt tidigare försvar.

Max

Warrior
Trasapa said:
Fattade max och övriga din sarkasm när du skrev "fett grönande" då? Har du träffat alla irl utom mig kanske? Men den delen vill du inte kommentera eftersom det går stick i stäv med vad ditt tidigare försvar.
Uhm, jag fattade det :gremshocked: