Björn den gode
Swashbuckler
Re: Vimes
Du verkar leva i en värld där man inte röstar på dom man vill ska åka ut, jag röstar på dom jag vill ska åka ut, och jag tror det är därifrån missförståndet har uppstått. Om någon skriver ett inlägg "Av dom här anledningarna tycker jag att BDG är god, 1) 2) 3) 4)... och sen avslutar med röst, BDG" så tolkar jag det inlägget som att personen ändå trots sina anledningar att tro att jag är god har ännu starkare anledningar till att tro att jag är skum.
Jag kom fram till att jag inte tror du är ond. Det har inget att göra med att du callade bullshit (snarare tvärtom, hade jag varit ond så hade jag lätt kunna ta en sån strid, det hade nämligen gjort att jag sluppit ta i massa andra saker under hela dagen och antagligen inte försämra mina chanser att överleva heller) utan det fanns andra anledningar till att jag tror på det.
Ikväll ska jag lajva, så räkna inte med jättemycket mer aktivitet av mig idag. Är det viktigt kan vi fortsätta med det här imorrn, men försök gärna rulla vidare byn så länge så att vi inte slösar massa tid.
Ja det trodde jag. Nu kanske det är så att du brukar rösta på folk du inte vill rösta ut, (sluta med det i så fall), men jag har alltid utgått från att när man skriver röst och ett namn med fet stil så betyder det något. Och detta något är att man vill rösta ut den personen. Lite som när jag igår skrev att jag ville ha en förklaring av trasapa, och då lade min röst på honom. Då lade jag min röst på honom eftersom jag just då ville rösta ut honom.Vimes said:Du har fortfarande inte svarat på de här frågorna BDG:
1. Menade du att du trodde att jag ville rösta ut Max Raven? Ja eller nej? Nu senast undvek du frågan genom att börja prata om att jag ska vara mer omsorgsfull med mitt röstande i framtiden.
Du verkar leva i en värld där man inte röstar på dom man vill ska åka ut, jag röstar på dom jag vill ska åka ut, och jag tror det är därifrån missförståndet har uppstått. Om någon skriver ett inlägg "Av dom här anledningarna tycker jag att BDG är god, 1) 2) 3) 4)... och sen avslutar med röst, BDG" så tolkar jag det inlägget som att personen ändå trots sina anledningar att tro att jag är god har ännu starkare anledningar till att tro att jag är skum.
Det som ändrades var att Basse visade sig vara grön, vilket var extremt oväntat för mig och jag var tvungen att tänka efter om det där du gjorde faktiskt var rödande eller inte.Vimes said:2. Du skrev i slutet av R1 att jag var röd om Basse var grön. Direkt i R2 skriver du att du tror att jag är grön. Trots att ditt OM-scenario inträffat. Vad har ändrats?
Jag kom fram till att jag inte tror du är ond. Det har inget att göra med att du callade bullshit (snarare tvärtom, hade jag varit ond så hade jag lätt kunna ta en sån strid, det hade nämligen gjort att jag sluppit ta i massa andra saker under hela dagen och antagligen inte försämra mina chanser att överleva heller) utan det fanns andra anledningar till att jag tror på det.
Om jag har fått det att framstå som det så ber jag om ursäkt, det har aldrig varit min avsikt. Till exempel när jag skrev på slutet att man borde rösta på Basenaji eller Recca, så menade jag inte att man skulle rösta på Max Raven. Jag vet inte vart du har fått det här ifrån faktiskt. Det enda jag har påpekat i den röran var att det framstod som att du ville rösta ut Max Raven, och att det berodde på, du vet, att du faktiskt röstade på honom. (se ovan).Vimes said:Du har nämligen fått det att framstå som att jag ville rösta ut Raven, och med tanke på att du varit och hämtat citat från ett inlägg där jag rätt tydligt deklarerar att han inte är ett av mina utröstningsalternativ. Poängen här är att du vill få det att framstå som att det i slutskedet av R1 stod mellan Basse och Raven, snarare än Basse och Recca.
Jag förstår din poäng här, jag väntar helst med att ta den debatten tills efter att vi fått bekräftat att det faktiskt är så.Vimes said:Eftersom du haft rejäl beröringsskräck vad gäller Recca tidigare har det stor betydelse för hur vi ska tolka er relation när vi fått hennes fraktion svart på vitt. (Hint för framtida toilkning: är hon ulv är du nog också det.)
