Nekromanti Dr Whowolf (runda 2)

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Bla bla bla.
[...]
Det luktar fabrikat lång väg. Hon fick inte med sig sina ulvpolare mot Vimes så hon släpper det initiativet och avvaktar på nästa drevmöjlighet.
Shit va dålig du är. Det är så att jag skäms över att läsa det du skriver.

Hela din analys utgår från att jag är ulv.

Visa på scumtellsen, förklara inte varför jag gör som jag gör för att jag är ulv. Om du skulle sätta mig som bybo och göra ett nytt referat på mig så skulle du gröna mig sedan.

Trasapa said:
Här misstänkliggör hon samtliga som är tidig ut i tråden samtidigt som hon ger en ursäkt för sena spelare som annars kan få drev mot sig för att vara slackers och därför ulviga. Visste hon att någon eller några av hennes ulvpolare skulle bli sen?
Eller så påminner jag alla om att ulvarna haft en dag extra på sig att snacka ihop sig. Det får du till att jag försöker skydda någon som ska bli sen in i gamet. Hahaha. What?

Det är nu Trasapa börjar titta på alla utöver:
Trasapa said:
Här ingår alltså, i kronologisk ordning; Max Raven, Vimes, K.K, Empiricus, Thodd, Max, ja halva startfältet är tidigare ut än Recca själv så det är dessa hon kommer vara extra misstänksam emot?
För om jag är ulv och försökte skydda någon annan så måste det vara nån av de som skriver efter mig som är ulv. Är det du som tycker att mitt tittande på de som skrev tidigt i tråden är en scumtell? Men nu tittar du själv på de som skrev senare baserat på att jag är en ulv. Det är ju ett patetiskt resonemang.

Trasapa said:
Läser man sedan följden som blir så känns det lite som att Recca vill, helt kontra vad hon tidigare påstått, kicka igång ett gnabb med Vimes.
För att jag är människa! Som hastfer skrev så är min stil att jag tar fajten!

Trasapa said:
Recca said:
Vimes said:
Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.

Jag tycker att en röst i första inlägget är rätt B, helt ärligt. Men jag har ingen lust att gå i clinch med dig, Vimsy i början av ett varulvslir, det känns kontraproduktivt. För att inte tala om att jag är notoriskt dålig på att naila Vimsy som ulv.

Så istället, Max Räven: Vad vill du ha ut av mig? Varför röstar du på mig?
Jag får inte ihop vad det är i Vimes uttalande som Recca finner såpass "märkligt" att hon måste slänga ur sig det där inlägget. Vimes hade skrivit ett första inlägg där han delar samma tankar som jag själv hade vid start.
Först: "Slänga ur sig inlägg". Du kan ju börja med att inte tillskriva mig ett handlingsmönster jag inte känns vid. Snälla du, jag skrev ett svar på Vimes. Jag slängde inte ur mig ett inlägg.

Jag pressar Vimes, försöker få honom att skriva ur en defensiv position. Jag är en terrier som hugger på saker. Det är min patenterade spelstil. Måhända har den inte varit så effektiv den här gången, men det är inte en scumtell att jag är på och "in your face". Faktum är att hade jag skrivit på ett ljummare sätt så hade det nog plingat fler klockor hos folk, men du skohornar istället in varje litet jävla ord jag skriver i ulv-mallen.

Trasapa said:
Hon är och tasslar lite här och där fram mot slutet då hennes röst hamnar på Max Raven(?) från det blå. Hela första rundan har enbart handlat om Basse/Thodd men nu helt plötsligt så ligger hon på Max Raven i slutminuterna för att sedan dra en svajröst på Thodd(som inte hade en enda röst vid det läget) och slutligen hamna på Basse efter lite ifrågasättande från BDG.
Nu förstår jag varför du tycker det är konstigt. Så här ser det ut dårå:
Recca said:
Vimes said:
:gremsmile:

Nä, hörrö Becks, vad säger du om Max Raven? Har han skrivit något annat än fluffgrejer i det här spelet? Är inte alla jäkligt blinda för honom, vad tycker du?
Jag har bara läst hans inlägg med stora nyfikna naiva ögon ännu. Med sån där dumdristig öppenhet som antagligen kommer stava våra undergång längre fram.

Röst: Max Raven

Har du några tankar om spelet, Max? Vad tror du om de stora dreven just nu?
Så, ja, om du bara läser det jag skriver ur sin kontext så ser det ju jättemärkligt ut genomgående eftersom du tar ut enskilda citat ur sitt sammanhang.

Trasapa said:
Vilket Vimes tycker är taskigt och han får en hastig ursäkt av Recca och det hela är över.
När jag mycket senare gör en sarkastisk kommentar, som jag själv inte tycker är i närheten lika barsk som den hon själv gör, ja då är hon nära på att lämna spelet. Vilket får mig att än mer misstänka att det bara var ett spel för gallerierna.
Hastig ursäkt...
Recca said:
Vimes said:
Recca said:
*Slap!* "Oh my god, sorry honey, I love you baby, I'll do better next time, promise, please don't leave me, baby."

