Max Raven said:
Max Raven R1
Inget personligt.
Aktivitets baserat.
Mer info tack.
Mina luddiga är Trasapa, Hastfer och Thodd - MEN jag har inte kollat mot någon datasammanställning.
Tre ludna.
Gah! Missade att ändra.
Motiveras senare med att Empis inte avslöjat om han är Doktor eller Medresenär.
Röst: Hastfer
Motivation: Alltså, har inte mycket pingande på radarn här, men vill se om vi kan skaka fram något, och är orolig för att jag inte tycker jag hört så mycket av honom. Men - det är sent. Ska som sagt se om jag kan se över lite imorgon.
Hastfer fortfarande i toppen och misstänkt med ulv.
Just nu är jag inne att rösta på Basenanji just för att bekräfta eller motsäga vad denne sagt om info, men jag är inte så säker på att denne är särskilt röd. Då är jag mer osäker på Hastfer, t ex. Men som sagt, återkommer.
Misstankar mot Hastfer och osäker på Basse. Väljer att släppa Hastfer och följa med Vimes mot Recca.
Meh, medhåll Vimes. Jag är inte såld på Recca som ulv, men det kan ge info det med.
Röst: Recca.
Kanske ändrar mig i sista stund. Jobbar fortfarande med datan.
Max Raven är alltså inte med och hänger Grön-Basse vilket kan betyda precis vad som helst.
1. Han är ulv och vet att Basse är grön, och det är ju snyggare att ligga i ett derv mot en spelare som ännu inte fått en färg.
2. Han är bybo som trots misstankar mot andra före Recca litar på Vimes (som han i byboläget inte vet färgen på).
R2
Röst: Thodd
Anledning: Tredje som hakade på "ond Doktor"-typ av info. Verkade inte ens tycka det var konstigt.
Thodd sitter på samma typ av info som Recca och Hastfer. Ingen är bekräftad röd eller grön ännu.
Givet dessa saker, och lyckad infektion så skulle jag gissa att offer finns bland de som sagt vilka de är redan. Hastfer, Thodd eller Recca.
Tre kandidater. Trasapa-Hastfer-Thodd var det i första. Nu har Recca fått en plats istället för Trasapa.
Okej, lite vag anledning, men är inte Trasapa den förste som nämner infektion här, utan några större pusselbitar? Hen säger inte ens att hen har aningar om det.
Röst: Trasapa.
Kanske, kanske inte? Har inte kollat upp det. Infektion/förökande har det dock varit snack om redan i R1 så jag vet inte hur det skall avläsas.
Röst: Thodd.
Anledning: Fortfarande någon jag uppfattar som lite av en lågflygare, och hans outade info är rätt "safe". Får se om ett ordentligt case kan byggas senare - jag kan komma ihåg en del detaljer fel.
Åter mot Thodd.
Thodd - ursäkta att jag inte flyttar min röst än. Lite surt att ha röst mot sig och inga tyngre anklagelser än "hen passade bra in i något två andra sagt" (en av de andra är Recca också). Bland mina svagt röda ligger f ö Björn den Gode. Recca är jag lite nja på - kanske, kanske inte.
Nämner att BDG och Recca är goda ulv-kandidater. Uppfattar det som att Trasapa är off the hook nu.
Drar tillbaka rösten från Thodd med tydliga anvisningar varför. Har BDG som andre man och röstar på Max.
Nämner alltså Recca som ett nja och tar bort rösten på Thodd tillsvidare som jag uppfattar det. Slänger in BDG som nr2 och röstar på Max.
Grejen med Recca är att jag, personligen, nästan vill rösta ut henne (och/eller Trasapa) för att minska mängden poster. Och det tycker inte jag känns bra.
Jag försökte se lite om jag kunde få igång ett drev mot Max och kanske få ut mer - verkar som Eurovision och helg delvis sabbade det. Därför återgår jag, åtminstone för tillfället, till den jag hittat flest skumma grejer hos.
Röst: Thodd (se #860460)
Åter till Thodd. Anklagelserna är tydliga sen tidigare inlägg. Vill hänga Trasapa och Recca, typ.
Nu vet jag inte om det här är ett försök att avleda uppmärksamhet, men jag tror inte jag kommer få så mycket mer info ur Thodd denna runda, så jag tar en chansning och ser om vi kan klämma något ur Max om vi är några som drevar.
Röst: Max
Bort från Thodd som svarar upp. Åter till Max.
Jag är lite osäker på bevisen mot endera sidan också, och fast jag inte är såld på idén att rösta ut två samtidigt så:
Röst: Trasapa.
Vet att jag följer Empiricus/Recca här utan någon speciell motivation - har varit av/till osäker på Trasapa. Kan komma att ändra mig framåt omröstningen. Får ta och läsa igenom saker igen och se.
Vet med sig att han följer Empis och Recca. En av dessa har Max Raven haft som njae, kanske ulv vid några tillfällen men inte så värst mycket mer. Det är alltså Recca det. I R1 röstade Max Raven på Empis för att han inte outat något (har jag för mig). Han missade motiveringen så den kom i ett svar till Vimes senare. Tåls att kollas upp.
Alltså, ju mer jag tänker på det desto mer osäker blir jag vem jag borde rösta på. Typiskt mig att vela runt.
Röst: Ingen
Kommer återkomma om en stund.
Slopar Trasapa-rösten och velar lite till.
Jag har problem med att så många röstar på Recca. Det känns som att det är ganska skakiga grunder utöver att hon verkar vara i dålig form - vilket jag inte kan säga något om. Hon har varit under hård eld den här rundan, och dessutom av flera veteraner (BDG, Vimes). När sedan Vimes avslöjade sig som siare så kollapsade rösterna på honom, vilket verkar ha svällt rösterna på Recca. Samtidigt har runda 2 formligen stått stilla på grund av Recca och Trasapas gnabb (och KK/Vimes - BDG-fejden). BDG avvärjde sin plats med sitt outande. Recca verkar dock redan ha förbrukat sin info runda 1, när hon avslöjade sin medresenärstatus. H
I korthet - jag ser inte så starka grunder för rösterna på Recca och blir lite oroad av att folk vill gå med strömmen så lätt.
Röst: Trasapa
Motivation: Det är infektionsgrejen som spökar, plus att du varit så upphängd på Recca den här rundan. Det är svagt, men det känns som aningen mer än Recca. Dessutom är du Doktor, och har ingen siffra.
Lägger sin röst på Trasapa. Misstankarna mot Recca som aldrig varit speciellt stora om man kikar igenom R1+R2 har vänt sig helt emot Trasapa så här på slutet.