Hittade ingen fråga här. Men en allmän kommentar: så fine, det kanske var bullshit. Du gjorde enligt mig en väldigt konstig grej väldigt nära deadline, jag hade inte tid att fundera, jag satt på krogen, jag skrev vad jag kände verkade vara rimliga inlägg. Återigen jag tycker inte att det här rödar mig, men jag är ju lite partisk.Vimes said:3. Vidare då: den här efterhandskonstruktionen att du ville bjuda in ulvar att råka hoppa från den förmodat röde Basse. DU skriver att det inte var en välgenomtänkt och genomanalyserad plan. Fine, det kan jag köpa. Jag har aldrig välgenomtänkta planer. Men det som stör mig med din "känsla" i det här fallet är att du gör två saker i det här inlägget: dels så säger du åt mig att jag är knepp som tror att det går att vända drevet och dels så bjuder du in folk att hoppa från Basse-drevet. I samma inlägg. Även om det inte var ett helt genomtänkt inlägg så är det för motsägelsefullt för att stämma. I call bullshit.
Jag tycker inte att du har gått över linjen, jag tycker att spelet absolut inkluderar att man får slänga ut förolämpningar om folks spel. Jag tycker också spelet inkluderar att man får påpeka när någon gör det. Och oavsett ordval så kan vi väl hålla med om att du inte i första hand gett mig komplimanger.Vimes said:4. Sen så skriver du att jag slänger förolämpningar åt dig. Är det så att du tagit illa upp av något jag skrivit så ber jag om ursäkt för det. Men jag kan faktiskt inte tycka att jag gått över linjen när jag skrivit att jag tycker att du (och de som röstade med dig, typ alla alltså) har dåligt omdöme. Att kritisera hur folk spelar ingår liksom. Sen kan man kanske tycka att jag borde chilla med svordomarna och tonläget. Visst, men att jag slängt förolämpningar omkring mig håller jag inte med om. Jag tycker allt varit inom ramarna för den kritik man kan vänta sig i ett sådant här spel.
Nej, jag tycker inte diskussionen i smutsig. Däremot beroende på hur länge vi ska hålla på så blir den dålig. Idag har jag ägnat i princip all min varulvsspel tid åt dom här inläggen istället för att leta ulvar, och byns övriga diskussion har inte heller kommit någonstans. Det är jättelätt för byn att drunkna i sånt här, låt oss inte göra det.Vimes said:Sen är det här kanske en "smutsig" diskussion, så om du vill lämna det utan kommentar är jag ok med det: men den enda gången jag kan minnas att du i något varulvsspel sagt "jag tog illa upp av det här" eller liknande, var i Star Wars-spelet där du sa att du funderade på att hoppa av efter ett bråk med Han. Då var du ulvmeistro. Så jag har lite svårt att helt köpa att du tycker att jag förolämpar dig bara för att jag kritiserar ditt (och övrigas) omdöme vad gäller Basse.
Nej alltså det finns en massa scum tells och mönster man kan ta mig på när jag är ond, som att jag alltid dödar den bybo jag är mest rädd för om jag inte har nån bekräftad powerroll. Men att jag skriver konstiga inlägg nära deadline är inte en av dom helt enkelt.Vimes said:---
Det sagt: jag har inga problem med att rösta ut dig den här rundan. Recca har visserligen spelat än ulvigare, och till viss del bygger mina misstankar mot dig på att jag uppfattat det som att du höll dig ifrån din ulvpolare (Recca) förra rundan. Sen kan man anföra (vilket du gör till viss del) att du ju borde vara smartare som ulv och inte göra ett sådant inlägg som du gjorde igår vid deadline. Och visst, jag tänker mig förstås dig som en slick ulv. Men samtidigt kan jag inte acceptera ett sådant förhållningsätt, för det skulle innebära att i princip alla scum tells man hittar på dig kan borförklaras med att du skulle vara en smart ulv. Det blir ett moment 22 som jag inte tänker acceptera.
Ikväll ska jag lajva, så räkna inte med jättemycket mer aktivitet av mig idag. Är det viktigt kan vi fortsätta med det här imorrn, men försök gärna rulla vidare byn så länge så att vi inte slösar massa tid.