Wifebeater.
Det här var onödigt tycker jag.
Förlåt Vimes. Jag skojade bara. :gremfrown:
Din ursäkt för att du menar att kvinnor i gemen (dvs inte bara mig på något vis, utan du ger dig på mina feministiska åsikter).
Recca said:
Trasapa said:
Vad är det för fel på dig??? Jag har inte trashtalkat dig, men du gör det mot mig, plus att du häver ur dig rena jävla äckloteorier om kvinnor. Hade du satt en smiley eller något så att jag fattat att det var ett skämt hade det varit en grej men nu känns det faktiskt inte som att jag vill vara med och spela med dig mer. Jag vill skriva nåt skit just nu men jag tänker låta bli så att jag slipper bli avstängd från det här forumet.
Är du helt allvarlig nu eller försöker du ge mig dåligt samvete och flytta frågan till något helt annat?
Var säger jag att du trashtalkat mig? Var absolut inte min mening att vara taskig på dig eller säga något som du tar anstöt av. Jag var högst ironisk i min kommentar och spelade mer på ditt och vimes tidigare gnabb. Men vill du ha smilies så kan du få en hög :gremwink: :gremsmile: ;P :gremtongue:
så, inget personligt menat utan utan allt är bara ett spel. Men känner du fortfarande frustration så får du gärna skicka ett argt PM till mig och ventilera bäst du vill.
Min ursäkt hastig?

Din ursäkt ser ut som en förolämpning. "Låtsas du bara bli sur nu? Jag borde skrivit en smiley åt dig, höhö."

Sedan, angående att jag tar illa upp när du snackar skit om mig:
Recca said:
Jag känner inte dig, och det är relativt ofta som jag läser den där typen av skitsnack eller hör talas om det, jag överreagerade kanske men det sitter i ryggmärgen. Det finns väl nån sorts social kod i sammanhang på internet som typ kräver att man sätter en smiley när man skojar på det där viset om det inte rä så att man känner varann väl?
Eftersom du inte kopplade första gången varför jag tog illa upp så får jag väl skriva det igen. Men du verkar vara av åsikten att jag inte får ta illa upp eftersom någon annan tog illa upp av något jag skrev som jag de facto djupt ångrade och bad om ursäkt för. Du däremot ber inte ens om ursäkt. Så lets get this clear, jag gillar inte dig Trasapa. Du utgår från att jag är ulv och bygger ditt case på att jag är ulv. Du har inte med en endaste tanke i din genomgång av mig som ens tar i beaktande möjligheten att jag kan vara bybo. Och därigenom visar du att du inte väger fakta mot fakta utan bara utgår från att jag är ulv.

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Recca said:
(Notera gärna avsaknaden av smilies)
Vilket Vimes tycker är taskigt och han får en hastig ursäkt av Recca och det hela är över.
När jag mycket senare gör en sarkastisk kommentar, som jag själv inte tycker är i närheten lika barsk som den hon själv gör, ja då är hon nära på att lämna spelet. Vilket får mig att än mer misstänka att det bara var ett spel för gallerierna.
Jag bad innerligt om ursäkt och vidare känner jag Vimes väl, har träffat honom irl etc. Han fattar att jag skojar. Vilket jag inte gör om din kommentar eftersom vi inte känner varandra.
Det är alltså vad du sållar ut som den viktigaste detaljen att svara på? Det bara förhöjer min känsla av skådespel eftersom du finner det viktigast att försvara. Jag har mustat ut ett inlägg som berör så gott som varje manöver från dig i runda ett och den parentesen är vad du väljer att fokusera på?

ok fine.
Oj, men nu var det ju så att jag blev sur först när jag läste det och skrev ett snabbt svar till dig om den detaljen medan jag arbetade på mitt stora inlägg. Så då antar jag att jag är bybo nu då? Eller nej just det. Du har bestämt dig för att jag är ulv. Fattade du sarkasmen?

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Fattade max och övriga din sarkasm när du skrev "fett grönande" då? Har du träffat alla irl utom mig kanske? Men den delen vill du inte kommentera eftersom det går stick i stäv med vad ditt tidigare försvar.
...Suck. Nä ingen förstod och därför är jag ulv. Hands down, utter proof presented by the king of werewolfhunting.

