Shit va dålig du är. Det är så att jag skäms över att läsa det du skriver.Trasapa said:Bla bla bla.
[...]
Det luktar fabrikat lång väg. Hon fick inte med sig sina ulvpolare mot Vimes så hon släpper det initiativet och avvaktar på nästa drevmöjlighet.
Hela din analys utgår från att jag är ulv.
Visa på scumtellsen, förklara inte varför jag gör som jag gör för att jag är ulv. Om du skulle sätta mig som bybo och göra ett nytt referat på mig så skulle du gröna mig sedan.
Eller så påminner jag alla om att ulvarna haft en dag extra på sig att snacka ihop sig. Det får du till att jag försöker skydda någon som ska bli sen in i gamet. Hahaha. What?Trasapa said:Här misstänkliggör hon samtliga som är tidig ut i tråden samtidigt som hon ger en ursäkt för sena spelare som annars kan få drev mot sig för att vara slackers och därför ulviga. Visste hon att någon eller några av hennes ulvpolare skulle bli sen?
Det är nu Trasapa börjar titta på alla utöver:
För om jag är ulv och försökte skydda någon annan så måste det vara nån av de som skriver efter mig som är ulv. Är det du som tycker att mitt tittande på de som skrev tidigt i tråden är en scumtell? Men nu tittar du själv på de som skrev senare baserat på att jag är en ulv. Det är ju ett patetiskt resonemang.Trasapa said:Här ingår alltså, i kronologisk ordning; Max Raven, Vimes, K.K, Empiricus, Thodd, Max, ja halva startfältet är tidigare ut än Recca själv så det är dessa hon kommer vara extra misstänksam emot?
För att jag är människa! Som hastfer skrev så är min stil att jag tar fajten!Trasapa said:Läser man sedan följden som blir så känns det lite som att Recca vill, helt kontra vad hon tidigare påstått, kicka igång ett gnabb med Vimes.
Först: "Slänga ur sig inlägg". Du kan ju börja med att inte tillskriva mig ett handlingsmönster jag inte känns vid. Snälla du, jag skrev ett svar på Vimes. Jag slängde inte ur mig ett inlägg.Trasapa said:Jag får inte ihop vad det är i Vimes uttalande som Recca finner såpass "märkligt" att hon måste slänga ur sig det där inlägget. Vimes hade skrivit ett första inlägg där han delar samma tankar som jag själv hade vid start.Recca said:Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.Vimes said:Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Jag tycker att en röst i första inlägget är rätt B, helt ärligt. Men jag har ingen lust att gå i clinch med dig, Vimsy i början av ett varulvslir, det känns kontraproduktivt. För att inte tala om att jag är notoriskt dålig på att naila Vimsy som ulv.
Så istället, Max Räven: Vad vill du ha ut av mig? Varför röstar du på mig?
Jag pressar Vimes, försöker få honom att skriva ur en defensiv position. Jag är en terrier som hugger på saker. Det är min patenterade spelstil. Måhända har den inte varit så effektiv den här gången, men det är inte en scumtell att jag är på och "in your face". Faktum är att hade jag skrivit på ett ljummare sätt så hade det nog plingat fler klockor hos folk, men du skohornar istället in varje litet jävla ord jag skriver i ulv-mallen.
Nu förstår jag varför du tycker det är konstigt. Så här ser det ut dårå:Trasapa said:Hon är och tasslar lite här och där fram mot slutet då hennes röst hamnar på Max Raven(?) från det blå. Hela första rundan har enbart handlat om Basse/Thodd men nu helt plötsligt så ligger hon på Max Raven i slutminuterna för att sedan dra en svajröst på Thodd(som inte hade en enda röst vid det läget) och slutligen hamna på Basse efter lite ifrågasättande från BDG.
Så, ja, om du bara läser det jag skriver ur sin kontext så ser det ju jättemärkligt ut genomgående eftersom du tar ut enskilda citat ur sitt sammanhang.Recca said:Jag har bara läst hans inlägg med stora nyfikna naiva ögon ännu. Med sån där dumdristig öppenhet som antagligen kommer stava våra undergång längre fram.Vimes said:
Nä, hörrö Becks, vad säger du om Max Raven? Har han skrivit något annat än fluffgrejer i det här spelet? Är inte alla jäkligt blinda för honom, vad tycker du?
Röst: Max Raven
Har du några tankar om spelet, Max? Vad tror du om de stora dreven just nu?
Hastig ursäkt...Trasapa said:Vilket Vimes tycker är taskigt och han får en hastig ursäkt av Recca och det hela är över.
När jag mycket senare gör en sarkastisk kommentar, som jag själv inte tycker är i närheten lika barsk som den hon själv gör, ja då är hon nära på att lämna spelet. Vilket får mig att än mer misstänka att det bara var ett spel för gallerierna.
Din ursäkt för att du menar att kvinnor i gemen (dvs inte bara mig på något vis, utan du ger dig på mina feministiska åsikter).Recca said:Förlåt Vimes. Jag skojade bara.Vimes said:Det här var onödigt tycker jag.Recca said:*Slap!* "Oh my god, sorry honey, I love you baby, I'll do better next time, promise, please don't leave me, baby."
Wifebeater.
Min ursäkt hastig?Recca said:Är du helt allvarlig nu eller försöker du ge mig dåligt samvete och flytta frågan till något helt annat?Trasapa said:Vad är det för fel på dig??? Jag har inte trashtalkat dig, men du gör det mot mig, plus att du häver ur dig rena jävla äckloteorier om kvinnor. Hade du satt en smiley eller något så att jag fattat att det var ett skämt hade det varit en grej men nu känns det faktiskt inte som att jag vill vara med och spela med dig mer. Jag vill skriva nåt skit just nu men jag tänker låta bli så att jag slipper bli avstängd från det här forumet.
Var säger jag att du trashtalkat mig? Var absolut inte min mening att vara taskig på dig eller säga något som du tar anstöt av. Jag var högst ironisk i min kommentar och spelade mer på ditt och vimes tidigare gnabb. Men vill du ha smilies så kan du få en hög ;P
så, inget personligt menat utan utan allt är bara ett spel. Men känner du fortfarande frustration så får du gärna skicka ett argt PM till mig och ventilera bäst du vill.
Din ursäkt ser ut som en förolämpning. "Låtsas du bara bli sur nu? Jag borde skrivit en smiley åt dig, höhö."
Sedan, angående att jag tar illa upp när du snackar skit om mig:
Eftersom du inte kopplade första gången varför jag tog illa upp så får jag väl skriva det igen. Men du verkar vara av åsikten att jag inte får ta illa upp eftersom någon annan tog illa upp av något jag skrev som jag de facto djupt ångrade och bad om ursäkt för. Du däremot ber inte ens om ursäkt. Så lets get this clear, jag gillar inte dig Trasapa. Du utgår från att jag är ulv och bygger ditt case på att jag är ulv. Du har inte med en endaste tanke i din genomgång av mig som ens tar i beaktande möjligheten att jag kan vara bybo. Och därigenom visar du att du inte väger fakta mot fakta utan bara utgår från att jag är ulv.Recca said:Jag känner inte dig, och det är relativt ofta som jag läser den där typen av skitsnack eller hör talas om det, jag överreagerade kanske men det sitter i ryggmärgen. Det finns väl nån sorts social kod i sammanhang på internet som typ kräver att man sätter en smiley när man skojar på det där viset om det inte rä så att man känner varann väl?