Trasapa

Swordsman
Recca said:

Visa på scumtellsen, förklara inte varför jag gör som jag gör för att jag är ulv. Om du skulle sätta mig som bybo och göra ett nytt referat på mig så skulle du gröna mig sedan.
Oj, lessen att göra dig besviken minsann.
Och ja.. Jag utgår från att du är ulv, kommer det som någon sorts överraskning? Jag tror att du är ulv så jag försöker bevisa att det jag tror är riktigt, det är sen upp till dig att bevisa motsatsen. Vilket du skiter i att göra utan hakar upp dig på sidospår. (vilket besvarar en del i sig)

Jag har lagt fram massor med scumtells, iaf vad som är scumtells för mig. Men dem vägrar du röra vid och kommentera, istället så hakar du dig fast vid en viss detalj om sarkasm och drar det hela till en personlig nivå och säger att du helt uppriktigt inte gillar mig. Personligt då alltså? Det känns ju jävligt tråkigt.

Recca said:
Trasapa said:
Här misstänkliggör hon samtliga som är tidig ut i tråden samtidigt som hon ger en ursäkt för sena spelare som annars kan få drev mot sig för att vara slackers och därför ulviga. Visste hon att någon eller några av hennes ulvpolare skulle bli sen?
Eller så påminner jag alla om att ulvarna haft en dag extra på sig att snacka ihop sig. Det får du till att jag försöker skydda någon som ska bli sen in i gamet. Hahaha. What?
Det var som vanligt den ena aspekten som du nämner ja..

Recca said:
Trasapa said:
Här ingår alltså, i kronologisk ordning; Max Raven, Vimes, K.K, Empiricus, Thodd, Max, ja halva startfältet är tidigare ut än Recca själv så det är dessa hon kommer vara extra misstänksam emot?
För om jag är ulv och försökte skydda någon annan så måste det vara nån av de som skriver efter mig som är ulv. Är det du som tycker att mitt tittande på de som skrev tidigt i tråden är en scumtell? Men nu tittar du själv på de som skrev senare baserat på att jag är en ulv. Det är ju ett patetiskt resonemang.
Vart fan säger jag att jag misstänker dem som kommer in senare? Jag kan då verkligen inte se det. Jag lägger upp frågan(symboliseras oftast av ett frågetecken i slutet av meningen) om det är samtliga som skriver före dig som du kommer misstänka mer. Men som konsekvent nog av dig så undviker du själva frågan och kastar skit tillbaka.
Recca said:
Samma Hastfer som du höll på att halstra då han nämnde det i förra rundan och ville göra en grej av att han inte tyckte att du gjorde det?

Trasapa said:
Recca said:
Vimes said:
Hur vill vi gå vidare? Jag tycker vi ska försöka bygga drev, låt vara att de kommer vara ihåliga, men det är ju till för att producera information. Folk måste börja rösta. Det finns tre alternaitv, jobba med dom.
Märkligt. Du har själv redan lagt din röst i början av tråden och nu börjar du liksom på ruta 1 som om du aldrig ens röstat. "NU" ska vi börja rösta.

Jag tycker att en röst i första inlägget är rätt B, helt ärligt. Men jag har ingen lust att gå i clinch med dig, Vimsy i början av ett varulvslir, det känns kontraproduktivt. För att inte tala om att jag är notoriskt dålig på att naila Vimsy som ulv.

Så istället, Max Räven: Vad vill du ha ut av mig? Varför röstar du på mig?
Jag får inte ihop vad det är i Vimes uttalande som Recca finner såpass "märkligt" att hon måste slänga ur sig det där inlägget. Vimes hade skrivit ett första inlägg där han delar samma tankar som jag själv hade vid start.
Recca said:
Först: "Slänga ur sig inlägg". Du kan ju börja med att inte tillskriva mig ett handlingsmönster jag inte känns vid. Snälla du, jag skrev ett svar på Vimes. Jag slängde inte ur mig ett inlägg.

Jag pressar Vimes, försöker få honom att skriva ur en defensiv position. Jag är en terrier som hugger på saker. Det är min patenterade spelstil. Måhända har den inte varit så effektiv den här gången, men det är inte en scumtell att jag är på och "in your face". Faktum är att hade jag skrivit på ett ljummare sätt så hade det nog plingat fler klockor hos folk, men du skohornar istället in varje litet jävla ord jag skriver i ulv-mallen.
Varför sa du då direkt att du inte ville hamna i en clinch med Vimes för att sen aktivt söka den? Du försvarar dig inte, det är snarare du som instigerar den.
Recca said:
Trasapa said:
"jag hackar på hennes röst på Raven och missar några citat."
Recca said:
Vimes said:

Nä, hörrö Becks, vad säger du om Max Raven? Har han skrivit något annat än fluffgrejer i det här spelet? Är inte alla jäkligt blinda för honom, vad tycker du?
Jag har bara läst hans inlägg med stora nyfikna naiva ögon ännu. Med sån där dumdristig öppenhet som antagligen kommer stava våra undergång längre fram.

Så, ja, om du bara läser det jag skriver ur sin kontext så ser det ju jättemärkligt ut genomgående eftersom du tar ut enskilda citat ur sitt sammanhang.
Jag orkade faktiskt inte kopiera in varenda inlägg från dig, sorry jag ska göra det nästa gång.. Och jag tycker att din röst på Raven kom ur det blå. Du har haft dina targets men gör ett litet mellanstick på Raven innan du dyker tillbaka på spåret igen.

Recca said:
Din ursäkt för att du menar att kvinnor i gemen (dvs inte bara mig på något vis, utan du ger dig på mina feministiska åsikter).
Snälla, gå inte dit. Det där är bara en diskussions stoppare av rang. "The badguy always get the girl", är väl ett vedertaget uttryck och jag kan inte se hur det är illa menat mot hela kvinnosläktet? Snarare en pik mot Vimes att han är en badguy. Men skit i det, det hör inte hit. Du uppfattar något som jag absolut inte menar eller har en tanke om, och för det ber jag om ursäkt.
Recca said:
Eftersom du inte kopplade första gången varför jag tog illa upp så får jag väl skriva det igen. Men du verkar vara av åsikten att jag inte får ta illa upp eftersom någon annan tog illa upp av något jag skrev som jag de facto djupt ångrade och bad om ursäkt för. Du däremot ber inte ens om ursäkt. Så lets get this clear, jag gillar inte dig Trasapa. Du utgår från att jag är ulv och bygger ditt case på att jag är ulv. Du har inte med en endaste tanke i din genomgång av mig som ens tar i beaktande möjligheten att jag kan vara bybo. Och därigenom visar du att du inte väger fakta mot fakta utan bara utgår från att jag är ulv.
Ok nu reder vi ut det här och lämnar det bakom oss. Jag ber om ursäkt för att du tog illa vid dig av min kommentar då den absolut inte var menad som något elakt. (kanske mot Vimes, men då får väl han bli sur också då).
Och det är jättetråkigt att det ska behöva bli någon personlig grej av det här. Men jag får väl helt enkelt stå mitt kast och ta att du tycker illa om mig för att jag spelade spelet och trodde att du gjorde det också.

Sen är det ännu tråkigare att du helt sonika undviker alla poänger och frågor som jag ställer. Det tog en jävulsk tid att gå igenom hela första rundan, därav sviktande kvalitet. Men det känns ju nu som hyfsat bortkastad tid..

Skit i´t, jag ska inte lägga in nåt mer mot dig Recca.
Du är uppenbarligen skit pissed på mig som det är och jag känner bara att det blir dålig stämning om jag fortsätter pressa dig så du slipper mig.

Recca

Femme Fatale
Trasapa said:
Recca said:

Och ja.. Jag utgår från att du är ulv, kommer det som någon sorts överraskning? Jag tror att du är ulv så jag försöker bevisa att det jag tror är riktigt, det är sen upp till dig att bevisa motsatsen. Vilket du skiter i att göra utan hakar upp dig på sidospår. (vilket besvarar en del i sig)
Fast du bevisar inget. Du förklarar vad man kan utvinna utifrån att jag är ulv. Det bästa här är parentesen: (du gör så här och det bevisar att du är ulv). Det bygger som vanligt inte på någonting annat än att du bestämt dig för att jag är ulv.

Jag har svarat på typ allt i ditt inlägg och jag tänker inte ens läsa vidare för jag blir bara arg på hur dålig du är. Och som du märker har jag slutat vara snäll och är nu bara sur. Det är inte jag som sänkt den ribban utan det är du.

Det här har bara potential att bli ytterligare en tripp-trapp vs Vimes, så jag tänker inte läsa vidare. Antagligen är det mer av samma skräp som du lassat upp på hög, fyllt med förolämpningar.

Recca

Femme Fatale
Eller fan. Jag kan inte hålla mig.
Trasapa said:
Recca said:

Det här har jag svarat på. Du ser ulven i allt jag gör vilket du bevisar genom att skriva den parentesen.

Trasapa said:
Jag har lagt fram massor med scumtells, iaf vad som är scumtells för mig. Men dem vägrar du röra vid och kommentera, istället så hakar du dig fast vid en viss detalj om sarkasm och drar det hela till en personlig nivå och säger att du helt uppriktigt inte gillar mig. Personligt då alltså? Det känns ju jävligt tråkigt.
Ja alltså, du SÄGER att du lagt fram en massa scumtells. Det vet jag. Men jag ser bara bullshit.

Det blir personligt när man uttrycker sig som en åsna. This is the internet baby. It works like that.

Trasapa said:
Recca said:
Trasapa said:
Det var som vanligt den ena aspekten som du nämner ja..
Ja, som vanligt? Va?

Trasapa said:
Recca said:
Trasapa said:
Vart fan säger jag att jag misstänker dem som kommer in senare? Jag kan då verkligen inte se det. Jag lägger upp frågan(symboliseras oftast av ett frågetecken i slutet av meningen) om det är samtliga som skriver före dig som du kommer misstänka mer. Men som konsekvent nog av dig så undviker du själva frågan och kastar skit tillbaka.
Öhh. Här?
Trasapa said:
Trasapa said:
Recca said:
Samma Hastfer som du höll på att halstra då han nämnde det i förra rundan och ville göra en grej av att han inte tyckte att du gjorde det?
Vad skrev jag exakt? Eller tar du bara ur minnet nu? Du menade att jag grillade honom nämligen. Halstra betyder grilla (jag kollade upp det för jag var inte säker). För nu använder du stora ord igen och jag minns ärligt inte talat vad jag skrev till Hastfer, men det är svårt att besvara detta om du inte bifogar citatet.
Trasapa said:
Recca said:

Varför sa du då direkt att du inte ville hamna i en clinch med Vimes för att sen aktivt söka den? Du försvarar dig inte, det är snarare du som instigerar den.
Jag försökte undvika en clinch med honom i början av rundan, antagligen av samma anledning som nu BDG försöker undvika att klogga upp hela R2 med sin beef med Vimes. För att det inte ger något.

Jag ser faktiskt inte hur det blir en beef mellan mig och Vimes. Du ser den men jag gör inte det. Du och jag har en beef nu. En ordentlig beef. Om du tycker att jag och Vimes hade en beef i R1 så tycker jag att du är ute och cyklar. Han såg mig som röd däremot. Men jag släppte mina misstankar (som inte ens var speciellt stora) från Vimes och gick vidare i R1. Han släppte inte mig men någon beef uppstod verkligen inte. Men grejen är att om Vimes hade haft en massa argument och försökt dreva mig så hade jag ju svarat.

Men när någon hugger på mig så svarar jag, det kanske är det du tänker på när du pratar om en clinch i R1?
Recca said:
Trasapa said:
"jag hackar på hennes röst på Raven och missar några citat."
Trasapa said:
Recca said:
Vimes said:

Jag orkade faktiskt inte kopiera in varenda inlägg från dig, sorry jag ska göra det nästa gång.. Och jag tycker att din röst på Raven kom ur det blå. Du har haft dina targets men gör ett litet mellanstick på Raven innan du dyker tillbaka på spåret igen.
Mm precis. Och jag gör det för att han ska börja snacka sig i rundan, vilket det här citatet visar. Men du fick det till att jag är en ulv. Igen. Big surprise.

Trasapa said:
Recca said:
Snälla, gå inte dit. Det där är bara en diskussions stoppare av rang. "The badguy always get the girl", är väl ett vedertaget uttryck och jag kan inte se hur det är illa menat mot hela kvinnosläktet? Snarare en pik mot Vimes att han är en badguy. Men skit i det, det hör inte hit. Du uppfattar något som jag absolut inte menar eller har en tanke om, och för det ber jag om ursäkt.
Tack. Det här är en ursäkt av rang. Det gör mig gladare med dig.
Trasapa said:
Recca said:
Ok nu reder vi ut det här och lämnar det bakom oss. Jag ber om ursäkt för att du tog illa vid dig av min kommentar då den absolut inte var menad som något elakt. (kanske mot Vimes, men då får väl han bli sur också då).
Och det är jättetråkigt att det ska behöva bli någon personlig grej av det här. Men jag får väl helt enkelt stå mitt kast och ta att du tycker illa om mig för att jag spelade spelet och trodde att du gjorde det också.
Okay. Tack. Nu lämnar vi det bakom oss.
Trasapa said:
Sen är det ännu tråkigare att du helt sonika undviker alla poänger och frågor som jag ställer. Det tog en jävulsk tid att gå igenom hela första rundan, därav sviktande kvalitet. Men det känns ju nu som hyfsat bortkastad tid..
Jag tycker ju att jag svarar...
Trasapa said:
Skit i´t, jag ska inte lägga in nåt mer mot dig Recca.
Du är uppenbarligen skit pissed på mig som det är och jag känner bara att det blir dålig stämning om jag fortsätter pressa dig så du slipper mig.
Jag är glad att jag tog mig tiden att läsa ditt inlägg. Jag är glad att du inte föll för frestelsen att eskalera vår konflikt.

Recca

Femme Fatale
Usch, jag vill be om ursäkt för drygheterna i ovanstående inlägg. När jag väl kom ner till slutet av skriverierna så hade mina tankar och åsikter om Trasapa mildrats och nu ångrar jag de första grejerna jag skrev. Förlåt för drygheten. :gremfrown:

Trasapa

Swordsman
Skönt att vi kan släppa det där och att du mottog min ursäkt. Blev lite orolig där när du slutade läsa precis innan ursäkten kom.. :gremwink:

Mitt "case" kan säkert vara helt värdelöst som du säger och jag vet med mig att jag inte är en bra spelare. Det går ju inte att jämföra mina inlägg med såna från mer rutinerade legender som Vimes, K.K, BDG eller dig själv. Men jag försöker göra det bästa efter min förmåga. Och ibland(eller ofta) så blir det bara kattskit. Men men, nu blir det tacos och soffhäng.

Du har inget att be om ursäkt för.
(Recca, vi lyckades iaf skrämma iväg alla andra) :gremtongue:

Max

Warrior
Trasapa said:
Du har inget att be om ursäkt för.
(Recca, vi lyckades iaf skrämma iväg alla andra) :gremtongue:
Det var inte så mycket skrämma iväg oss, det var mer låta er ta ut era "sura feelings" på varandra (mest från reccas sida) utan att avbryta för det skulle varit skumt.

Vimes

Sillkung
Recca. Du vill se cases och konrketa scum tells. Grejen är att du är ulv på grund av din hela spelstil i det här spelet. Jag tror att det var din stil på det stora hela som Trasapa ville visa på: du har liksom inte kommit med något, dina resonemang känns inkeonsekventa och ihåliga, dina utspel och misstankar känns skådespelade. Därtill visar du med all önskvärd tydlighet att det inte går att diskutera enskilda inlägg eller scum tells med dig, du derailar diskussionen till en ickekonstruktiv gegga på en gång.

Så jag är inte intresserad av att ta diskussionen med dig. Och jag tycker att du borde ta dig en funderare på hur du ska agera. Uppenbarligen blir inte folk mindre misstänksamma mot dig bara för att allt du gör är att gnälla på och misstänkliggöra de som misstänker dig. Den största scum tellen från dig är ju att du varit totalt okostruktiv det här spelet. Det finns noll inlägg från dig som kan anföras till din fördel.

Så, det du ska göra, om du är bybo, är att släppa den defensiva postionen och börja bygga upp något. Nähä, du är inte ulv. Vem är det då? Du har röstat på mig, Thodd och Trasapa den här rundan. Hur motiverar du dessa röster? Är det dina ulvar? Om inte, vilka är det? Behöver du gräva mer? Gå tillbaka, försöka få grepp om oss. Mig har du till exempel varit tvetydig om, jag spelar märkligt men är inte röd, och så vidare. Kanske behöver sluta upp att lägga all energi på att vara defensiv och istället börja lägga kraften på att producera de där inläggen som vi alla vet att bybo-Recca har i sig. För gudarna ska veta att du inte skrivit ett enda sådant hitintills.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Röstning

Vimes-->BDG
Trasapa-->BDG
Max Raven-->BDG-->Trasapa-->Thodd
Recca-->Vimes-->Thodd-->Trasapa
K.K-->Recca
BDG-->Recca
Empis-->Recca
Jocke Kofot-->BDG
Thodd-->Hastfer

[3] BDG: Vimes, Trasapa, Jocke Kofot
[3] Recca: K.K, BDG, Empis
[1] Thodd: Max Raven
[1] Trasapa: Recca
[1] Hastfer: Thodd

Ej röstat: Max och Hastfer

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Recca. Du vill se cases och konrketa scum tells. Grejen är att du är ulv på grund av din hela spelstil i det här spelet. Jag tror att det var din stil på det stora hela som Trasapa ville visa på: du har liksom inte kommit med något, dina resonemang känns inkeonsekventa och ihåliga, dina utspel och misstankar känns skådespelade. Därtill visar du med all önskvärd tydlighet att det inte går att diskutera enskilda inlägg eller scum tells med dig, du derailar diskussionen till en ickekonstruktiv gegga på en gång.

Så jag är inte intresserad av att ta diskussionen med dig. Och jag tycker att du borde ta dig en funderare på hur du ska agera. Uppenbarligen blir inte folk mindre misstänksamma mot dig bara för att allt du gör är att gnälla på och misstänkliggöra de som misstänker dig. Den största scum tellen från dig är ju att du varit totalt okostruktiv det här spelet. Det finns noll inlägg från dig som kan anföras till din fördel.

Så, det du ska göra, om du är bybo, är att släppa den defensiva postionen och börja bygga upp något. Nähä, du är inte ulv. Vem är det då? Du har röstat på mig, Thodd och Trasapa den här rundan. Hur motiverar du dessa röster? Är det dina ulvar? Om inte, vilka är det? Behöver du gräva mer? Gå tillbaka, försöka få grepp om oss. Mig har du till exempel varit tvetydig om, jag spelar märkligt men är inte röd, och så vidare. Kanske behöver sluta upp att lägga all energi på att vara defensiv och istället börja lägga kraften på att producera de där inläggen som vi alla vet att bybo-Recca har i sig. För gudarna ska veta att du inte skrivit ett enda sådant hitintills.
Får vänta tills imorron kväll för behöver vila mina armar.

Trasapa

Swordsman
Mycket dyrbar tid har försvunnit tack vare det här, kan vi släppa Recca och låta henne komma med något konstruktivt när och om hon känner för det istället för att kasta ännu mer tid i sjön.

Jag hoppas fan att ni andra har jobbat fram någonting vettigt under tiden och inte bara suttit och lodat och tittat på för då ulvstämplar jag er allihop.
De som i den här rundans slut ännu inte lagt fram en eller fler huvudmisstänkta med gedigna motiveringar och vettiga analyser kommer jag sätta som illröda tills motsattsen bevisats.

Och det duger inte med "alla andra säger att den är röd" eller "jag håller med KK att den ska hängas för KK är grön".

Nya tag imorgon. God natt

Recca

Femme Fatale
Re: Röstning

Konrad Konvalj said:
Vimes-->BDG
Trasapa-->BDG
Max Raven-->BDG-->Trasapa-->Thodd
Recca-->Vimes-->Thodd-->Trasapa
K.K-->Recca
BDG-->Recca
Empis-->Recca
Jocke Kofot-->BDG
Thodd-->Hastfer

[3] BDG: Vimes, Trasapa, Jocke Kofot
[3] Recca: K.K, BDG, Empis
[1] Thodd: Max Raven
[1] Trasapa: Recca
[1] Hastfer: Thodd

Ej röstat: Max och Hastfer
Okay så på hela kvällen då jag och Trasapa slaktat varandra så är det det här du har att komma med?

Jocke

Man med skägg
Hörrni! Jag är på dop i morgon och trillar in framåt eftermiddag kväll nånting.

Recca

Femme Fatale
Analys av Trasapa

Jag har, föga förvånande, valt att kolla upp killen som valde att kolla upp mig. Trasan har spenderat hela första dagen av R2 med att beefa med mig och jag har försvarat mig i ett stort antal enorma inlägg. Som Vimes skriver är det dags att jag slutar vara defensiv så nu har jag draggat Trasans tidiga spel i R1 och jag tycker jag har hittat några riktiga scumtells.

I trasans första inlägg hinner han med att diskutera både mig och Vimes och K.K.

Han lägger i snygg punktlista upp lite ursäkter kring sitt deltagande varpå han går vidare till sin analys.

Trasapan said:
Vimes:
Lägger en snabb röst utan substans, det har han nog gjort i alla(två) lir jag varit med om. Men verkar vara lite väl sugen på att mucka gräl, även för att vara en obstinat Vimes. Men som sagt, var ett tag sen jag lira så det kanske är så du rollar.

Recca:
Vill minnas att Recca var ulv i nåt lir där vi körde mutant och hon var en blomma som smittade mig första rundan. Recca spelade jävligt bra men blev ändå hängd(vill jag minnas). Det jag också vill minnas är att du körde mer restriktivt, men såklart, mitt minne kan svika och spelstilar kan ändras
Det här är alltså vad Trasan har att säga om mig och Vimes. Det här är väldigt intressant, enligt mig. Trasans första intryck av Vimes är att han är snabb med att rösta och inte producerar något med substans. Och att han muckar gräl.

Ett av mina första inlägg i tråden, ett inlägg jag skrev innan Trasan producerade ovan citerade inlägg var:
Recca said:
Jag fokuserar alltså på Vimes tidiga röst, något Trasan också gör. Ändå har Trasan detta att säga om mig i R2:

Trasan said:
Så i R1 säger Trasan att Vimes tidiga röst är substanslös och att han har svårt att avgöra om Vimes bara är obstinat på sitt vanliga vis eller om det är något mer med det. I R2 säger han däremot att han delar Vimes åsikt! Så hur går det här ihop egentligen? Om Trasan i R1 tycker att Vimes lägger en snabb röst utan substans men i R2 när han refererar händelsen menar att Vimes och Trasan delar åsikter??

...Om Recca säger han egentligen bara att han tyckte jag spelade mer restriktivt som ulv än vad jag gör nu.

I R2 däremot så har Trasan gjort en annan tolkning av Recca. Nu heter det alltså att Recca beter sig väldigt ulvigt.

Men då undrar jag, om Recca betedde sig underligt när hon skrev att Vimsys röst var märklig, vad är då Trasan som skrev att den var substanslös?

Men som sagt, det som främst står ut här är det faktum att Trasan berättar ett helt annat händelseförlopp där hans eget deltagande i konflikten har skrivits om.

Men det fortsätter. Minns att jag citerade Trasan när han skrev en snabb grej om Vimes i början:

Vimes:
Lägger en snabb röst utan substans, det har han nog gjort i alla(två) lir jag varit med om. Men verkar vara lite väl sugen på att mucka gräl, även för att vara en obstinat Vimes. Men som sagt, var ett tag sen jag lira så det kanske är så du rollar.

Så såg det ut. Man kan gott säga att Trasan var ganska ambivalent när det kom till hans åsikter om Vimes tidigt i R1 när han skrev ovan analys av Vimes.

I R2 skriver dock Trasan följande:
Trasan said:
Vimes said:
Då var vi igång!

Jag gissar att vi alla är inkarnationer av Doktorn (p.g.a att jag är det och flufftexten), jag gissar vidare att ulvarna har alibin och att vi följaktligen inte nödvändigtvis får ut ett skit av att sitta och säga om vi är fjärde, åttende eller tredje inkarnationen.

Men! Visst finns det 11 inkarnationer? Eller har jag missat något? Isf är vi en för mycket.

För övrigt är jag mest rädd för att Konrad Konvalj är ulv, dels för att han känns farligast och dels för att han är bäst som bybo. Så:

Röst: Konrad Konvalj
En helt normal Vimes start skulle jag vilja säga, lufta lite tankar och hugg nån jävel bara för att få rösterna att rulla. Så vad är det Recca tycker är så underligt med Vimes senare inlägg då han vill ha dreven i rullning?
Med ovan citat menar Trasan att Vimes betett sig byboigt och i linje med hur Trasan själv tänker. Trasan upprepar alltså mantrat att han alltid hållit med Vimes för att, får man anta, understryka hur ulvig Recca är som skriver att Vimes tidiga röst är märklig. Men återigen, Trasan själv tycker ju att Vimes röst är konstig om man lyssnar på hur han uttrycker sig i R1.
Så hur kan Trasan åberopa mitt agerande i R1 där jag uttrycker att Vimes röstar konstigt som ett skäl att jag är ulvig, samtidigt som han var av samma åsikt som mig i R1??

Ganska många har haft och har Recca högt på sin ulvlista, så det är i princip öppet mål. Trasan bestämmer sig helt enkelt för att de tecken som han tidigare inte sett som ulviga, tecken som han själv till och med bevisligen uppvisar, är tecken på ulvighet. För att jag är en lätt bybo att hänga. Han sköt på öppet mål när han trasade sönder min genomgång av Thodd och nu försöker han surfa på samma våg.

I och med min dåliga analys såg Trasan sin chans att ta poäng hos byn. Som att stjäla godis från ett barn. Att jag till och med skrev i samma inlägg att jag hade varit uppe sent och var snurrig, tas inte i beaktande. Att det är min ursäkt för det dåliga inlägget hjälper inte. Att jag senare förklarar varför jag tycker Thodd är röd, alltså förklarar mitt dåligt formulerade inlägg, går Trasan helt förbi. Trasan vill ha mig hängd. Han har bestämt sig för att jag är ulv.

Hans egna ord: Och ja.. Jag utgår från att du är ulv, kommer det som någon sorts överraskning?

Och som jag har visat här ovan så har Trasan bevisligen fabrikerat sina egna åsikter för att kunna fälla mig. För att han har bestämt sig för att jag är ulv.

Det är faktiskt nästan skrattretande en del grejer som Trasan har slängt i min riktning:
Klicka om ni vågar
R2:
Trasapa said:
Recca said:
Trasapa said:
Trasapa i R1: Vimes: Lägger en snabb röst utan substans, det har han nog gjort i alla(två) lir jag varit med om. Men verkar vara lite väl sugen på att mucka gräl, även för att vara en obstinat Vimes.
Här är en till från R2:
Trasapa said:
Recca said:
”Halstringen.”
Recca said:
Hastfer said:
Jag kan inte svara för hur recca tar det men i mina ögon är det inte så illa som hon beskriver det.
Sen backar hon ur för att inte bli avstängd. Under min korta tid här på forumet har väl Recca ALDRIG backat ur?
Varför nu?
Jag har som sagt inte gått igenom Trasapas inlägg...
Ursäkta? Här slänger vi oss med generaliseringar om människor vi inte känner. Jag backar ur plenty kan jag tala om för dig. Men jag har blivit avstängd under varulvsspel förr så jag vill inte pajja för folk genom att bli det nu.

Nu. Sova. Natti.

Thodd

Veteran
Re: Analys av Trasapa

Sjuk huvudvärk, halsont och skit.. sedan kommer det inlägg som recca´s och trasapa´s diskussion.. Inte blev det bättre i huvudet...

Borde rösta på er bara för det :gremwink:

Nej allvarligt så har jag en lista som säger:

Röda
Hastfer

------
Påväg in på listan är max ny, trasapa och recca

Thodd

Veteran
Re: Analys av Trasapa

skit vad snygg röd-färg jag fick till...
orkar knappt titta på sk'rmen.

Kommer att försöka sova av detta skitet så tittar in när jag vaknat